3 نکته سئو برای زمانی که صنعت شما رونق می بیند

داده ها در زمینه سئو بسیار مهم هستند. همه ما این را می دانیم. اما، دانستن داده ها از کجا می آیند من استدلال می کنم که به همان اندازه مهم است، زیرا گاهی اوقات عوامل خارجی وجود دارد که باید هنگام استفاده از آن داده ها در تصمیم گیری در نظر بگیرید. یکی از آن عوامل بیرونی است رونق محبوبیت با ChatGPT یاد این موضوع افتادم. ChatGPT و AI، به طور کلی، در حال حاضر محبوب هستند. اما، هوش مصنوعی و قابلیت‌هایی که ChatGPT ارائه می‌کند، مانند نوشتن محتوا، چیز جدیدی نیست. ابزارهای زیادی برای نوشتن هوش مصنوعی وجود دارد که مردم برای مدتی طولانی از آنها برای تولید محتوا استفاده می کردند. بنابراین، چه اتفاقی می‌افتد وقتی ابزاری مانند ChatGPT بیاید و در صنعت شما رونق ایجاد کند؟ در اینجا سه ​​چیز از رونق ChatGPT آموخته‌ام که می‌توانید دفعه بعد که در این موقعیت قرار گرفتید برای محصول یا خدمات خود اعمال کنید:

  1. حواستان باشد ماهانه حجم جستجو
  2. در مورد اینکه چه چیزی را رقیب می‌دانید شفاف باشید
  3. از رونق به نفع خود استفاده کنید

1. مراقب حجم جستجوی ماهانه باشید

اکثر ابزارها حجم جستجوی ماهانه را در 12 ماه گذشته محاسبه می کنند. این بدان معناست که شما می توانید 11 ماه از تمام 0 ها و سپس یک ماه از 120 MSV داشته باشید و همچنان تنها با 10 MSV بیرون بیایید. وقتی صنعت شما یک شبه به یک حس تبدیل می‌شود و جستجوها در پشت بام هستند، این نوع ریاضی دقیقاً مفید نیست. برای اضافه کردن به آن، بسیاری از ابزارهای شخص ثالث در جمع آوری MSV خود با تأخیر مواجه می شوند، که درک پتانسیل واقعی کلمه کلیدی را در طول یک رونق پیچیده تر می کند. بیایید به چند نمودار نگاهی بیندازیم تا آنچه را که می بینم نشان دهیم:

بیایید با کلمه کلیدی “ChatGPT” شروع کنیم. از طریق ابزار تحقیق کلمه کلیدی شخص ثالث:عکس صفحه داده های MSV از ابزار تحقیق کلمه کلیدی شخص ثالث برای کلمه کلیدی

این اسکرین شات در 14 مارس 2023 جمع آوری شده است و 0 تا 10 جستجوی ماهانه را نشان می دهد. من به تنهایی در یک ماه گذشته بیش از 10 بار این کلمه کلیدی را جستجو کرده ام. بنابراین، می‌دانم که موارد بیشتری وجود دارد که باید در اینجا در نظر گرفته شود. در مرحله بعد، بیایید به منبع همه داده‌های MSV در آنجا نگاه کنیم: Google Ads. تبلیغات گوگل میانگین را نشان می دهد  جستجوی ماهانه برای کلمه کلیدی 'chatgpt'

اکنون، این کمی واقعی تر به نظر می رسد. اما، همچنان باید در نظر داشته باشید که متغیر 12 ماهه هنوز در اینجا وارد عمل می شود. بیایید به MSV که در طول زمان روند رو به رشدی داشته است نگاه کنیم:روند MSV برای کلمه کلیدی

اکنون ما داریم صحبت می کنیم: تمام شد 20 میلیون جستجو در فوریه اگر واقعاً می‌خواهیم پتانسیل جستجوی واقعی پشت محصول محبوبی مانند ChatGPT را بدانیم که یک شبه منفجر شد، به دنبال این اطلاعات هستیم. حال، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه این ممکن است تأثیر بگذارد شما و استراتژی هدف گذاری فعلی شما

رونق محبوبیت می تواند بر کلمات کلیدی هدفمند بدون مارک شما نیز تأثیر بگذارد

اکنون که اهمیت دانستن نحوه عملکرد MSV و شکل‌گیری یک رونق واقعی را دیدیم، بیایید آن را برای یک کلمه کلیدی کاربردی‌تر و بدون نام تجاری که به لطف ChatGPT افزایش یافته است، اعمال کنیم: «نویسنده هوش مصنوعی». این یک کلمه کلیدی است که من مدت زیادی آن را تحت نظارت و بهینه سازی قرار داده ام. و تا حدی به لطف محبوبیت ChatGPT، این کلمه کلیدی نیز کمی رونق پیدا کرده است. اولاً، در ابزار تحقیق کلمه کلیدی شخص ثالث، ما شاهد 3.8K MSV هستیم. اکنون، آن را با Google Ads مقایسه کنید، و ما شاهد داستان کمی متفاوت هستیم، با میانگین جستجوی ماهانه 22.2 هزار و برخی از بالاترین میزان قابل توجه در دو یا سه ماه گذشته:ترند MSV Google Ads برای

