4 اصل مهندسی نرم افزار که باید بدانید

عکس پروفایل Marvin Hacker Noon

@ماروینماروین

مهندس نرم افزار. من کد می نویسم و ​​عجیب و غریب می مانم.

سلام! من دوباره برگشتم ، با یک اصل نرم افزار فوق قفسه دیگر که قبل از خواب – به معنای واقعی کلمه – تلاوت می کنم.

معرفی

در طول چرخه عمر مهندسی نرم افزار ، روش ها آمده و رفته اند. کسانی که گیر کرده اند و کسانی که در برابر آزمایش زمان مقاومت کرده اند ، عناصر سازنده آنچه امروز داریم ، بوده اند. آنها تیم ها و توسعه دهندگان را به سمت پایگاه ها و روش های بهتر کد سوق داده اند. در اینجا ما به چند مورد از موارد برجسته پرداخته ایم.

1. YAGNI (شما نمی خواهید به آن نیاز داشته باشید)

در آخرین مقاله ، ما در مورد جریان بی پایان کتابخانه ها و نیاز خود به شناخت همه آنها بحث کردیم.

آیا واقعاً از آن استفاده می کنید؟ بن بست دیگری؟ کتابخانه هایی که در واقع قصد استفاده از آنها را دارید کتابهایی هستند که هنگام جستجوی یک نیاز و مشکل خاص برای حل کردن ، دچار آن می شوید ، نه کتابهایی که کورکورانه آنلاین شده و آنها را پیمایش می کنید.

2. جامد

حالت ماده نیست. SOLID مختصر مهندسی نرم افزار است که توسط Robert C. Martin ساخته شده است و به شرح زیر تقسیم می شود:

S – اصل مسئولیت منفرد

ای – اصل بسته

ل – اصل تعویض لیسکوف

من – اصل تفکیک رابط

د – اصل وارونگی وابستگی

هدف این کار این است که هر کاری که شما به عنوان مهندس روی آن کار می کنید ، قابل نگهداری و تمدید باشد. این را بیشتر توضیح دهید

مسئولیت منفرد …