12 معیار سئو برای افزودن به برنامه سنجش روابط عمومی دیجیتال خود

متخصصان روابط عمومی و ارتباطات می‌توانند استراتژی‌های اندازه‌گیری خود را در چشم‌انداز دیجیتال امروزی با ادغام معیارهای سئو افزایش دهند.

رویکرد سنتی «قیف» که با آگاهی از برند شروع می‌شود، در دنیایی که سفر مشتری اغلب با یک جستجوی ساده در گوگل آغاز می‌شود، منسوخ شده است.

کارشناسان روابط عمومی با یادگیری از متخصصان سئو و تمرکز آنها بر محتوای مفید و قابل اعتماد، بهتر می توانند مخاطبان خود را درک کنند و به آنها دسترسی پیدا کنند.

این مقاله نحوه ادغام 12 معیار ضروری SEO را در یک برنامه سنجش روابط عمومی دیجیتال، شروع با تحقیق کامل مخاطبین و کلمات کلیدی و حرکت به سمت تجزیه و تحلیل پیشرفته و استراتژی‌های تعامل کاربر را تشریح می‌کند.

1. با تحقیق در مورد مخاطب شروع کنید

تحقیقات مخاطبان نشان می دهد که مشتریان چه کسانی هستند، چه چیزی را جستجو می کنند و کجا می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

به عنوان مثال، می‌توانید از SparkToro V2 برای کشف اینکه 119000 تا 151000 نفر در هر ماه به جستجوی «خودروی الکتریکی» می‌پردازند استفاده کنید. ابزار تحقیق مخاطب، وب‌سایت‌هایی را که بازدید می‌کنند، کلیدواژه‌هایی که استفاده می‌کنند و جمعیت‌شناسی آن‌ها را به شما نشان می‌دهد.

SparkToro-Audience-Researc12 معیار سئو برای افزودن به برنامه سنجش روابط عمومی دیجیتال خود

2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

هنگامی که متوجه شدید مخاطبان شما چه کسانی هستند، باید برای سنجش علاقه جستجو در یک موضوع یا عبارت جستجو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

به عنوان مثال، Google Trends به افراد روابط عمومی و سئوکاران می گوید که افراد چه عباراتی را جستجو می کنند. هر دو گروه می توانند از این داده ها برای سنجش علاقه جستجو در یک موضوع خاص قبل از ایجاد محتوای مرتبط استفاده کنند.

ما همچنین می توانیم از ابزار رایگان Trends Explore استفاده کنیم. همانطور که درخواست خود را تایپ می کنید، لیستی از موضوعات و عبارات جستجو را مشاهده خواهید کرد.

اگر موضوع مربوطه در لیست کشویی ظاهر شد، برای مشاهده داده ها روی آن کلیک کنید. در غیر این صورت از عبارت جستجو استفاده کنید.

موضوعات قابل اعتمادتر هستند، زیرا آنها عبارت و کلمات اختصاری دقیق را وارد می کنند و همچنین همه زبان ها را پوشش می دهند.

ابزار Trends Explore علاقه جستجوی “در حال افزایش” و برتر را برای موضوعات و پرس و جوهای مرتبط نشان می دهد.

موضوعات و پرس و جوهای “در حال افزایش” بیشترین افزایش در علاقه جستجو را نسبت به دوره قبل داشته اند. درصد افزایش علاقه به جستجو در کنار هر موضوع یا عبارت جستجو است.

جستجوهای “برک آوت” در بازه زمانی معین بیش از 5000 درصد افزایش یافته است. به طور معمول، اینها با اخبار فوری یا الگوهای رفتاری اینترنتی هدایت می شوند.

موضوعات یا پرس و جوهای برتر بیشترین حجم جستجو را در دوره انتخابی دارند. اینها مقادیر شاخص و نرمال شده از 1-100 هستند.

Google Trends همچنین به شما امکان می دهد سهم جستجو را اندازه گیری کنید، که به یک معیار روابط عمومی تبدیل شده است زیرا با سهم بیشتری از ترافیک وب سایت مرتبط است.

برای مثال، می‌توانید سهم جستجو را برای حداکثر پنج موضوع یا عبارتی مانند مارک‌های خودروی الکتریکی مقایسه کنید.

این نشان می‌دهد که برندهای خودروهای الکتریکی تسلا، فورد، تویوتا و شوری در 12 ماه گذشته سهم خود را در جستجو کاهش یافته‌اند، در حالی که ب‌ام‌و شاهد افزایش سهم خود بوده است.

اشتراک جستجو برای حداکثر پنج موضوع یا عبارتی مانند مارک خودروهای الکتریکی. اشتراک جستجو برای حداکثر پنج موضوع یا عبارتی مانند مارک خودروهای الکتریکی.

4. نماهای انتشار را مقایسه کنید

افراد روابط عمومی باید بپرسند که چه تعداد “بازدید از انتشار” دریافت می کنند. برخی از این نماها ممکن است از ربات‌ها، عنکبوت‌ها و خزنده‌ها – از جمله Googlebot- باشد.

به عنوان یک جایگزین، آنها می توانند از ابزار تحقیق مخاطب SparkToro استفاده کنند که برآورد می کند:

  • 12 میلیون نفر هر ماه از prnewswire.com بازدید می کنند.
  • 6.2 میلیون نفر هر ماه از businesswire.com بازدید می کنند.
  • 3.4 میلیون نفر هر ماه از globenewswire.com بازدید می کنند.
  • هر ماه 2 میلیون نفر از newsdirect.com بازدید می کنند.

افراد روابط عمومی همچنین باید بپرسند که انتشارات مطبوعاتی آنها چقدر “کلیک روی لینک” دارد. مشخص نیست که آیا برخی از سرویس‌های توزیع مطبوعات، روی پیوندهای ربات‌ها، عنکبوت‌ها و خزنده‌ها – از جمله Googlebot – کلیک می‌کنند یا خیر.

بنابراین، توصیه می‌کنم از کمپین URL Builder گوگل استفاده کنید، که پارامترهای کمپین را به URL‌های شما اضافه می‌کند تا کلیک‌های لینک به صفحه فرود را ردیابی کند.

فقط آدرس وب سایت صفحه فرود را برای کمپین روابط عمومی خود وارد کنید. سپس فیلدهایی را که با ستاره مشخص شده اند پر کنید. یک URL کمپین برای شما ایجاد می شود. می توانید از این URL در متن لنگر خود استفاده کنید یا آن را با Bitly کوتاه کنید.

6. رویدادها را پیگیری کنید

افراد روابط عمومی همچنین باید از Google Analytics 4 (GA4) برای ردیابی “رویدادها” استفاده کنند، که تعاملات رفتاری خاصی را در وب سایت آنها اندازه گیری می کند.

برای مثال، نگاهی به رویدادهای ۹۰ روز گذشته نشان می‌دهد که PainePublishing.com ۸۳۵ کاربر ۱۴۵۰ بار به پایین صفحه پیمایش کرده‌اند و ۶۱۶ کاربر ۲۱۵۳ وبلاگ را خوانده‌اند.

GA4-پیگیری رویدادهاGA4-پیگیری رویدادها

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


7. رویدادهای کلیدی را اندازه گیری کنید

همانطور که در کتاب «چرا تغییر از «تبدیل» به «رویدادهای کلیدی» در GA4 یک تغییر بازی است، اشاره کردم، تبدیل‌ها به «رویدادهای کلیدی» تغییر نام داده‌اند، بنابراین اصطلاح جدیدی برای مهم‌ترین تعاملات در وب‌سایت شما وجود دارد.

بنابراین، افراد روابط عمومی در سایت های خبری یا آموزشی ممکن است این موارد را به عنوان رویدادهای کلیدی در نظر بگیرند:

  • به 90٪ از یک پست یا مقاله وبلاگ بروید.
  • حداقل 50 درصد از یک ویدیوی محصول را پخش کنید.
  • یک آموزش کامل کنید

افراد روابط عمومی در سایت های تولید سرنخ ممکن است این موارد را به عنوان رویدادهای کلیدی در نظر بگیرند:

  • کاغذ سفید را دانلود کنید.
  • مشترک شدن در یک خبرنامه
  • تکمیل فرم ثبت نام

افراد روابط عمومی در مشاغل تجارت الکترونیک ممکن است این موارد را به عنوان رویدادهای کلیدی در نظر بگیرند:

  • فرآیند پرداخت را آغاز کنید.
  • کالا را به سبد خرید اضافه کنید.
  • خرید کنید.

8. ترافیک وب سایت را افزایش دهید

در حالی که مدیران و آژانس‌های سئو باید همچنان از «ترافیک جستجوی ارگانیک» به عنوان معیار استفاده کنند، متخصصان ارتباطات می‌توانند از «ترافیک ارجاع» و «ترافیک اجتماعی ارگانیک» به عنوان معیارهای روابط عمومی استفاده کنند.

GA4 وب‌سایت‌هایی را گزارش می‌کند که کاربران درست قبل از ورود به سایت شما در آن بودند و نام دامنه این سایت‌ها را به عنوان منابع ترافیک نشان می‌دهد.

کانال ارجاع، کاربرانی را که از طریق پیوندهای “سرمقاله” در سایر وب سایت ها (به عنوان مثال، وبلاگ ها و سایت های خبری) به وب سایت شما وارد شده اند، اندازه گیری می کند.

اجتماعی ارگانیک کانالی است که توسط آن کاربران از طریق پیوندهای غیر تبلیغاتی در سایت های اجتماعی مانند فیس بوک یا X به وب سایت شما می رسند.

به عنوان مثال، ترافیک ارجاع دومین منبع بالای کاربران جدید به PainePublishing.com است و اجتماعی ارگانیک در رتبه چهارم قرار دارد.

GA4-وب سایت-افزایش ترافیکGA4-وب سایت-افزایش ترافیک

9. تعامل کاربر را بهبود بخشید

متخصصان روابط عمومی و ارتباطات – و همچنین سئوکاران – باید “بهبود تعامل کاربر” را به عنوان معیار به وب سایت خود اضافه کنند.

در GA4، «درگیری کاربر» و «زمان تعامل» جایگزین معیارهای قدیمی «نرخ پرش» و «زمان در سایت» در Universal Analytics (UA) می‌شوند.

اکنون، نرخ پرش یک روش اساساً ناقص برای اندازه گیری تعامل بود. اگر شخصی از وب‌سایت شما بازدید کرد، به 90 درصد از یک پست یا مقاله وبلاگ پیمایش کرد و بدون بازدید از هیچ صفحه دیگری آن را ترک کرد، آن جلسه در UA یک پرش (نمایش یک صفحه) بود.

اما در GA4، نرخ تعامل درصد جلساتی است که بیش از 10 ثانیه طول می کشد، حداقل دو بازدید از صفحه دارند یا یک رویداد کلیدی دارند.

10. آگاهی از برند را افزایش دهید

اگر هدف شرکت یا مشتری شما “افزایش آگاهی از برند” است، باید از مجموعه اهداف تجاری GA4 استفاده کنید.

  • گزارش جزئیات دموگرافیک یک گزارش جزئیات از پیش ساخته شده است که ویژگی های کلیدی افرادی را که از یک وب سایت یا برنامه استفاده می کنند، از جمله زبان، علایق، مکان، سن و جنسیت کاربر ارائه می دهد.
  • گزارش صفحات و صفحه‌ها، داده‌های افراد روابط عمومی را در مورد صفحاتی که کاربران در وب‌سایت خود بازدید کرده‌اند و صفحه‌هایی که کاربران در برنامه تلفن همراه خود باز کرده‌اند نشان می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد ببینند افراد در هر دو پلتفرم به کجا می‌روند.

11. سرنخ ایجاد کنید

اگر هدف شرکت یا مشتری شما «تولید سرنخ» است، باید از مجموعه اهداف تجاری GA4 نیز استفاده کنید.

این شامل یک گزارش صفحه فرود است که به شما کمک می کند تا نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما را درک کنید. صفحه اولیه ای را که بازدیدکنندگان هنگام بازدید از یک وب سایت به آن می رسند را نشان می دهد و تعداد بازدیدکنندگانی را که در هر صفحه فرود می آیند را نشان می دهد.

این اطلاعات می تواند به افراد روابط عمومی و سئوکاران کمک کند تا تشخیص دهند کدام صفحات فرود عملکرد خوبی دارند و کدام یک نیاز به بهبود دارند.

12. فروش آنلاین را هدایت کنید

اگر هدف شرکت یا مشتری شما “پیشبرد فروش آنلاین” است، باید از مجموعه اهداف تجاری GA4 نیز استفاده کنید.

  • گزارش خریدهای تجارت الکترونیک به شما نشان می دهد که کدام محصولات یا خدمات فروخته می شوند.
  • گزارش سفر خرید نشان می‌دهد که در هر مرحله از قیف فروش چه تعداد کاربر خارج می‌شوند.
  • گزارش سفر پرداخت جزئیات تعداد و درصد کاربرانی را که هر مرحله متوالی را در قیف فروش در یک سایت تجارت الکترونیک راه‌اندازی و تکمیل کرده‌اند، نشان می‌دهد.

اکنون، ممکن است برخی اما نه همه 12 معیار سئو را در برنامه سنجش روابط عمومی خود بگنجانید. اگر می‌خواهید بفهمید کدام یک را انتخاب کنید، ممکن است دعوت از تیم‌های سئو و روابط عمومی خود برای یک «ناهار کیف قهوه‌ای» دور هم جمع شوند.

برای برخی از سازمان ها، این ممکن است هنوز به اندازه رقص مدرسه راهنمایی ناخوشایند باشد. با این حال، برای تعداد فزاینده ای از مشاغل، چشم انداز قبلاً تغییر کرده است و نیروهای تکتونیکی سئو و روابط عمومی را به یکدیگر نزدیک می کنند.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link