3 مدل مالکیت نرم افزار و مراقبت مشترک از تیم های توسعه دهنده

عکس پروفایل نویسنده

@ایکیاپریلJunade Ali

مدیر مهندسی نرم افزار ، نویسنده و دانشمند کامپیوتر.

در عملیات نرم افزاری سنتی ، نرم افزارها “از روی حصار” به تیم های عملیاتی پرتاب می شوند. تیم های عملیاتی فنی با استفاده از روشهای استاندارد عملیاتی (SOP) در اجرای سرویس کمک خواهند کرد.

با ظهور شیوه هایی مانند DevOps و رشد استخدام SRE ها (مهندسین قابلیت اطمینان سایت) ، توسعه و عملیات به طور فزاینده ای یکپارچه می شوند. این امکان را فراهم کرده است که کارهای “خسته کننده” مانند استقرار و نگهداری به صورت خودکار انجام شود. رویه های استاندارد عملیاتی هنوز در این دنیا نقش دارند ، اما کار SRE ها به دنبال کاهش ضرورت آنها با گذشت زمان است.

این بدان معنی است که تیم های تولیدی به طور فزاینده ای (اگر نه به طور کامل) نرم افزارهای خود را در محیط های تولیدی کار می کنند ، شاید با کمک SRE های تعبیه شده در تیم های تولیدی خود.

همزمان؛ مالکیت سرویس یا م componentلفه نرم افزاری معین لزوماً همیشه با ضرورت ایجاد تغییرات همسو نیست. به عنوان مثال ، ممکن است یک تیم هوش تجاری نیاز به تغییر سرویس متعلق به یک تیم صورتحساب داشته باشد تا برخی اطلاعات اضافی را استخراج کند. این امر در سازمانهای مهندسی با تیمهای پلتفرم نیز صادق است. برای مثال ، ممکن است تیم صورتحساب نیاز به تغییر کد در یک کتابخانه م componentلفه متعلق به تیم پلت فرم UI داشته باشد.

مالکیت…