بیست و یکمین سالگرد میزگرد موتورهای جستجو

بیست و یکمین سالگرد میزگرد موتورهای جستجو

امروز بیست و یکمین سالگرد راه اندازی این سایت، میزگرد موتورهای جستجو است. من 23 ساله بودم که این سایت را راه‌اندازی کردم و آنچه را که جامعه جستجو و صنعت جستجو درباره آن صحبت می‌کردند جمع‌آوری کردم و اکنون تقریباً نیمی از زندگی‌ام، همچنان همان کار را روز به روز انجام می‌دهم.

من بیش از دو دهه است که درباره جستجو، گوگل، بینگ، سئو، PPC می نویسم. مهمتر از آن، من این کار را به طور مداوم در هر روز کاری، چندین بار در روز، صرف نظر از اینکه چه احساسی دارم، برای 21 سال متوالی انجام داده ام. هنوز هم من را شگفت زده می کند که هر روز می توانم چندین موضوع جدید برای پوشش دادن هر روز در این سایت پیدا کنم، مهم نیست که صنعت ما چقدر تخصصی و تخصصی است. منظورم این است که دیگر نباید تعجب کنم، اما گاهی اوقات اینطور می شود، اما فکر می کنم آسان است زیرا ما افراد زیادی داریم که دانش خود را آشکارا با همکاران و رقبای خود به اشتراک می گذارند، بنابراین من موضوعات زیادی برای پوشش دادن در اینجا دارم.

در سال گذشته، در 1 ژانویه 2024، نسخه 5 میزگرد موتورهای جستجو را راه اندازی کردیم. اوایل مشکلاتی داشتیم اما به نظر می رسد که خوب کار می کند.

21 سال اشتیاق:

21 سال پیش، امروز، این سایت را به عنوان راهی برای یادداشت برداری درباره آنچه که جامعه بازاریابی جستجو در مورد آن صحبت می کرد، راه اندازی کردم. میزگردی از گفتگوها، اگر بخواهید، بین باهوش ترین ذهن های بازاریابی جستجوگر. پیدا کردن تست ها و مفاهیم جدیدی که بیشتر آنها هنوز ندیده اند. برای آوردن آن موضوعات و یافته ها به تعداد بیشتری از بازاریابان جستجو. آن اشتیاق و آن مأموریت تغییر نکرده است.

من همچنان به انتشار چندین داستان در اینجا و در سرزمین موتورهای جستجو ادامه می دهم. من هنوز هم خلاصه ویدیوهای هفتگی خود را تولید می کنم، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید. در حالی که وبلاگ جستجو را متوقف کردم، جایی که سعی می‌کنم توجه بیشتری را به افراد جدید و شاید قدیمی جامعه خود جلب کنم، یک ویدیوی مختصر اخبار جستجوی تقریباً روزانه به نام It’s New را با کریستال کارتر، موردی اوبرستاین و گرگ فین شروع کردم. من همچنین این ویدیوها را در پادکست های اپل، اسپاتیفای یا پخش کننده پادکست مورد علاقه شما منتشر می کنم. عکس های سرگرم کننده روزانه و گزارش های ماهانه وب مستر گوگل را فراموش نکنید. هدف همه اینها صرفه جویی در وقت شما و در عین حال جلب توجه شما به موضوعات جدید و لبخند زدن شما است.

اگر می خواهید، می توانید خلاصه سال گذشته – بیستمین سالگرد میزگرد موتورهای جستجو را نیز بخوانید.

رشد و تجزیه و تحلیل ما:

من هنوز استفاده از GA4 را گیج‌کننده می‌دانم، اما بر اساس آنچه می‌بینم، ترافیک کلی و بازدید از صفحه در سال گذشته در مقایسه با سال گذشته حدود 5٪ افزایش یافته است. این در حالی است که ترافیک جستجو به این سایت تقریباً 15٪ کاهش یافته است، بله، گوگل با این سایت خیلی خوب برخورد نکرده است، اما اینطور نبود که این سایت با نوعی جریمه الگوریتمی مانند بسیاری از آنها ضربه خورده باشد، فقط جستجو انجام نمی شود. به نظر می رسد به همان اندازه ترافیک ارسال می کند. همانطور که گفتم، ترافیک کلی حدود 5٪ افزایش یافته است، حتی در حالی که ترافیک جستجوی ارگانیک شکست خورده است.

