11 عنصر ضروری سئو که باید ردیابی کنید

تا به حال، ممکن است با داشبوردهای SEO، مانند داشبوردهای Screaming Frog که با Looker Studio همگام می شوند، مواجه شده باشید. شاید از یک ابزار سازمانی برای ردیابی SEO فنی خود در فضای ابری استفاده کنید.

همه چیز خوب است، اما واقعا چقدر مفید است؟

  • آیا این باعث بهبود رتبه شما می شود؟
  • اگر شما 30 تا 50 یا حتی 100+ سایت را مدیریت می کنید، آیا ردیابی سئوی فنی با خزنده های ابری چیز عملی ارائه می دهد؟

اگر گفتید بله، پس عالی است! من برای شما خوشحالم.

اما اگر شما هم مثل بقیه ما آرزو دارید که راه بهتری وجود داشته باشد، وجود دارد!

نکته کلیدی این است که در مورد چه و کدام صفحاتی که ردیابی می کنیم، هدفمندتر و هدفمندتر باشیم.

این مقاله به آنچه واقعاً برای ردیابی ضروری است و نحوه ردیابی هر کدام می پردازد. من همچنین ابزارهای پولی مفید برای ردیابی عناصر سئو را پوشش خواهم داد. (من به این شرکت ها وابسته نیستم، اما مشتری چند نفر هستم.)

عناصر شاخص ناپذیری

ردیابی فهرست پذیری سایت شما بسیار مهم است. باید در بالای لیست شما باشد. اگر سایت شما قابل ایندکس نباشد، تمام تلاش شما به هدر می رود.

در این بخش، فاکتورهای شاخص‌پذیری کلیدی که بر روی دید شما در گوگل تأثیر می‌گذارند و نحوه ردیابی آنها را توضیح خواهم داد.

1. Robots.txt تغییر می کند

فایل robots.txt اولین فایلی است که موتورهای جستجو هنگام خزیدن وب سایت شما به آن نگاه می کنند. این فایل ساده دستورالعمل هایی را در مورد نحوه خزیدن ربات ها در یک وب سایت ارائه می دهد.

چه چیزی را دنبال می کنیم؟

هر سئو باید تغییرات فایل robots.txt را دنبال کند، به خصوص اگر شروع به مسدود کردن موتورهای جستجو کند.

بسیاری از ابزارها این ویژگی را ارائه می دهند، اما مهم است که هشدارهای ایمیل را تنظیم کنید تا اگر فایل موتورهای جستجو را مسدود می کند، به شما اطلاع دهد.

یکی از دلایل رایج این اتفاق زمانی است که توسعه دهندگان یک سایت را از مرحله مرحله به مرحله تولید فشار می دهند و به طور تصادفی فایل robots.txt را منتقل می کنند.

این زمانی اتفاق می‌افتد که همه فایل‌ها به‌جای فایل‌های به‌روز شده، به‌صورت زنده فعال شوند.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

در حالی که من مستعد ساخت ابزارهای پایتون سفارشی برای وظایف هستم، چرا چرخ را در اینجا دوباره اختراع کنیم؟ چندین ابزار کم هزینه برای اعتبارسنجی فایل robots.txt شما عالی عمل می کنند.

من LittleWarden را برای این کار ترجیح می‌دهم زیرا به شما امکان می‌دهد تغییرات خاص یا بررسی‌های فهرست‌بندی عمومی را ردیابی کنید و هشدارهای ایمیل ارسال کنید. می توانید آن را طوری تنظیم کنید که روزانه یا ساعتی بررسی شود.

با این حال، Visualping (که من در این مطالعه موردی نمودار دانش استفاده کردم) نیز یک انتخاب عالی برای ردیابی تغییرات robots.txt است.

2. تگ های ربات Noindex

آه، برچسب بدنام noindex. این یک تگ متا روبات است که می‌توانید آن را به صفحاتی که نمی‌خواهید در Google نمایه شوند، مانند ورود، حساب کاربری یا سایر صفحات کم ارزش اضافه کنید.

اگر صفحاتی دارید که کاملاً به ایندکس نیاز دارید یا ایندکس نشده اند، ردیابی تغییرات پیکربندی برای سلامت سئوی شما حیاتی است.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

LittleWarden برای این کار عالی است زیرا می‌توانید تنظیمات را برای هر صفحه شخصی‌سازی کنید و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی اکثر صفحات را به‌عنوان فهرست‌پذیر تنظیم کنید و در عین حال تعدادی را به‌عنوان noindex علامت‌گذاری کنید.

ابزارهایی مانند Screaming Frog و Sitebulb نیز می توانند کار کنند، اما به تنظیمات بیشتری نیاز دارند.