این کلمه کلیدی قبلاً به دلیل یک صنعت جدید و در حال رشد روند صعودی داشت. اما، از اکتبر (ماه قبل از راه اندازی ChatGPT) تا ژانویه، حجم جستجوی این کلمه کلیدی 309٪ از 14.8K به 60.5K افزایش یافته است. تأخیر در گردآوری MSV ابزار تحقیق کلمه کلیدی شخص ثالث ما به وضوح بر این موضوع تأثیر می گذارد و این رونق اخیر را از دست می دهد. این عالی است که برای هر دو فرصت در نظر داشته باشید. و اهداف گزارش‌دهی، زیرا افزایش کلیک‌ها و برداشت‌ها برای کلیدواژه‌ای که شاهد رونق این چنینی است، ممکن است همیشه به دلیل بهبود عملکرد نباشد – گاهی اوقات این فقط یک هجوم تقاضا است و شما در زمان مناسب در مکان مناسب بوده‌اید. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می تواند در GSC به نظر برسد:نمودار GSC با کلیک‌ها، نمایش‌ها و میانگین.  موقعیت برای موقعیت متوسط؟ خیلی پایدار

کلیک ها و برداشت ها؟ به شدت افزایش یافت.

این چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که شما قبلاً برای یک کلمه کلیدی که تحت تأثیر ابزاری مانند ChatGPT قرار گرفته است رتبه بندی می کنید.

2. در مورد آنچه رقابت در نظر می گیرید شفاف باشید

با انفجار ابزاری مانند ChatGPT، محصولات مرتبط مانند نویسندگان هوش مصنوعی احتمالاً به سرعت آنها را رقیب می نامند. و، درست است، زیرا ChatGPT ممکن است مشتریان زیادی را جذب کند. اما، وقتی در زمینه‌ای مانند سئو کار می‌کنید، مهم است که چشم خود را به جایزه نگاه دارید: کلمات کلیدی بدون نام تجاری. و در این موقعیت خاص، انواع کلمات کلیدی با حجم بالا بدون مارک وجود دارد که ChatGPT میتوانست ولی ندارد شروع به رتبه بندی برای (از اواسط ماه مارس) کرد. بیایید به کلمه کلیدی “AI Writer” از قبل بمانیم:موقعیت های SERP برای کلمه کلیدی

این نمایش SERP از “نویسنده AI” نشان می دهد که Open AI و ChatGPT در هیچ کجا در رتبه بندی یافت نمی شوند. برای داشتن یک تصویر بزرگ، می‌توانید از ابزاری مانند Ahrefs’ Site Explorer > Organic Competitors > Top Competing Domains گزارش استفاده کنید تا بفهمید چه مقدار همپوشانی کلمات کلیدی بین ابزار محبوبی مانند ChatGPT و سایت شما وجود دارد. و در این مورد، من نمی‌بینم که ChatGPT با هیچ یک از بهترین ابزارهای نویسنده هوش مصنوعی رقابت کند. بنابراین، صرفاً از دیدگاه رقیب سئو، چیزهای زیادی نمی توان از ChatGPT آموخت.

بنابراین، آیا ChatGPT رقیبی برای ثروت ابزارهای AI Writer است؟ بله، از نظر تجاری. آیا آنها یک رقیب سئو هستند؟ من می گویم: “نه”. حداقل الان نه. آیا این می تواند تغییر کند؟ کاملا.

3. از Boom به نفع خود استفاده کنید

ما قبلاً دیدیم که رونق صنعت شما برای کلمات کلیدی مرتبط و بدون نام تجاری مانند “نویسنده هوش مصنوعی” در بالا چگونه می تواند باشد. این می تواند تنها با انجام کارهایی که قبلاً انجام می دادید (با فرض اینکه یک استراتژی سئو در اختیار دارید و برای کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی می کنید) تأثیر مثبتی بر سایت شما بگذارد. با این حال، آیا کارهای بیشتری می توانید انجام دهید تا از رونق این چنینی به نفع خود استفاده کنید؟ قطعاً. در حال حاضر کلمات کلیدی مرتبط با ChatGPT وجود دارد که با علاقه ظاهر می شوند، مانند “جایگزین های ChatGPT”. در ماه فوریه، این بیش از 6 هزار جستجو داشت. بنابراین، اگر جایگزین ChatGPT هستید، این فرصت را به شما می دهد تا یک کلمه کلیدی در حال رشد و با هدف بالا را هدف قرار دهید. همچنین باید به شما اطمینان دهد که ابزاری مانند ChatGPT نمی‌تواند بر صنعت تسلط کامل داشته باشد. در حال حاضر افرادی هستند که به دنبال جایگزین هستند.

بدانید که داده های شما از کجا می آیند

به طور خلاصه، من همه را تشویق می‌کنم که مراقب باشند داده‌ها از کجا می‌آیند و همیشه به یاد داشته باشند که اعداد را پشت سر بگذارند – مخصوصاً وقتی خدمات یا محصول شما در حال پیشرفت است. یک رونق در سطح ChatGPT که در فضای نویسنده هوش مصنوعی شاهد آن هستیم، بیشتر از تکان دادن صنعت انجام می‌دهد – داده‌ها را نیز متزلزل می‌کند. بنابراین، مهم است که به این موضوع توجه داشته باشیم تا بتوانیم یک داستان دقیق و منسجم با داده های خود بیان کنیم.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری