12 واقعیت جالب درباره Google Doodles

هر ماه آگوست، جسیکا یو و کمیته‌ای از کارمندان Google با پیشینه‌های مختلف که با دقت انتخاب شده‌اند، فرآیند ظریف «و شادی‌آور» را برای انتخاب دودل‌های Google در صفحه اصلی Google در سال آینده آغاز می‌کنند. آنها به طور منظم در تابستان شروع به ملاقات می کنند و معمولاً در اواخر اکتبر به پایان می رسند. گاهی اوقات آنها شخصاً جمع می شوند، گاهی اوقات در Google Meet. در هر صورت، هر هفته به ساعت‌ها بحث و گفتگو اضافه می‌شود، که همه به ایجاد جادوی Doodle اختصاص دارد.

«ما می‌خواهیم وقتی به زندگی روزمره‌تان می‌روید، آن احساس تعجب و لذت را ایجاد کنیم، و سپس «تادا!» جسیکا می گوید: «یک هدیه کوچک». “ما می خواهیم مردم چیزی یاد بگیرند، یا بخندند، یا احساس الهام کنند.”

به عنوان سرپرست تیم، بخشی از کار جسیکا در طول این انتخاب سالانه کمک به انتخاب Doodle از میان انبوهی از ارسال‌ها (که از اعضای تیم Doodle، سایر کارمندان Google و سپس از افراد کاملاً خارج از Google می‌آیند)، درباره آنها با این کمیته و یک شبکه ای از مشاوران فرهنگی جهانی و سپس تصمیم گیری در مورد بهترین راه برای زنده کردن آنها. او می گوید: “شما باید بفهمید که چگونه می خواهید این موضوع یا شخص را به تصویر بکشید.”

پرلا کامپوس، سرپرست بازاریابی برای Doodles، می‌گوید که این فرآیند تا حدی طول می‌کشد زیرا دریافت متنوع‌ترین و جامع‌ترین مجموعه Doodles به تیم نیاز دارد که از کارشناسان Google در سراسر جهان بشنوند. او می‌گوید: «این تعادل بین داشتن آشپزهای زیاد در آشپزخانه است، اما همچنین اطمینان از اینکه همه درگیر هستند». دلیل دیگری که انتخاب‌ها بسیار کم‌رنگ هستند: پرلا تخمین می‌زند که تیم به چند هزار ایده دودل نگاه می‌کند. او می گوید: «این یک پازل است». “این یک پازل بزرگ است.”

در حالی که Doodle ها در داخل گوگل و بسیاری از کسانی که از صفحه اصلی بازدید می کنند محبوب هستند، بیشتر از آنچه فکر می کنید به آنها اختصاص می یابد. بنابراین از چند کارمند Google در تیم Doodles خواستم تا برخی از جزئیات و داستان‌های شگفت‌انگیز و، بله، لذت‌بخش را از پشت صحنه به اشتراک بگذارند.

  1. تیم Doodle حدود 7000 ارسال در سال دریافت می کند. جسیکا می‌گوید سخت‌ترین بخش کار تیم، بدون شک بررسی موارد ارسالی Doodle است – زیرا موارد فوق‌العاده زیادی وجود دارد. این تیم هر روز صدها درخواست از افرادی دریافت می‌کند که به [email protected] ایمیل می‌زنند، و کارمندان Google نیز دائماً مفاهیم خود را مطرح می‌کنند.