اولین خریدار رسانه گوگل در بازار امروزی بودن به این معنی است که کنجکاوی طبیعی برای اینکه تا چه حد می توانید محدودیت ها را پشت سر بگذارید ایجاد می کند.
از آنجایی که همه چیز دائماً در حال تغییر است، بسیاری از ما در حالت آزمایش تقریباً ثابت (و گاهی اوقات عصبانیت) عمل می کنیم.
برای برخی، این جریان مانند یک ماجراجویی است. برای دیگران، فقدان ثبات است.
اما یک چیز مسلم است: کار با Google Ads چیزی جز خسته کننده است.
با نزدیک شدن به پایان سال 2024 – سالی که با تکامل سریع محصول و فناوریهای جدید تعریف میشود – زمان عالی برای مکث، تأمل در مورد آنچه تغییر کرده است، و نگاه کردن به آنچه در 12 ماه آینده ممکن است بیاورد است.
این مقاله شامل موارد زیر خواهد شد:
- سه نشانه از وضعیت فعلی تبلیغات گوگل.
- سه موضوع کلیدی برای سال 2024 که همانطور که انتظار می رفت اجرا شد.
- سه پیشبینی برای سال 2025 که به اعتقاد من محقق خواهد شد.
3 مشخصه مشخص گوگل ادز در سال 2024
بین پذیرش کمپینهای جدید مانند Demand Gen و قابلیتهای جدید برای Performance Max، سال 2024 سال پرکاری برای متخصصان Google Ads بود.
اما همگام شدن با همه تغییرات می تواند سخت باشد، به خصوص به این دلیل که در حین انجام این کار، در حال ایجاد مشاغل و آژانس نیز هستیم.
محدود کردن آن دشوار است، اما در اینجا سه شاخص پیشرفت برجسته وجود دارد.
رابطه بین خریداران رسانه و گوگل بهبود یافته است
در سالهای اخیر، تبلیغکنندگان و آژانسهای تبلیغاتی Google Ads روابط خود را با گوگل تیره کردهاند.
ماهیت متناقض تبلیغات و روشی که برخی از ویژگیها در سالهای اخیر به کار گرفته شدهاند، برخی از متخصصان PPC را زیر سوال برده است که آیا گوگل آنها را میخواهد یا خیر.
در حالی که چالش هایی وجود دارد، مهم است که بدانیم وضعیت در برخی زمینه ها بهبود یافته است.
ارتباط گوگل با ویژگی های جدید به دلیل سطح جزئیات و شفافیت بسیار خوب است.
جینی ماروین، رابط محصول تبلیغات گوگل، برای بهبود روابط با جامعه PPC، سزاوار بیشترین اعتبار است.
پرفورمنس مکس دیگر بر ما اجباری احساس نمی کند
بین حفظ انواع کمپین «میراثی» و معرفی کنترلهای بیشتر آگهیدهنده، به نظر میرسد گوگل از موضع خود در تبدیل Performance Max به روشی رایج برای ارائه تبلیغات به مردم عقبنشینی کرده است.
مشاهده داده های جدید و کلیدواژه های منفی تنها دو نمونه از Google هستند که آنچه را که ما می خواهیم به ما ارائه می دهد.
یکی دیگر از پیشرفتها حفظ جستجو و خرید و در عین حال حذف تمایل Performance Max به آدمخواری دومی و اجازه دادن به هر دو کمپین برای ورود به حراجهای مشابه برای محصولات مشابه است.
این مراحل به ما انعطافپذیری بیشتری را برای ساختن حسابها و کمپینها به نحوی که مناسب میدانیم، ارائه میکند.
اصول اولیه رسانه پولی تغییر نکرده است (و نخواهد شد)
علیرغم معرفی کمپین های الگوریتمی و یادگیری ماشینی، اصول اولیه دستیابی به نتایج گوگل ادز ثابت باقی مانده است.
بعید است که تغییر کند، صرف نظر از اینکه چقدر هوش مصنوعی و اتوماسیون وارد فرآیند شده است.
من فکر می کنم برای آینده قابل پیش بینی، متخصصان Google Ads همچنان باید در موارد زیر خوب باشند:
- تنظیمات ردیابی تبدیل (آنلاین و آفلاین).
- هدف گذاری و حذف کلمات کلیدی مناسب.
- ایجاد کپی تبلیغاتی عالی و داراییهای خلاقانه مبتنی بر موقعیتیابی برند.
- حفظ مخاطبان، فهرستها، فیدها و سایر دادههای شخص اول.
- ساخت صفحات فرود متقاعد کننده و پاسخگو با سیگنال های اعتماد بالا.
- تصمیم گیری درست در مورد محل قیف بودجه.
- درک عوامل اقتصادی موثر بر عملکرد حساب
عمیق تر حفاری کنید: تبلیغات هوش مصنوعی و گوگل: آینده چیست؟
3 روندی که طبق انتظار در سال 2024 انجام شد
هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند. اما بخشی از یک خریدار و بازاریاب رسانه خوب، یادگیری تشخیص الگوها و شرط بندی هوشمندانه برای سرمایه گذاری زمان و بودجه است.
باهوش ترین متخصصان PPC سه روند را در فاصله یک مایلی دیدند.
افزایش نفوذ هوش مصنوعی مولد
Gemini، Claude و ChatGPT – هوش مصنوعی محاورهای و مولد به قول خود برای سادهسازی بخشهای خستهکننده مدیریت حسابهای تبلیغاتی عمل کردهاند.
تبلیغکنندگان کمتر باهوشتر از قابلیتهای درون پلتفرمی مانند جادوگر ایجاد کمپین Google بهرهمند شدند و به آنها اجازه میداد تا با کارشناسان مجربتر به برابری نزدیکتر شوند.
و حتی اگر این فناوری محدود باشد و همچنان در حال توسعه باشد (شکستها و همه چیز)، برای حرفهایهای سطح ابتداییتر از هیچ چیز بهتر است.
تنوع بیشتر در استراتژی بازاریابی دیجیتال
اگر قبل از سال 2024، باغهای دیواری در بازاریابی دیجیتال داشتیم، این سالی بود که آنها از هم جدا شدند.
امروزه، هر پلتفرم تبلیغاتی کمپین الگوریتم محور خود را دارد که نیاز به راه اندازی گسترده دارد.
انواع کمپین سنتیتر نیز به ورودی دادههای باکیفیت نیاز دارند تا مناقصه و هدفگیری درستی داشته باشند.
هیچ یک از اینها از یک کانال به کانال دیگر منتقل نمی شود.
در حالی که اعتبارسنجی یک پلت فرم تبلیغاتی ابتدا هنوز یک رویکرد هوشمندانه است، تنوع کانال برای برندهایی با تناسب محصول با بازار ضروری شده است.
تبلیغکنندگان و آژانسها متوجه شدند که وابستگی به یک پلتفرم تبلیغاتی با نوسانات و غیرقابلپیشبینی همراه است که در بازار امروز بسیار خطرناک است.
بهینه سازی خارج از حساب تبلیغاتی
یک دهه پیش، میتوانستید تغییراتی در حسابهای تبلیغاتی ایجاد کنید که عملکرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
اکنون، پیدا کردن اهرمهای بهینهسازی خارج از حساب کاربری و توسعه مهارتهای مورد نیاز برای استفاده از آنها، مهمتر از همیشه است.
چشمانداز PPC امروزی با بازاریابی سنتی هماهنگتر شده است، و بیشتر تأثیر آن بر حسابهای تبلیغاتی ناشی از موارد زیر است:
- موقعیت یابی.
- قیمت گذاری
- برندینگ و کیفیت وب سایت.
- تحقیق در مورد مشتری
- تحقیق رقابتی
بهینه سازی های خارج از حساب اهمیت خود را دریافت کردند.
بیشتر متخصصان PPC شروع به درک این موضوع کردند که در حسابهای فعال، بازنگری صفحه فرود اغلب میتواند چندین برابر حتی مهمترین ویرایشهای حساب را ارتقا دهد.
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
3 پیش بینی برتر من برای تبلیغات گوگل در سال 2025
آنچه در جهان PPC در سال آینده اتفاق می افتد نامشخص است.
اما اگر چند سال گذشته نشانهای باشد، ما به دنبال فشار قویتری بر روی هوش مصنوعی و تمرکز بیشتر بر مهارتهای بازاریابی جامع هستیم.
