یوتیوب به یک پلت فرم حیاتی برای برندها برای دستیابی به مخاطبان خود تبدیل شده است.
برای ایجاد کمپین هایی که بدون هدر دادن دلارهای بازاریابی، سرگرم کننده، آموزش و الهام بخش باشند، درک سه فرمت تبلیغات کلیدی YouTube – in-stream، in-feed و Shorts ضروری است.
اما چرا این فرمت ها اهمیت دارند و برندها چگونه می توانند بیشترین استفاده را از آنها ببرند؟
برای پاسخ به آن، باید به چگونگی تکامل یوتیوب برای تبدیل شدن به سنگ بنای تبلیغات مدرن نگاه کنیم.
اکوسیستم یوتیوب: بینندگان، سازندگان و تبلیغکنندگان
برای درک کامل تأثیر YouTube، بررسی اکوسیستم آن ضروری است:
- بیننده: بینندگان پایه و اساس یوتیوب هستند. رفتار آنها از تلویزیون سنتی به YouTube تغییر یافته است و اکنون از طریق پخش جریانی به صفحه نمایش تلویزیون بازگشته است.
- خالق: سازندگان باعث رشد بیننده می شوند. با YouTube، افراد می توانند به طور مستقل محتوا تولید کنند و نیاز به تیم های تولید یا شرکت های بزرگ را دور بزنند.
- تبلیغ کننده: تبلیغ کنندگان در این اکوسیستم نقش اساسی دارند. آنها اکنون می توانند از طریق سازندگان یا با تولید محتوای قانع کننده در یک پلتفرم طراحی شده برای مصرف ویدیو به بینندگان دسترسی پیدا کنند.
این اکوسیستم وابستگی متقابل بینندگان، سازندگان و تبلیغکنندگان را در شکلدهی به تکامل مداوم YouTube برجسته میکند.
کاوش عمیق تر: چگونه بر 3 اعتراض اصلی به تبلیغات ویدیویی YouTube غلبه کنیم
تبلیغات YouTube: 3 فرمت مورد نیاز برند شما در سال 2025
یوتیوب همچنان یک پلتفرم در حال تکامل است و بسیاری از تبلیغکنندگان هنوز در حال بررسی نحوه برخورد مؤثر با آن هستند.
با استراتژی مناسب، می توانید پتانسیل آن را برای سرگرم کردن، آموزش و الهام بخشیدن به مخاطبان خود در سال 2025 باز کنید.
در اینجا نحوه استفاده حداکثری از سه مکان تبلیغاتی کلیدی YouTube آورده شده است.
1. تبلیغات درون جریانی
روشی که مردم از محتوای ویدیویی استفاده می کنند در حال تغییر است. در حالی که زمانی بینندگان از تلویزیون سنتی به یوتیوب دسکتاپ نقل مکان کردند، اکنون دوباره یوتیوب را روی صفحههای تلویزیون پخش میکنند.
بر اساس گزارش eMarketer، استفاده از یوتیوب بر روی صفحه نمایش تلویزیون در مقایسه با گوشی ها 63 درصد افزایش یافته است. این یک تغییر چشمگیر است که فقط در پنج سال گذشته ظاهر شده است.
در همان زمان، استفاده از تلویزیون سنتی در طول دهه گذشته 40 میلیون خانوار کاهش یافته است.
بسیاری از این خانوادهها اکنون از تلویزیونهای متصل استفاده میکنند و به برنامههایی مانند Google و YouTube اجازه میدهند محتوا را مستقیماً روی صفحه نمایش خود پخش کنند.
این یک سوال مهم را مطرح میکند: چرا وقتی Google TV هدفگیری، دادهها و توانایی حذف شرکای ویدیویی بهتری را ارائه میدهد، به یک ارائهدهنده تلویزیون متصل تکیه کنیم؟
با Google TV، میتوانید کمپینها را بهطور خاص برای صفحههای تلویزیون تقسیمبندی کنید، در حالی که به طور یکپارچه با سایر کمپینهای تبلیغاتی Google ادغام میشوید.
این یک فرصت قدرتمند برای برندها است تا مخاطبان را در مقیاس هدف قرار دهند و از تبلیغات درون جریانی برای آموزش بینندگان استفاده کنند.
در جریان = آموزش
کجا؟ تلویزیون.
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
2. تبلیغات درون فید
تبلیغات درون فید فرصتی منحصر به فرد برای جذب کاربران به برند شما ارائه می دهد.
این ناشی از رفتار انسان است. کاربران در فیدهای خود پیمایش می کنند و به دنبال چیزی هستند که توجه آنها را جلب کند و الهام بخش آنها باشد.
تبلیغات درون فید در سه مکان کلیدی ظاهر می شوند:
- خوراک خانه.
- فید بعدی را تماشا کنید.
- جستجوی فید.
هر قرارگیری رفتارهای مختلف کاربر را تحریک می کند.
پیش از این، کاربران تنها پس از تماشای یک تبلیغ (چه قابل رد شدن یا غیرقابل رد شدن) فرصت تماشای ویدیو را داشتند.
امکان اجرای تبلیغات درون فید در هر سه مکان به طور کامل نحوه تجربه تبلیغات را تغییر می دهد.
به عنوان مثال، شخصی یوتیوب را باز می کند و شروع به پیمایش می کند، مشابه لینکدین، فیس بوک یا اینستاگرام.
با این حال، این پلتفرمهای اجتماعی متفاوت هستند زیرا نمیدانید آینده چه خواهد شد.
