15 داستان برتر SEO در سال 2024

یک سال دیگر در سئو به پایان رسیده است. در حالی که سال 2023 ممکن است وحشی‌ترین سال در سئو بوده باشد، سال 2024 چندان عقب‌تر نبود – شاید با دو مورد از بزرگترین داستان‌ها در تاریخ سئو.

توجه: این مقاله شامل هیچ داستانی مربوط به به روز رسانی الگوریتم گوگل نیست. بری شوارتز خلاصه جداگانه ای در این باره نوشت که در 26 دسامبر منتشر خواهد شد.

برای سال‌ها، پیوند حافظه پنهان در بخش‌های نتایج جستجوی Google ابزاری واقعی برای بسیاری از سئوکاران و جستجوگران بود. همه چیز در فوریه تغییر کرد. گوگل تصمیم گرفت آن را بازنشسته کند و پیوند کش را رسما حذف کند.

14. Reddit-Google

Reddit یک سال هولناک را پشت سر گذاشت، که با افزایش باورنکردنی دید ارگانیک در نتایج جستجوی گوگل به شدت تسریع شد. و به طور کاملاً تصادفی (مطمئناً)، Reddit و Google در ماه فوریه قراردادی برای صدور مجوز محتوا منعقد کردند.

13. بینش جدید در مورد اینکه گوگل چگونه محتوا را رتبه بندی می کند

مارک ویلیامز-کوک یک نقطه پایانی گوگل را کشف کرد که بیش از 2000 ویژگی مورد استفاده برای طبقه بندی پرس و جوها و وب سایت ها را نشان می دهد. بینش جدیدی در مورد امتیازدهی، انواع پرس و جو، و معیارهای کیفیت سایت – و وضوح بی سابقه ای در مورد نحوه عملکرد جستجوی Google دریافت کردیم. این کشف دقیقاً در داستان شماره 1 ما قرار دارد و فقط شماره 13 است، زیرا در اواخر سال اتفاق افتاده است و به اندازه داستان های دیگر ما بازدید زیادی نداشته است.

12. ChatGPT سعی می کند پارادایم جستجو را تغییر دهد

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI کاملاً واضح بود که می‌خواهد جستجو را در اوایل سال جاری کشف کند. شایعات همچنان ادامه داشت، تا اینکه بالاخره یک نمونه اولیه جدید به نام SearchGPT دریافت کردیم. سرانجام، در ماه اکتبر، جستجوی ChatGPT برای کاربران پولی راه اندازی شد. جستجوی ChatGPT در این ماه برای همه کاربران ChatGPT باز شد.

11. تغییرات رهبری گوگل

لیز رید، که تجربه‌های اصلی جستجو را رهبری می‌کرد، در ماه مارس به سمت رئیس جستجوی گوگل ارتقا یافت. بعداً، Prabhakar Raghavan، که به عنوان مردی که یاهو و جستجوی گوگل را کشته بود، شرور شناخته شد، از نقش خود به عنوان رهبر جستجو و تبلیغات کناره‌گیری کرد و در ماه اکتبر به عنوان فن‌شناس ارشد انتخاب شد.

10. پیش بینی می شود ترافیک ارگانیک 25 درصد کاهش یابد.

گارتنر با این پیش بینی تیتر خبرها شد: “تا سال 2026، حجم موتورهای جستجوی سنتی 25 درصد کاهش می یابد، زیرا بازاریابی جستجو سهم بازار را به چت ربات های هوش مصنوعی و سایر عوامل مجازی از دست می دهد.”

9. لغزش خیالی سهم بازار گوگل

بر اساس گزارش StatCounter، گوگل در ماه آوریل شاهد کاهش باورنکردنی در سهم بازار بود. و وقتی می‌گویم “باور نکردنی”، به این دلیل است که فکر نمی‌کردم گوگل به ضرر مایکروسافت بینگ و یاهو دست به اقدامی عظیم زده است. در واقع معلوم شد که داده ها اشتباه بوده است. اما برای یک دقیقه داغ داستان داغی بود.

