13 پیشنهاد سئو از الیزابت تاکر گوگل در SMX Advanced

SMX Advanced امروز در حالی افتتاح شد که بری شوارتز از موتورهای جستجو لند با الیزابت تاکر، مدیر مدیریت محصول، جستجوی گوگل مصاحبه کرد.

در اینجا برخی از نکات برجسته مصاحبه کلیدی گسترده وجود دارد که شامل بحث در مورد ایجاد محتوای مفید، بزرگترین به‌روزرسانی هسته Google تا کنون، چرایی نتایج جستجو ممکن است فرار و موارد دیگر باشد.

1. هنگام ایجاد محتوا به چه چیزی فکر کنیم: مفید بودن + رضایت + تجربه

سئوکاران و سازندگان محتوا هنگام ساخت محتوا برای ارائه خدمات به کاربر و رتبه خوب در جستجو باید به چه چیزی فکر کنند؟

تاکر گفت که ستاره شمالی گوگل مردم را به نتایج رضایت بخش و مفید می رساند. او نقل قول معروفی از وین گرتزکی، افسانه NHL را نقل کرد، که این است که به عنوان سئوکار و خالق محتوا، باید به جایی که می خواهید اسکیت کنید، نه جایی که بوده است:

  • به این فکر کنید که ما در حال انجام چه کاری هستیم … و به کجا می رویم و آن را هدف قرار دهیم. … در مورد محتوای مفید، رضایت بخش و دارای تجربیات خوب فکر کنید.

2. چرا باید روی تصویر بزرگ تمرکز کنید

تاکر گفت: برخی از سئوکارها تصورات اشتباهی در مورد نحوه عملکرد رتبه دارند و می توانند بیش از حد درگیر جزئیات فنی شوند.

تاکر گفت: هیچ راه حل یکسانی برای تولید محتوای عالی وجود ندارد، زیرا محتوای عالی در طعم ها، شکل ها و اندازه های بسیاری وجود دارد.

توصیه او؟ «روی تصویر بزرگ تمرکز کنید»:

  • “ما در تلاش هستیم تا با انواع مختلف محتوا و وب سایت های عالی، مردم را با این نیازهای اطلاعاتی مختلف راضی کنیم. من نگران این هستم که وقتی مردم در مورد جزئیات فنی خاص یا سیگنال‌هایی که ممکن است داشته باشیم یا نداشته باشیم درگیر می‌شوند، ممکن است این سوال بزرگ را از بین ببرد که آیا این محتوای رضایت‌بخش مفید است (و) آیا مردم می‌خواهند لذت خوبی داشته باشند. تجربه؟'”

3. چرا عرضه به‌روزرسانی Core در مارس 2024 45 روز طول کشید

خلاصه خیلی کار بود. گوگل با دقت بسیاری از سیستم های اصلی مختلف را تغییر داد.

برای کمک به Google برای نشان دادن محتوای مفید، “معماری مجدد” وجود داشت. تاکر گفت: این شامل بهبود سیستم‌های اصلی آن با آوردن سیگنال‌های جدید بود:

  • ما در واقع یک اتاق جنگ کوچک داشتیم. ما پایش زنده ظرفیت و تأخیر را در مراکز داده‌مان انجام می‌دادیم، زیرا برای ما غیرعادی است که تعداد زیادی تغییرات مختلف را در یک زمان اجرا کنیم. ما این کار را با موفقیت انجام دادیم.
  • با این حال، چند بار بود که متوجه سکسکه شدیم (به عنوان مثال، یک مشکل ظرفیت غیرمنتظره). مکث کردیم، سرعتمان را کم کردیم و مطمئن شدیم که همه چیز به آرامی پیش می رود. پس بله، 45 روز طول کشید.
  • ما واقعاً باید مراقب باشیم که تغییراتی را در این سیستم‌های مقیاس بزرگ ایجاد کنیم که باید در سراسر جهان برای میلیاردها پرسش در روز به همه زبان‌ها عمل کنند. مهندسی سخت زیادی باید انجام دهیم تا مطمئن شویم که جستجو با موفقیت کار می کند.

عمیق تر حفاری کنید. گوگل در به‌روزرسانی اصلی مارس 2024 و به‌روزرسانی‌های هرزنامه‌های متعدد، بهبودهای کیفیت جستجوی گسترده‌ای را منتشر می‌کند

4. به روز رسانی اصلی مارس 2024 گوگل بزرگترین به روز رسانی اصلی آن تا به امروز بود

به گفته تاکر، به‌روزرسانی اصلی مارس 2024 «بی‌سابقه» بود. او موافقت کرد که این بزرگترین به روز رسانی اصلی در تاریخ گوگل است.

هنگامی که او در مورد به‌روزرسانی با مدیران اجرایی صحبت می‌کرد، به تاکر گفته شد که «گوگل را خراب نکند»:

  • بنابراین ما چندین به روز رسانی مختلف را به طور همزمان برای سیستم های اصلی مختلف انجام دادیم. فکر نمی‌کنم قبلاً این کار را انجام داده باشیم. ما وقت گذاشتیم و درست انجام دادیم.»
  • «ما جستجو را نشکستیم. این یکی از اهداف بزرگ ما بود.»

5. چرا گوگل یک هفته طول کشید تا به ما بگوید که به روز رسانی اصلی مارس به پایان رسیده است

عرضه به‌روزرسانی اصلی Google در مارس 2024 در 19 آوریل به پایان رسید. پس چرا Google تا 26 آوریل این موضوع را به ما نگفته است؟

تاکر گفت: از آنجایی که این یک “عملیات بسیار پیچیده” بود و گوگل می خواست کاملاً مطمئن باشد که همه چیز منتشر شده است:

  • ما می خواستیم مطمئن شویم که همه تغییرات به طور کامل اجرا شده اند. … صدها نفر درگیر بودند. بنابراین فقط به این سوال پاسخ دهید کارمون تموم نشده هنوز؟ درگیر پینگ ها و بحث های مختلف بود. فکر می‌کنم در یک مقطع کمی تردید وجود داشت که آیا کارمان به پایان رسیده است.»

6. آنچه منجر به کاهش 45 درصدی محتوای غیر مفید شد

در ماه مارس، گوگل اعلام کرد که بهبود کیفیت جستجوی آن، محتوای غیر مفید را تا 40 درصد کاهش می دهد. چرا وقتی گوگل اعلام کرد که عرضه کامل شده است، این عدد به 45 درصد تغییر کرد؟ تاکر توضیح داد:

  • «قبل از اینکه چیزی را به صورت زنده در 100٪ ترافیک Google منتشر کنیم، در یک محیط آزمایشی آزمایش می کنیم. گاهی اوقات ممکن است کمی تفاوت در عملکرد وجود داشته باشد که در یک محیط آزمایشی در مقابل یک عرضه کامل مشاهده می کنیم.
  • «اعدادی که من به آن‌ها اعتماد دارم، اعدادی هستند که پس از 100 درصد از ترافیک Google منتشر شده‌اند. و سپس چندین اندازه گیری نقطه در زمان (در ترافیک زنده واقعی) انجام داده ایم و اعداد ثابتی به دست آورده ایم. … و این همان جایی است که 45٪ از آنجا آمده است. آن اندازه‌گیری‌های واقعی پس از عرضه.”

7. گوگل چگونه کیفیت پایین را تعریف می کند

بسیاری از سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا از تعریف نامشخص گوگل از «محتوای با کیفیت پایین» ناامید شده‌اند.

تاکر به ما گفت که گوگل وقتی شروع به کار در آنجا کرد، تعریف رسمی از «کیفیت» نداشت.

برخی از بحث‌های پر جنب و جوش و گاه بحث برانگیز منجر به ایجاد یک مفهوم وحدت‌بخش از معنای کیفیت توسط گوگل شد.

تاکر گفت که این در دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت صفحه در سند دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجو ثبت شده است:

  • «…ما به شدت کیفیت بالا، کیفیت پایین را تعریف می‌کنیم، مثال می‌زنیم. و این سند واقعاً پایه‌ای است که چگونه ارزیاب‌های شخص ثالث می‌روند و نتایج ما را از نظر کیفیت ارزیابی می‌کنند.
  • و من فکر می‌کنم چیزی که کیفیت را بسیار دشوار می‌کند این است که راه ساده‌ای برای فکر کردن در مورد آن وجود ندارد. این در واقع یک چیز نسبتاً ظریف است.
  • «از آنجایی که برای جستجویی مانند (علائم حمله قلبی) در یک نتیجه با کیفیت بالا می‌خواهید، اطلاعات واقعاً دقیق و جامعی می‌خواهید. ممکن است واقعاً متفاوت از آن چیزی باشد که ممکن است در مورد جستجوی آن فکر کنید (گربه های ناز). شما بچه گربه های واقعا شایان ستایش می خواهید.
  • بنابراین ما همه چیز را در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی خود آورده ایم. ما کیفیت محتوای اصلی را در نظر می گیریم. مواردی مانند دقت برای محتوای اطلاعاتی. استعداد و مهارت. ما به مواردی مانند تجربه صفحه نگاه می کنیم – آیا مردم می توانند محتوای اصلی را به راحتی پیدا کنند؟
  • ما EEAT (تجربه، تخصص، اعتبار، قابل اعتماد بودن) داریم. ما چیزهای زیادی داریم که به آنها فکر می کنیم و بسته به نوع محتوا، نقش های متفاوتی دارند.
  • “پس نگاه کنید، همه چیز آنجاست.”

8. چه چیزی باعث نوسانات اساسی در رتبه بندی جستجوی گوگل می شود

گوگل هیچ به‌روزرسانی اصلی «بچه» را منتشر نمی‌کند – تاکر گفت: «فکر می‌کنم اگر گوگل می‌دانستم».

بنابراین چه چیزی باعث نوسان در نتایج جستجوی گوگل در مواقعی می شود که گوگل هیچ به روز رسانی را اعلام نکرده است؟ تاکر گفت که یک سری چیزهای مختلف احتمالاً در جریان است:

  • چیزهایی که مردم به دنبال آن هستند روز به روز به شدت تغییر می کنند. (“کنسرت تیلور سوئیفت اتفاق می افتد و مانند رونق، ما فقط شاهد ترافیک بسیار متفاوت هستیم.”)
  • محتوای وب به طور مداوم به روز می شود.
  • سیستم های اصلی گوگل به طور مداوم در آهنگ های مختلف به روز می شوند.
  • ممکن است چندین بهبود جستجوی کوچکتر راه اندازی شده باشد.

تاکر افزود:

  • «وقتی انواع نتایجی را که در «جستجو» نشان می‌دهیم، مواردی که مردم با آن‌ها درگیر هستند و غیره نظارت می‌کنیم و به آن نگاه می‌کنیم، حتی اگر چیزی را تغییر ندهیم، شاهد نوسانات اساسی هستیم.»

9. چند سیستم در به روز رسانی های اصلی گوگل دخیل هستند؟

تاکر گفت که نمی‌تواند تعداد سیستم‌هایی که بخشی از به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل هستند، «عدد خوبی» به ما بدهد. “من نمی دانم. متاسفم، روش خوبی برای شمارش من وجود ندارد.»

چرا این هست؟ تاکر توضیح داد:

  • فکر می کنم اگر بخواهید پنج مهندس کیفیت جستجو را وارد یک اتاق کنید و از آنها بپرسید که چند سیستم داریم، حداقل 10 پاسخ دریافت می کنید. … ممکن است خودم سه پاسخ متفاوت به شما بدهم.
  • من فکر می‌کنم گاهی اوقات وارد این بحث‌های بیهوده در مورد اینکه سیگنال چیست، سیستم چیست، زیرسیستم‌ها در مقابل سیستم‌های اصلی، کدام یک از آنها سیستم‌های اصلی هستند، کدام سیستم‌های پشتیبان هستند، وارد این بحث‌های بی‌معنا می‌شویم.

10. گوگل هیچ سیگنال ذکر شده در نشت را مورد بحث قرار نخواهد داد

در مورد نشت گسترده اسناد Google Content API، تاکر از بحث در مورد علائم خاص خودداری کرد و افزود:

  • «بازیگران بدی هستند. می‌دانید وقتی اطلاعات زیادی درباره نحوه عملکرد سیگنال‌های خاص منتشر می‌کنیم، تبدیل به برداری برای سوءاستفاده می‌شود. این برای من هم ناامید کننده است.
  • «من یک ادم با کیفیت جستجو هستم. من دوست دارم بتوانم بیشتر به اشتراک بگذارم، اما باید بسیار مراقب باشیم.»

11. اظهارات سخنگوی گوگل “دقیق” بود

از زمان افشای این خبر، برخی از جامعه سئو از دست سخنگویان گوگل مانند دنی سالیوان و جان مولر خشمگین بوده اند – اساسا آنها را متهم می کنند که سال ها به همه ما دروغ می گویند.

اگرچه تاکر از تمام اظهارات هر سخنگوی گوگل آگاه نیست، او به ما گفت که اظهاراتی که از آنها آگاه است “دقیق هستند”. همچنین سیستم های جستجوی گوگل دائما در حال تغییر هستند.

  • “چیزها در طول زمان تغییر می کنند. ما دائماً سیگنال‌ها و سیستم‌هایمان و نحوه عملکرد آنها را تغییر می‌دهیم زیرا جستجو واقعاً پویا است.
  • “بنابراین ما دائماً در حال ایجاد تغییرات هستیم و بنابراین یک بیانیه 10 سال پیش ممکن است امروز هم درست نباشد. با این حال، من می گویم که هیچ اظهارات نادرستی را که یک سخنگوی گوگل تا به حال انجام داده است، نمی دانم.

12. گوگل از سئوکاران، سازندگان محتوا و ناشران بازخورد می خواهد

پیام تاکر ساده بود: “ما گوش می دهیم، اهمیت می دهیم، بازخورد را ادامه دهید.” او افزود:

  • «ما سخت کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که «جستجو» نه تنها انتظارات افرادی را که به «جستجو» می‌آیند، بلکه سازندگان، ناشرانی که محتوای عالی عرضه می‌کنند، برآورده می‌کند. بنابراین ما به کار روی آن ادامه خواهیم داد. به صحبت کردن با ما ادامه بده، ما گوش می کنیم.»

به گفته تاکر، سئوکاران دو نقش فوق العاده ایفا می کنند:

  • ساخت وب سایت های عالی: سئوها به ایجاد محتوای عالی و تجربیات صفحه برای افراد کمک می‌کنند – که جستجوی Google نیز می‌تواند آن را درک کند تا بتواند «بهترین‌های وب را نشان دهد».
  • ارائه بازخورد: تاکر گفت که سئوکاران گروهی هستند که گوگل را با “استانداردهای بالا” خود نگه می دارند. بنابراین یک فریاد بزرگ و تشکر از همه در جامعه SEO.”

نحوه تماشای سخنرانی اصلی

برای SMX Advanced ثبت نام کنید برای دیدن مصاحبه کامل تاکر – و همچنین ده ها جلسه دیگر امروز و فردا.

Source link