- آیا پست شرکتی است؟
- آیا پست مادربزرگ است؟
- آیا این پست بهترین دوست من است؟
- آیا تبلیغ است؟
اما در یوتیوب، دقیقاً میدانید که چه چیزی در راه است – ویدیو.
این آشنایی تجربه جذاب تری ایجاد می کند و این قالب را برای بسیاری از برندها بسیار موثر می کند.
این ما را به یک جنبه حیاتی از فرآیند می رساند: چرخه خرید.
اکنون، بیایید به فیل در اتاق بپردازیم – اسناد.
یک سوال متداول مطرح می شود: اگر کسی تبلیغ من را تماشا می کند، چرا من تبدیل ها را در رابط کاربری نمی بینم؟
پاسخ در ماهیت چرخه خرید نهفته است – نه خطی است و نه مستقیم.
قبل از اینکه کاربر اقدامی انجام دهد، یک مرحله ضروری از کاوش، ارزیابی و تجربه وجود دارد.
برای افزایش نرخ تبدیل، باید بدانید که در کجا باید قلاب کنید، درگیر شوید، مشکل را نشان دهید، از نظر استراتژیک مکث کنید و کاربر را واجد شرایط کنید.
این فرآیند زمان می برد. تبلیغات درون فید فرصتی قدرتمند برای الهام بخشیدن و معرفی برند شما به کاربران در حین حرکت در چرخه خریدشان فراهم می کند.
In-feed = الهام بخش
کجا؟ موبایل و دسکتاپ.
3. تبلیغات کوتاه
شلوارک مخصوصاً برای بسیاری از برندهایی که من با آنها کار می کنم، به ویژه آنهایی که سابقه خرید رسانه ای در اینستاگرام و فیس بوک دارند، ارزشمند هستند.
شورت ها قالب تبلیغاتی شخصی و جذابی را ارائه می دهند که این امر ضروری است:
- به سرعت توجه را جلب کنید.
- به وقت بیننده احترام بگذارید.
- آنها را به اقدام وادار کنید.
هدف این است که مردم تا زمانی که ممکن است تماشا کنند، به این الگوریتم سیگنال می دهد که تبلیغ موثر است و باید به کاربران بیشتری نشان داده شود.
یک مزیت کلیدی شلوارک تطبیق پذیری آنها در پلتفرم ها و محل قرارگیری است.
یک تبلیغ عمودی میتواند بهطور یکپارچه در YouTube، TikTok، Instagram و Facebook در مکانهای مختلف اجرا شود.
این به ما امکان میدهد ارزیابی کنیم که خلاقیت در زمینههای مختلف چگونه عمل میکند و به تجربه کاربر ارزش میافزاید.
آژانس ما حتی در حال آزمایش داشبوردها برای تجزیه و تحلیل موثرتر این داده ها است.
نکته جالب این است که چگونه YouTube Shorts را در برنامه خود در اولویت قرار می دهد.
آنها به طور برجسته در بالای تاشو قرار می گیرند و آنها را به دومین چیزی که کاربران بعد از اولین ویدیو می بینند تبدیل می کنند.
این نشان دهنده سرمایه گذاری YouTube بر روی شلوارک به عنوان بخشی از سفر کاربر است.
خواه در حال گذار از یک ویدیوی طولانی و یا ارائه خدمات به بینندگانی که به دنبال محتوای سریع و جذاب هستند، YouTube Shorts را به عنوان بخش کلیدی تجربه پلتفرم قرار می دهد.
این یک نوع تبلیغات خلاقانه و انسانی است.
کوتاه، در مقایسه با ویدئوهای معمولی، دارای بسیاری از چیزهای مختلف است.
افرادی که میآیند و Shorts را تماشا میکنند، در درجه اول در نوع محتوا و سرگرمی «مردم و وبلاگ» هستند.
و این همان چیزی است که باید برای شلوارک بسازید.
شورت = سرگرمی
کجا؟ موبایل.
حرکت رو به جلو و ایجاد محتوا در YouTube
ساخت محتوا در یوتیوب لازم نیست پیچیده باشد. در اینجا یک روش ساده برای شروع وجود دارد:
بودجه خود را تنظیم کنید
با 5، 10 یا 20 دلار در روز در سه کمپین کوچک شروع کنید:
- شورت (9×16) و فرم بلند (16×9): در جریان (CPV).
- تلویزیون: CPM
- در خوراک: CPM یا CPV.
محتوای خود را برنامه ریزی کنید
روی ایجاد تغییرات متعدد با انواع ورودی، برونرو و انواع صدا تمرکز کنید.
اما مهمتر از آن، به این فکر کنید که چگونه محتوای ویدیوی شما میتواند در قالبها تغییر کند:
- یک ویدیوی ۲ تا ۳ دقیقهای باید بهطور طبیعی در قالب جریانی جریان پیدا کند.
- آن ویدیوی درون جریانی باید به یک ویدیوی درون جریانی 60 ثانیه ای تبدیل شود.
- در نهایت، آن ویدیوی 60 ثانیهای را در یک کوتاه پویا با اکشن سریع از همان ابتدا متراکم کنید.
هر قالب هدفی را دنبال می کند:
- در جریان آموزش می دهد.
- In-feed الهام می بخشد.
- شورت سرگرم کننده است.
این استراتژی های ساده می توانند مسیر برند شما را تغییر دهند.
بیشتر کنکاش کنید: آنچه YouTube با تجزیه و تحلیل بیش از 8000 آگهی برتر آموخت
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.