در اینجا سه چیز وجود دارد که من معتقدم اتفاق خواهد افتاد – و برای بهتر شدن.
تقاضای نسل، به ویژه با تبلیغ کنندگان Meta-First افزایش خواهد یافت
وقتی Performance Max از مرحله بتا خارج شد و به طور گسترده در دسترس عموم قرار گرفت، پیدا کردن کسی که مشتاق آن باشد دشوار بود.
با این حال، امروزه صدها نفر از ما معتقدیم که می تواند در موقعیت های مناسب از سایر کمپین ها پیشی بگیرد.
فکر میکنم Demand Gen (که بهزودی کمپینهای اکشن ویدیویی را جذب میکند) نیز در سال 2025 جای خود را پیدا میکند و همتای قیف بالایی Performance Max خواهد شد.
بخش بزرگی از آن توسط تبلیغکنندگانی تامین میشود که یا متا اول هستند یا هزینههای متا قابل توجهی دارند.
این به این دلیل است که رویکرد مورد نیاز برای تقاضای Gen – در حال حاضر و به بهترین نحو که من معتقدم – شبیه آنچه در کانالهای اجتماعی پولی مورد نیاز است: داراییهای خلاق جذاب و اسکرول که منجر به صفحات فرود عالی میشوند.
بازاریابان نحوه دریافت خرید از مشتریان را تغییر خواهند داد
سال گذشته تغییری شتابی در درک بیشتر تبلیغکنندگان به وجود آورد که میتوانند تأثیر زیادی بر عملکرد خارج از حساب تبلیغاتی داشته باشند.
در سال آینده، من فکر می کنم که ما شاهد حرکت مشابهی در نحوه برخورد صنعت با سهامداران خود خواهیم بود.
روابط قوی با مشتریان، صاحبان کسبوکار و CMOها برای پیگیری موفقیتآمیز دادههایی که به سرعت در حال تبدیل شدن به سهام میباشند (مانند تبدیلهای آفلاین برای نسل اصلی یا خوراک محصول برای تجارت الکترونیک) ضروری هستند.
بیاموزید که چگونه این درخواستها و سایر درخواستها را به عنوان اجزای ضروری دستیابی به KPIهای مشترک و در عین حال اولویتبندی سود، رشد یا سایر اولویتهای ذینفعان مطرح کنید.
گوگل در برابر هرگونه چالش قانونی مقاومت خواهد کرد
به نظر می رسد که گوگل اغلب در مورد مسائل حقوقی در اخبار است.
در حالی که صحبت هایی در مورد مجبور شدن آن به فروش بخش هایی از تجارت خود برای پیروی از مقررات ضد انحصاری وجود دارد، نمی توان دقیقاً دانست که این امر چگونه پایان خواهد یافت.
در حال حاضر، گوگل هنوز یک موتور جستجوی پرکار و یک کانال تبلیغاتی بسیار سودآور است که بیشترین درآمد آلفابت را تشکیل می دهد. بعید است که تغییر قابل توجهی داشته باشد، و من فکر می کنم که ما در یک سال یا بیشتر به این موضوع بازنگری خواهیم کرد، زیرا تبلیغات گوگل تحت تأثیر هیچ گونه مسائل قانونی قرار نگرفته است.
عمیق تر حفاری کنید: چگونه یک فروپاشی گوگل می تواند صنعت PPC را تغییر دهد
2025 می تواند سال بالقوه تحقق یافته یا مقاومت دردناک باشد
من قبلاً بارها آن را گفته ام و تا سال 2025 به این موضوع ادامه خواهم داد:
در حالی که اصول اولیه مانند همیشه است، امروز نمی توانید در Google Ads موفق شوید اگر مسیر جدید آن را نپذیرید.
- ابزارهای جدید را امتحان کنید.
- انواع کمپین جدید را تست کنید.
- برای فهمیدن آن کمک بخواهید.
اکثر مشتریان و رؤسا از شما می خواهند که موفق شوید و می خواهند هر طور که می توانند کمک کنند.
اما شما باید ظاهر شوید و لحن را تنظیم کنید، و باید خوش بین باشید.
موفق باشید و نتایج عالی در سال جدید!
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.