2017 Vs 2020 در رمزنگاری: فرصتی برای تکرار “موفقیت” دارید؟

عکس پروفایل نویسنده

این یک راز بزرگ نیست که بسیاری از فعالان بازار سعی می کنند وضعیت فعلی بازار رمزنگاری را با پدیده ای که در سال 2017 مشاهده کردیم مقایسه کنند. در آن زمان ، در ماه اکتبر ، قیمت BTC 2 برابر پایین تر بود و ICO بازار را ایجاد کرد فوق العاده جذاب برای کلاهبرداران (بنابراین همین حالا DeFi). آیا واقعاً باید از همین الان برای یک راهپیمایی آماده باشیم؟

به نظر من مقایسه سال 2017 و وضعیت فعلی بازار ارزهای رمزپایه کاملاً درست نیست. تعدادی از دلایل مهم این امر وجود دارد.

اگر سال 2017 را به یاد بیاوریم ، شرکت کنندگان اصلی بازار بیشتر معامله گران خصوصی بودند – علاقه مندان به رمزنگاری ، سوداگران ، که قیمت بیت کوین را تا پایان سال تسریع کردند. عامل اصلی رشد بیت کوین در آن زمان ، تأثیر FOMO ، تأثیر سودهای از دست رفته ، به عبارت دیگر ، حرص و طمع و ترس از دست دادن سودهای اضافی بود. امروز وضعیت کاملاً متفاوت است ، زیرا بازار ارزهای رمزنگاری شده تغییر کرده است. بازار بالغ شده است ، امروزه تقریباً از همه جنبه ها با معیارهای بازار دارایی های مالی سنتی مطابقت دارد. بیایید چند مورد از آنها را نام ببریم.

  • تعداد شرکت کنندگان ، به ویژه شرکت های سازمانی ، افزایش یافته است. وجوه ، شرکتهای مدیریتی ، بانکها و سایر موسسات مالی به بازرگانان خصوصی افزوده شده است.
  • امروزه مشتقات متنوعی نیز در بازار وجود دارد: تعداد زیادی معاملات آتی و گزینه های دیگر.
  • تعداد مبادلات و زیرساخت های آنها رشد چشمگیری داشته است.
  • همه این عوامل به رشد نقدینگی در بازار کمک کرده اند و همانطور که می دانیم هرچه نقدینگی بیشتر باشد ، نوسانات پایین تر است. این دقیقاً همان چیزی است که مشخصه بازار در سال 2017 است – نوسانات قیمت بالا. امروز ، به احتمال زیاد دیگر شاهد نوسان بیت کوین مانند سال 2017 نخواهیم بود. بنابراین ، پویایی قیمت بیت کوین در ماه های آینده متفاوت از سال 2017 خواهد بود.

الگوی مشخص بیت کوین در سال جاری دستیابی به سطح روانشناختی مشخص و ادغام پیرامون آن و به دنبال آن دستیابی به موفقیت در جهت صعودی بود. از بسیاری جهات ، عوامل تعیین کننده قیمت بیت کوین خارجی خواهد بود: توسعه موج دوم همه گیری و برنامه تشویقی برای مبارزه با آن و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده. به طور کلی ، می توان گفت که این عوامل تأثیر مثبتی بر ارزش ارز رمزنگاری شده اول خواهد داشت ، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران از دارایی های خطرناک خارج شده و به دنبال گزینه دیگری برای سرمایه گذاری هستند.

اگر در مورد چشم انداز بیت کوین برای 2-3 سال آینده صحبت کنیم ، در EXMO بدون شک مثبت می بینیم. ممکن است بپرسید – چرا ما چنین اطمینان داریم؟ زیرا ما تصویب بیت کوین را به عنوان وسیله ای برای پرداخت ، و به عنوان یک دارایی سرمایه گذاری هر دو را می بینیم.

دوره پس از Covid تفاوت قابل توجهی با دوره قبل از آن خواهد داشت. برای مقابله با پیامدهای اقتصادی بحران ناشی از همه گیری ، بانک های مرکزی به اقدامات محرکه ای متعددی متوسل می شوند که یکی از آنها کاهش ارزش پول های ملی فیات است. در مقابل این زمینه ، بیت کوین با مدل تورمی خود ، یک گزینه عالی برای پس انداز حتی برای خانوارها خواهد بود.

نکته دیگر نظریه رشد دوره ای بیت کوین است. اگر به نمودار نمایی بیت کوین از تاریخ تاسیس آن توجه کنید ، می توانید 3 چرخه را که تقریباً 3 تا 4 سال طول می کشد ، از هم جدا کنید ، هر یک از آنها ساختار مشابهی دارند. طبق این نظریه ، این احتمال وجود دارد که ما در آغاز موج جدیدی از رشد قیمت ها باشیم ، که با استقرار یک بالاترین حد جدید در سال 2021 پایان می یابد. با این حال ، توصیه اصلی برای سرمایه گذاری در چندین بخش این است: برای تخصیص مبلغ سرمایه گذاری به چندین قسمت ، در اصلاحات نسبتاً عمیق سرمایه گذاری کنید و بر طمع و ترس تأثیر نگذارد. این احتمال وجود دارد که در سال 2021 شاهد قیمت بیت کوین بالای 20،000 دلار باشیم.

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور