3 راه برای اطمینان از حداکثر زمان کارکرد مرکز داده | دانش مرکز داده

همانطور که در تجارت و فناوری وجود دارد، اولویت ها همیشه در جامعه شبکه های مرکز داده در حال تغییر هستند. در یک نقطه، اولویت اول مقیاس بود. در سال 2022، زمانی که یک شبکه قابل اعتماد برای هر کسب‌وکاری پایه‌ای است، اولویت اصلی به زمان آپ‌تایم تبدیل شده است.

اعداد و ارقام خود گویای این موضوع است: طبق IDC، سازمان ها به طور متوسط ​​69 ساعت در سال از کار افتادگی برنامه ریزی نشده در سیستم ها به دلیل خطای انسانی داشتند. و هزینه این خرابی می تواند هنگفت باشد. بهره وری کارمندان، تجربه مشتری و شهرت صنعت، همه زمانی که شبکه شما از کار می افتد ضربه بزرگی وارد می کند. به همین دلیل، با توجه به ITIC، تعجب آور نیست که 85 درصد از سازمان ها به حداقل 99.99 درصد برای مهم ترین سخت افزار و برنامه های کاربردی خود نیاز دارند.

در زمانی که بسیاری از زندگی روزمره به اتصال شبکه متکی است، هیچ کس نمی تواند مدت زمان طولانی از کار افتادگی را تحمل کند.

در اینجا سه ​​راه برای اطمینان از قابل اعتماد بودن شبکه مرکز داده شما و همیشه در دسترس کاربران نهایی وجود دارد.

طراحی شبکه مبتنی بر هدف برای عملیات روز 2+

مدیریت چرخه حیات شبکه در چند سال گذشته پیچیده‌تر و مهم‌تر شده است – و دلیل خوبی هم دارد. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جلوگیری از خطاها در روز 2+ این است که کارها را از ابتدا به درستی انجام دهید و با طراحی و تدارک مناسب در روز 0 و روز 1 انجام دهید.

ابزارهای جدید این فرآیند را آسان تر می کنند. امروزه، آینده‌نگرترین ابزارهای طراحی شبکه به مدیران شبکه اجازه می‌دهند تا قبل از پیکربندی پارچه خود را مدل‌سازی کنند. نتیجه: قصد ایجاد شده است و مدیران شبکه دقیقاً می دانند که قرار است همه چیز چگونه کار کند.

هنگامی که مدیران شبکه بینش معناداری و درک عمیقی از نحوه عملکرد بافت خود داشته باشند، می توانند انحرافات – مخرب یا غیره – را که راه خود را به شبکه های آنها باز می کند و به طور کارآمدتر آنها را عیب یابی می کنند. با این حال، حتی عمیق تر می شود. در حالی که تجزیه و تحلیل قبل از تغییر از حذف خطاها جلوگیری می کند، همچنین مهم است که بتوانیم به راحتی تغییرات را پس از شروع به کار بازگردانیم تا درجه بیشتری از سازگاری در عملکرد طولانی مدت شبکه را فراهم کنیم.

جلوگیری از خطاهای پیکربندی در یک محیط چند فروشنده

وقتی نوبت به شبکه ها می رسد، حتی پیکربندی های نادرست کوچک نیز می تواند تأثیر زیادی داشته باشد و آسیب پذیری هایی را برای هر چیزی از حملات انکار سرویس گرفته تا باج افزار ایجاد کند.

متأسفانه، خطاهای کوچک در طول زمان رایج تر شده اند. بخشی از دلیل آن تعداد زیاد راه حل های شبکه های تعریف شده با نرم افزار (SDN) در بازار امروز است. علاوه بر این، تقریباً همه این راه حل ها فقط روی سخت افزار خود فروشنده کار می کنند. برای پیچیده‌تر کردن مشکل، هیچ یک از این ابزارها دقیقاً به یک شکل عمل نمی‌کنند و منحنی یادگیری شدیدی را ایجاد می‌کنند، زیرا بعید است که هر یک از اپراتورهای شبکه آن‌ها را به همان اندازه به خوبی درک کند. حتی اگر کسی این کار را انجام دهد، اگر آن فرد تیم را ترک کند، تیم به نقطه اول باز می گردد.

قفل شدن در یک فروشنده هم گران و هم ناکارآمد است، بنابراین انتخاب راه حل های نرم افزاری که دارای پشتیبانی چند فروشنده هستند اهمیت فزاینده ای دارد. راه حلی که از مکانیزم‌های قالب‌بندی‌شده برای استقرار بافت شبکه شما استفاده می‌کند، برای اینکه بتواند به‌طور چشمگیری نرخ خطا را کاهش دهد، شبکه را مقیاس‌بندی کند و تیم‌های ستاره‌ای راک بسازد که می‌توانند بدون توجه به تجهیزات سخت‌افزاری، زمان کار را حفظ کنند، بسیار مهم است.

پذیرش بینش های پیش بینی کننده برای تشخیص خطاها

اگر بتوانید خطاهای شبکه را مشاهده کنید، رسیدگی به خطاهای شبکه بسیار ساده تر است. این نوید بینش های پیش بینی کننده است، حوزه ای که در چند سال گذشته شاهد پیشرفت باورنکردنی بوده است. یادگیری ماشینی، همراه با تله متری و الگوریتم‌های پیشرفته، داده‌های بی‌درنگ و هوشمندی عملی را به تیم‌های شبکه می‌دهد که به آن‌ها اجازه می‌دهد هم محل بروز مشکلات را پیش‌بینی کنند و هم به سرعت به آن‌ها پاسخ دهند.

این نشان دهنده یک تغییر عمده در نحوه رویکرد تیم ها به ارائه خدمات است. تیم‌های شبکه به‌جای حدس زدن عملکرد یک سرویس یا واکنش به مشکلات تنها پس از بروز آن‌ها، اکنون این قدرت را دارند که مشکلات را قبل از تأثیرگذاری بر کسب‌وکار بدانند و برطرف کنند.

این رویکرد تنها در شرایط فعلی اهمیت بیشتری یافته است. افزایش ترافیک داده، همراه با تعداد روزافزون نقاط پایانی و فناوری های نوظهور، نظارت بر شبکه ها و عیب یابی را دشوارتر از همیشه کرده است. و ما از داده ها می دانیم که وقتی کاربران نهایی این مسائل را تشخیص می دهند، به ندرت آن ها را گزارش می کنند. بر اساس یک نظرسنجی، بیش از 95 درصد فقط از آنجا دور می شوند. تشخیص خودکار و حل مشکلات به تیم های فناوری اطلاعات شانس بسیار بیشتری برای حل سریع و مؤثر مشکلات می دهد.

زمانی برای تعطیلی نیست

هنگام اجرای یک کسب و کار حیاتی، خرابی یک گزینه نیست. در محیط فعلی، هر تیم شبکه ای باید فراتر از ساخت شبکه های سریع فکر کند. در عوض، آنها باید به فکر ساخت وسایل قابل اعتماد باشند.

هزینه های اینجا خیلی زیاد است که نمی توان نادیده گرفت. در زمانی که کار از راه دور به یک امر عادی تبدیل شده است، سازمان‌ها اعتماد بیشتری نسبت به باقی ماندن شبکه‌هایشان دارند. اکنون زمان آن نیست که شبکه ها آنها را ناامید کنند.