3 روشی که زنان می توانند در یک صنعت شلوغ متمایز شوند | دانش مرکز داده

زنان — جامعه اغلب به آنها گفته است که چه باید باشند، به کجا تعلق دارند و چه کاری می توانند انجام دهند یا نمی توانند بگویند. امروزه مشارکت زنان در نیروی کار 58 درصد است و تنها 10 درصد از این زنان هستند کار کردن در صنعت مرکز داده در حالی که تعداد زنان در این صنعت در حال افزایش است، اما با سرعت حلزون در حال حرکت است. این پرسش ها را مطرح می کند: چرا زنان بیشتری در این صنعت حضور ندارند؟ چرا مهم است؟ و چه کاری می توانند برای موفقیت، مشارکت و پیشرفت پس از ورود انجام دهند؟

جایی که موانع راه شروع می شود

صنعت مرکز داده در حال رشد است و اندازه بازار آن در سال 2021 به 215.8 میلیارد دلار می رسد و انتظار می رود تا سال 2027 به 288.3 میلیارد دلار افزایش یابد. گزارش اخیر تحقیقات بازار Aritzon. متقابلا، موسسه Uptime دریافتند که از هر چهار اپراتور مرکز داده، یک نفر زن را به عنوان بخشی از کارکنان طراحی، ساخت و عملیات خود ندارد. موسسه Uptime همچنین گزارش می دهد که نسبت زنان شاغل در صنعت مراکز داده در سال 2021 30 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد زنان به این حوزه علاقه مند هستند.

علاوه بر این، ابتکارات برای آوردن زنان به موقعیت های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) با برنامه ها و شرکت هایی که برای حمایت از این هدف ایجاد شده اند، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

آنجلا کاپون

با این حال، 32 درصد از زنان مورد بررسی در گزارش Skillsoft’s Women in Tech گفتند که آموزش کافی در این صنعت وجود ندارد. بنابراین، هنگامی که آنها در فضا هستند، آموزش، توسعه و پشتیبانی گزارش شده است.

آیا شرکت هایی که تنوع و ماموریت های فراگیری خود را دارند و به آن اعتقاد دارند، به اندازه کافی از کارکنان خود با افراد، منابع و فرصت های مناسب حمایت می کنند؟ برای ایجاد و تقویت فرصت ها و پیشرفت بیشتر چه چیزی لازم است؟

  1. فراهم کردن دسترسی و فرصت عادلانه یک راه است. با ایجاد محیطی (یا فضایی) که در آن همه می توانند در حرفه خود بیاموزند و پیشرفت کنند، بدون توجه به جنسیت، موقعیت، شغل و غیره، می توانید مکانی برای رشد، نوآوری، خلاقیت و موفقیت بلندمدت ایجاد کنید. در یک سرمایه یک زنان در فناوری نظرسنجی، اکثر زنان گفتند که آموزش عاملی حیاتی برای موفقیت آنها در صنعت فناوری است.
  2. برای سریع رفتن، تنها برو. برای رفتن به دور، با هم بروید.» مربیان، مدیران، رهبران – آنها را هر چه می خواهید بنامید – می توانند سیستم های پشتیبانی مناسبی را ایجاد کنند که تفاوت های زیادی در مسیر شغلی هر کسی ایجاد می کند. نظرسنجی Capital One نشان داد که 44 درصد از زنانی که در شرکت خود الگوی نقشی نداشتند، ترجیح دادند موقعیت خود را در فناوری ترک کنند.
  3. منابعی را برای پرورش زنانی که در حال حاضر در سازمان هستند و همچنین کسانی که به تازگی به آن می‌پیوندند، فعال کنید. هدف نباید صرفاً بر سود بردن یک کارمند واحد برای شرکت شما، بلکه در کل صنعت متمرکز باشد. زنان دیدگاه های جدید و مهمی را به روی میز می آورند و منابعی مانند ابزارها، بسترها و فرآیندها باید برای حمایت و پرورش این دیدگاه ها در دسترس باشند.

برابری در محیط کار فقط به نسبت مردان به زنان مربوط نمی شود. این در مورد این است که آیا زنان احساس کنید شامل و حمایت شده در مقابل کلیشه، قضاوت یا تضعیف شده است. بنابراین، در حالی که کارهایی وجود دارد که باید از منظر صنعت و شرکت انجام شود، کارهایی نیز وجود دارد که زنان می توانند انجام دهند تا در صنعتی که به آنها نیاز دارد به برتری خود کمک کنند.

ایستادن در میان جمعیت

1. صحبت کنید

اغلب به زنان آموزش داده شده است که احساس کمبود صلاحیت کنند و نمی دانند چگونه نقاط قوت خود را بیان کنند. در حقیقت، گزارش بینش جنسیتی لینکدین نشان داد که زنان 20 درصد کمتر از مردان برای مشاغل درخواست می کنند.

باور کنید که صدای شما ارزش شنیده شدن را دارد زیرا اینطور است. در حالی که واضح است که امروزه این صنعت تحت سلطه مردان است، این بدان معنا نیست که صدای شما مورد نیاز یا مورد استقبال قرار نمی گیرد. اگر چیزی می خواهید و اگر ایده، نظر یا مسئله ای دارید، صحبت کنید! از ریسک کردن نترسید.

2. متمایز شوید

می دانید ضرب المثل قدیمی چگونه می گوید: “مردها از مریخ هستند، زنان از زهره.” در حالی که این تمام حقیقت نیست، درست است که زنان ارزش های متفاوتی را برای کار خود و شرکت به ارمغان می آورند. پژوهش نشان داده است که تنوع در محیط کار مهم است. آنقدر که الف مطالعه قبلی انجام‌شده در اسپانیا نشان داد که شرکت‌هایی که زنان بیشتری را استخدام کرده‌اند، ایده‌های بسیار نوآورانه‌ای تولید کرده و در عرض دو سال به بازار عرضه کرده‌اند.

3. به داخل خم شوید

شما یک رهبر هستید اگر مانند یک رهبر رفتار کنید و تجسم یک رهبر باشید (عناوین لعنتی). خود را به عنوان منبعی برای دیگران معرفی کنید. مهارت های مورد نیاز برای پیشرفت در حرفه خود را توسعه دهید، صرف نظر از اینکه آیا آموزش مهارتی ارائه می شود یا خیر، اگرچه هدف این است. همیشه با نقاط قوتی که در حال حاضر دارید بازی کنید و صاحب آنچه هستید و چه چیزی برای ارائه دارید باشید.

تغییر پارادایم

به طور کلی، مردم خواهان احساس شنیده شدن و دیده شدن هستند، اما برای از بین بردن موانع و ایجاد تغییرات طولانی‌مدت، نمی‌توانیم تنها به زنان برای ایستادگی و برجسته شدن تکیه کنیم. صنعت در کل، و شرکت ها و مردانی که در آن وجود دارند، باید از زنان حمایت کنند و به ایجاد فضایی برای شنیده شدن زنان کمک کنند.

آنجلا کاپون معاون بازاریابی جهانی در EdgeConneX است.