این یک تصور غلط رایج است که مهارت های ارتباطی قدرتمند به طور طبیعی به برخی می رسد و قابل آموزش نیست. هر کسی می تواند مهارت های خود را با این نکات مفید بهبود بخشد:
1. گوش دادن
یکی از مهمترین مهارتهایی که شما به عنوان مدیر به آن نیاز دارید ، شنیدن صحبتهای تیم شما است. نکات اصلی آنها را دوباره بیان کنید ، آنچه را که فکر می کنید شنیده اید روشن کنید و بر جذب آنچه آنها می گویند و نه صحبت بعدی خود تمرکز کنید.
اگر تیم شما اطمینان ندارد که می توانید با صبر و حوصله آنها را بشنوید ، آنها با مشکلات یا مشکلاتشان به شما مراجعه نخواهند کرد.
در اینجا برخی از تفاوت های اساسی بین یک شنونده موثر و یک شنونده بی اثر وجود دارد.
شنوندگان موثر:
-
به پیام توجه کنید
- با ذهن باز گوش کنید
- از طریق زبان بدن و تماس چشمی به آنها گوش دهید و پیام را باز می کنند
- حرف را قطع نکنید
- با س questionsالات متفکرانه پاسخ دهید
شنوندگان بی اثر:
-
از کار افتاده اند
- فرض کنید که آنها قبلاً صحبت های طرف مقابل را می دانند و می فهمند
- به آنها بگویید که آنها از مکالمه با زبان بدن خود خارج شده اند
- قطع کردن
- حواس پرتی دارند
2. ارائه اطلاعات
وقتی مدیریت بخشی از اطلاعات را برای تحویل به تیم شما داشته باشد ، آنها به شما مراجعه خواهند کرد. وظیفه شما این است که به اعضای تیم خود کمک کنید تا آگاه باشند و …