پس وقتی جستجوی ارگانیک از بین رفت چه خبر است؟ ترافیک مستقیم 4٪ افزایش یافته است، ترافیک اجتماعی یکنواخت (نه بالا یا پایین)، ایمیل با 85٪ افزایش، ارجاع 120٪، ویدئو 20٪ افزایش یافته است و یک جهش بزرگ در ترافیک “تخصیص نشده” وجود دارد. . بنابراین کانال های دیگر بسیار بالا هستند – خوشبختانه.

ترافیک دسکتاپ 58٪، تلفن همراه 40٪ و تبلت 2٪ بود – به نظر می رسد این اعداد هر سال تقریباً در همان سطح باقی می مانند. ترافیک از ایالات متحده 20٪، هند 10٪، بریتانیا، کانادا، آلمان و فرانسه تقریباً به همان میزان افزایش یافته است. بر اساس گزارش GA4، 35 درصد از خوانندگان زن و 65 درصد مرد هستند.

در حال حاضر حدود 38500 داستان در این سایت وجود دارد. من حدود 35650 نوشتم که حدود 93 درصد آنهاست. من فقط امسال کمتر از 2000 داستان منتشر کردم! ما همچنین امسال حدود 350000 نظر در استوری های منتشر شده ارسال کردیم (که حدود 85٪ افزایش در نظرات است)، بنابراین از همه کسانی که نظر دادند تشکر می کنم – من همه آنها را می خوانم و تمام تلاش خود را برای مقابله با هرزنامه انجام می دهم. اگر تمام داستان‌های من را بشمارید، در اینجا، سرزمین موتورهای جستجو و روزهای قدیم در Search Engine Watch، اکنون بیش از 45000 (نزدیک به 46000) مقاله در مورد جستجو نوشته‌ام.

با YouTube، کانال من – لطفا مشترک شوید بیش از 1600 مشترک جدید دارد (اکنون 18500 مشترک). بیش از 6.8 میلیون بازدید از این ویدیوها با بیش از 78000 ساعت زمان تماشا وجود دارد. اوه، و من در سال گذشته بیش از 1300 دلار درآمد تبلیغاتی YouTube کسب کردم که 300 دلار بیشتر از درآمد سال گذشته است. با این حال، اگر تماشا کنید، خواهید دید که من اکنون حامیان ویدیویی دارم – متشکرم، حامیان!

مهم ترین داستان های 12 ماه گذشته:

این سایت همیشه بر روی به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل و نوسانات متمرکز بوده است، بنابراین موارد زیادی در زیر پست شده است. ما امسال سه به‌روزرسانی اصلی داشتیم، به‌روزرسانی اصلی نوامبر 2024، به‌روزرسانی اصلی آگوست 2024 و بزرگ‌ترین به‌روزرسانی هسته‌ای که گوگل تا کنون منتشر کرده است (به گفته گوگل)، به‌روزرسانی اصلی مارس 2024. با به‌روزرسانی اصلی ماه مارس، Google به‌روزرسانی محتوای مفید را کنار گذاشت، که همچنان در 12+ ماه گذشته بسیاری از سازندگان محتوا را تحت تأثیر قرار داده است (یک بخش کامل در مورد آن در زیر) در حالی که Reddit مورد توجه ویژه قرار گرفت. ما همچنین چندین به‌روزرسانی دیگر Google را در سال 2024 داشتیم، از جمله به‌روزرسانی هرزنامه ژوئن 2024، به‌روزرسانی هرزنامه مارس 2024 (و به‌روزرسانی‌های خط‌مشی)، به‌روزرسانی بررسی‌های نوامبر 2023 که در 12 ماه گذشته به پایان رسید، به‌روزرسانی دیپ‌فیک، به‌روزرسانی محتوای کاملاً متفاوت و موارد دیگر. به‌روزرسانی‌های تأیید نشده همانطور که در زیر ذکر شده است.

Google بسیاری از سیاست‌های هرزنامه جدید، از جمله خط‌مشی جدید سوء استفاده از شهرت سایت را که اخیراً برای گسترش دامنه آن خط‌مشی به‌روزرسانی شده است، راه‌اندازی کرد، اما همچنان به صورت دستی اجرا می‌شود. ما مدیران و نمایندگان Google را داشتیم که در مورد مسائل مربوط به کیفیت جستجو، هوش مصنوعی در جستجو، مشکل محتوای مفید و مشکلات تولیدکنندگان محتوا به ثبت رسیدند، سال بسیار سختی بود.

گوگل AI Overviews را راه اندازی کرد و جایگزین SGE شد و آن را به بیش از 100 کشور گسترش داد. در اوایل، مشکلات کیفی زیادی داشت، اما بیشتر (نه به طور کامل) رفع شد. گوگل بسیاری از بهبودها و ارتقاهای Gemini را اعلام کرد. Google دارای اشکالات جستجوی بسیاری بود، با یک مشکل عجیب و غریب در رتبه بندی آخر هفته، به علاوه هزاران اشکال دیگر در رتبه بندی، ارائه و نمایه سازی – که همه در زیر مستند شده اند.

گوگل نشت گسترده جستجوی خود را داشت که در نهایت آن را تایید کرد. گوگل به برخی از افشاگری های DOJ در مورد Navboost و سایر موضوعات پاسخ داد. گوگل سند ارزیابی کیفیت جستجوی خود را به روز کرد و راهنمای شروع SEO خود را اصلاح کرد. بعلاوه، من در طول سال موضوعات و موضوعات تبلیغاتی بی‌شماری را پست کردم.

بینگ برای اینکه از گوگل عقب نماند، تجربه جستجوی مولد خود را راه اندازی کرد، همچنین چندین بار جستجوی عمیق را راه اندازی کرد و در طول سال پیشرفت های زیادی در Copilot ایجاد کرد. OpenAI جستجو را در ChatGPT راه اندازی کرد و همچنین پیشرفت های بی شماری را در ChatGPT انجام داد. اپل سرانجام Apple Intelligence را راه‌اندازی کرد و در حالی که نسخه‌های نمایشی چشمگیر به نظر می‌رسند و با سایر سرویس‌های هوش مصنوعی ادغام می‌شوند، هنوز به طور کامل عرضه نشده است.

گوگل گفت که در نهایت ابزار Disavow را از کنسول جستجوی گوگل حذف خواهد کرد، آنها ابزار سازگار با موبایل و گزارش قابلیت استفاده را حذف کردند و همچنین گزارش تجربه صفحه را حذف کردند. توصیه‌های کنسول جستجوی Google به تعداد کمی ارائه شده است، به علاوه تعداد زیادی از ویژگی‌ها و تغییرات کنسول جستجو انجام شده است. ابزار وب مستر بینگ سرانجام 16 ماه داده به دست آورد، در حالی که تعدادی ابزار و ویژگی های جدید را در طول سال اضافه کرد.

گوگل قابلیت اسکرول پیوسته خود را حذف کرد، ویژگی کش را حذف کرد اما ماشین Wayback را اضافه کرد. گوگل یک پیوند فقط وب اضافه کرد، دیدگاه ها را برای انجمن ها جایگزین کرد، تعداد نتایج را جابجا کرد و در نهایت از ویژگی یادداشت های جستجو خلاص شد. گوگل کارهای زیادی در زمینه DMA در مناطق اروپایی انجام می دهد.

Google Ads شروع به انجام کارهایی با هوش مصنوعی کرد، از جمله در نهایت مشاهده تبلیغات در AI Overviews. گوگل تعریف خود از تبلیغات برتر را به روز کرد، در حالی که ترکیب تبلیغات و نتایج ارگانیک را به عنوان قرار دادن تبلیغات پویا آزمایش کرد. گوگل همچنین آزمایشی برای حذف داده های تبلیغاتی 11 سال یا بیشتر دارد. گوگل همچنین عرضه رابط کاربری تبلیغاتی جدید خود را به پایان رساند. Microsoft Advertising همچنین هوش مصنوعی را در تبلیغات با Copilot در Microsoft Advertising انجام داد. Microsoft Advertising همچنین دارای یک رابط کاربری جدید است و به نظر می رسد که آنها تبلیغات و نتایج ارگانیک را با هم ترکیب می کنند.

در بخش محلی، گوگل تایید کرد که باز بودن یک عامل رتبه بندی است. گوگل وب سایت های Google Business Profile را تعطیل کرد. Apple Maps یک رابط وب و بسیاری موارد دیگر در بخش محلی راه اندازی کرد.

در پایان کسب و کار، گوگل در انحصار قرار گرفت (خبر بزرگ) و ممکن است منجر به تجزیه گوگل شود. نیک فاکس جایگزین Prabhakar Raghavan به عنوان رئیس جستجوی گوگل شد. لیز رید ریاست جستجو را نیز (نقش متفاوت) با سایر تغییرات رهبری بر عهده گرفت. مایکروسافت رئیس بخش جستجو و تبلیغات خود میخائیل پاراخین را با مصطفی سلیمان جایگزین کرد.

در اینجا داستان های برتر بر اساس دسته بندی آمده است (امیدوارم برخی از آنها را از دست ندهم):

به روز رسانی های اصلی گوگل:

سایر به‌روزرسانی‌های Google: به‌روزرسانی محتوای مفید Google: به‌روزرسانی‌های جستجوی Google تأیید نشده/نوسان‌پذیری: ارتباطات Google در بهبود به‌روزرسانی الگوریتم: سوء استفاده از اعتبار سایت Google: هرزنامه: مرورهای اجمالی و هوش مصنوعی Google AI: اشکالات جستجوی Google: جستجوی عمیق Bing و Copilot: جستجوی هوش مصنوعی دیگر: Google Search Console & Merchant Center: Bing & Bing Webmaster Tools: SEO: داده های ساختاریافته و طرحواره: ویژگی های جستجو و تغییرات رابط: تبلیغات گوگل: تبلیغات مایکروسافت: جستجوی محلی و نمایه های کسب و کار گوگل: صنعت و تجارت:

پربیننده ترین داستان ها در 12 ماه گذشته:

در اینجا پربازدیدترین داستان‌هایی است که در 12 ماه گذشته در سال 2024 بر اساس Google Analytics (GA4) منتشر شده‌اند:

در انتظار سال 2025:

سال گذشته گفتم فکر می‌کنم به‌روزرسانی‌های محتوای مفیدتری را ببینیم، خوب، تا حدی در اشتباه بودم. ما شاهد به‌روزرسانی محتوای مفیدی بودیم که در به‌روزرسانی اصلی، با سه به‌روزرسانی اصلی جدید، هزاران سیاست‌های هرزنامه جدید و بسیاری موارد دیگر در مورد تغییرات الگوریتم، ادغام شد. ما شاهد صحبت‌های بیشتری در مورد محتوای مفید بودیم و شاید گوگل آن را اشتباه متوجه شده باشد. من فکر می‌کنم گوگل در آینده روی این موضوع سخت‌تر کار خواهد کرد و به اصلاح الگوریتم‌های خود ادامه می‌دهد تا در اینجا بهتر عمل کند.

هوش مصنوعی سال گذشته بسیار بزرگ بوده است و همچنان یک معامله بزرگ خواهد بود. من مشتاقانه منتظرم تا ببینم گوگل چه می کند، بینگ چه می کند، اما بیشتر از آن، اپل با Apple Intelligence چه می کند، OpenAI با جستجو در ChatGPT چه می کند، Perplexity به چه کاری ادامه خواهد داد و چه کسانی دیگر در این فضا خواهند آمد. در نهایت، من فکر می کنم که گوگل به پیروزی ادامه خواهد داد، اما چه کسی می داند، من بسیار اشتباه کرده ام.

این یک سال وحشی، همیشه در حال تغییر و هیجان انگیز در جستجو، سئو و تبلیغات خواهد بود.

با تشکر از شما:

همانطور که سال گذشته گفتم، عمیقاً از همه شما برای خواندن هر روز، نظر دادن (یا نادیده گرفتن نظرات) و به اشتراک گذاری داستان ها در اینجا بسیار قدردانی و تشکر می کنم. به گفتگو ادامه دهید و بیایید در سال آینده جامعه جستجوی بهتری بسازیم. همه سالم و سلامت بمانند! ممنونم

بری شوارتز

Source link