ما از گوگل زیاد شنیده ایم که چگونه لینک ها اهمیت کمتری دارند و سیگنال رتبه بندی برتر نیستند. خب، معلوم شد که 96 درصد از وب‌سایت‌هایی که در رتبه 10 برتر گوگل قرار می‌گیرند، بیش از 1000 بک لینک از دامنه‌های منحصربه‌فرد داشته‌اند – حداقل بر اساس مطالعه‌ای که توسط Ninjas بازاریابی اینترنتی انجام شده است.

7. نمایه سازی موبایل اول (پایان؟)

گوگل در ژوئن به ما گفت که از 5 ژوئیه، گوگل سایت ها را فقط با گوشی هوشمند Googlebot بررسی و فهرست می کند. این بدان معناست که گوگل دیگر سایت هایی را که با استفاده از دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی نبودند فهرست یا رتبه بندی نمی کند.

6. داده های جدید جستجوی صفر کلیک

نتایج جستجوی صفر کلیک جدید نیستند. اما ما برخی از داده های جدید را از آخرین مطالعه جستجوی بدون کلیک Rand Fishkin دریافت کردیم. نکته قابل توجه: جستجوهای گوگل در 60% مواقع بدون کلیک پایان می یابند. تقریباً 30٪ از کلیک ها به دارایی های Google می رود. و حدود 36 درصد از کلیک ها به وب باز می رود.

5. Semrush زمین موتور جستجو را تصاحب می کند

Semrush، پلتفرم SaaS پیشرو مدیریت دید آنلاین و بازاریابی محتوا، در 16 اکتبر، شرکت مادر ما، Third Door Media را خریداری کرد. علاوه بر سرزمین موتورهای جستجو، Semrush تمام مارک های رسانه درب سوم (SMX، MarTech و دیجیتال مارکتینگ) را خریداری کرد. انبار).

4. جریمه های جستجوی گوگل

یک روز پس از انتشار سیاست‌های هرزنامه جستجوی جدید خود، از جمله هرزنامه مارس 2024 و به‌روزرسانی‌های اصلی، گوگل شروع به جریمه کردن وب‌سایت‌ها کرد. برخی از سایت ها به طور کامل یا جزئی از فهرست نتایج جستجوی گوگل حذف شدند.

3. مرورهای اجمالی هوش مصنوعی گوگل: برخاست، سقوط، و دوباره برخاست

گوگل آزمایش AI Overviews (که قبلا به عنوان Search Generative Experience شناخته می شد) در ماه مارس آغاز شد. AI Overviews به طور رسمی در ماه مه راه اندازی شد. آنچه در پی آن رخ داد کمی یک رسوایی روابط عمومی بود، زیرا پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی گوگل به جستجوگران می‌گفت سنگ بخورند و ادرار بنوشند. این منجر به عقب نشینی گسترده اما موقت در حضور AI Overviews در نتایج جستجو شد. گوگل از آن زمان تاکنون حضور AI Overviews را در بسیاری از بخش ها گسترش داده است.

در ماه ژوئن، گوگل اعلام کرد که نتایج صفحه بندی شده را برمی گرداند. تجربه کاربری پیمایش مداوم، که در آن Google نتایج بیشتری را با پیمایش صفحه اول نتایج جستجو بارگیری می‌کند، به گذشته تبدیل می‌شود. پیمایش پیوسته در جستجوی موبایل گوگل در اکتبر 2021 و در دسکتاپ در دسامبر 2022 راه اندازی شد.

1. نشت Content API Warehouse Google

بزرگترین داستان سال – و شاید بزرگترین داستان سئو در تمام دوران. مایکل کینگ و فیشکین خبر نشت گسترده ای را منتشر کردند که به ما نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد الگوریتم رتبه بندی گوگل داد. شایان ذکر است، اسناد نشان می‌دهند که جستجوی Google چگونه از کلیک‌ها، پیوندها، محتوا، موجودیت‌ها، داده‌های کروم و موارد دیگر برای رتبه‌بندی استفاده می‌کند یا استفاده می‌کند.

Source link