3. X-Robots-Tag تغییرات

به زبان ساده، تگ x-robots همان کاری را که متا تگ noindex انجام می دهد، انجام می دهد، اما به جای قرار گرفتن در

وب سایت شما، در سرفصل های پاسخ HTTP نشان داده می شود.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

LittleWarden از پیش پیکربندی شده است تا سرصفحه‌های پاسخ HTTP شما را برای هرگونه مشکل نمایه‌سازی که ممکن است رخ دهد، از جمله تغییرات تگ متعارف، بررسی کند.

4. اعتبار سنجی نقشه سایت XML

نقشه سایت XML یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند سئو است. این فایل ها حاوی نقشه ای از تمام لینک های سایت ما هستند.

گوگل از اینها به عنوان نکات قوی برای صفحاتی که باید کشف کنند و به صف خزیدن خود اضافه کنند استفاده می کند.

اگر نقشه سایت شما دارای خطا باشد (مثلاً واکشی یا تجزیه نشد)، Google برای چند روز به تلاش برای پردازش آن ادامه خواهد داد. اگر تلاش‌ها به‌طور مداوم با شکست مواجه شوند، Google تلاش برای خزیدن URL را متوقف می‌کند.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

LittleWarden با سهولت استفاده برای ردیابی تغییرات نقشه های سایت XML شما و اطمینان از اعتبار آنها دوباره برنده می شود.

5. تغییرات تگ متعارف

تگ های متعارف عنصری هستند که اغلب به اشتباه درک می شوند و در سئو مورد استفاده قرار می گیرند.

در حالی که گوگل این موارد را فقط به عنوان نکات و نه دستورالعمل های سختگیرانه (مانند noindex) تلقی می کند، هنوز هم مهم است که ردیابی آنها در یک صفحه تغییر کند یا خیر.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

LittleWarden می تواند این را ردیابی کند، اما می توانید از ابزارهایی مانند ChangeTower یا VisualPing نیز استفاده کنید. Screaming Frog و Sitebulb نیز می توانند آن را ردیابی کنند، اما تنظیم هشدارهای ایمیل به مراحل اضافی نیاز دارد.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


عناصر رتبه بندی در صفحه

عناصر سئوی درون صفحه به عواملی در صفحات شما اشاره می کنند که کاربران و موتورهای جستجو می توانند ببینند.

اگر در سئوی محلی هستید، ممکن است با تغییرات زیادی در سایت مواجه نشوید. با این حال، هنگامی که اعضای تیم بیشتری را با دسترسی به سایت اضافه می کنید، ممکن است شخصی به طور ناخواسته تغییراتی در بازاریابی ایجاد کند که می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.

به همین دلیل است که ردیابی عناصر روی صفحه بسیار مهم است.

6. تگ عنوان تغییر می کند

تگ های عنوان هر متنی است که با استفاده از عنوان رسمی HTML قالب بندی می شود (

نمایندگان گوگل می گویند که برای رتبه بندی چندان اهمیتی ندارند، اما برای دسترسی اهمیت دارند.

بسیاری از سئوکاران، از جمله خود من، معتقدیم که ساختار H1 و سرفصل به خوبی بهینه‌سازی شده می‌تواند رتبه‌بندی را بهبود بخشد، اما این بحث برای زمان دیگری است.

در حال حاضر، مهم است که تغییرات تگ های H1 خود را در مهمترین صفحات خود پیگیری کنید.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

اینجاست که انواع ابزارهایی که می توانیم استفاده کنیم واقعاً باز می شود. می توانید هر یک از موارد زیر را با سازگاری قابل اعتماد آزمایش کنید:

  • نگهبان کوچولو.
  • Versionista.
  • واچته
  • تجسم.
  • برج تغییر.

باز هم، شما می توانید از نظر فنی از Screaming Frog و Sitebulb استفاده کنید، اما پیکربندی هشدارهای ایمیل از این طریق دردسرساز خواهد بود.

7. تغییرات پیوند داخلی

ردیابی تغییرات پیوندهای داخلی شما می تواند برای حفظ یک نمودار لینک داخلی قوی حیاتی باشد.

اگر یک پیوند داخلی مناسب با متن لنگر بهینه حذف یا تغییر کند، می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.

آیا تاثیر زیادی روی آن خواهد گذاشت؟ احتمالا نه. اما آیا واقعاً مایلید آن را برای ما آزمایش کنید؟

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

  • نگهبان کوچولو.
  • Versionista.
  • واچته
  • تجسم.
  • برج تغییر.

8. تغییر کلمات کلیدی

ردیابی تغییرات استفاده از کلمات کلیدی در سایت شما برای موفقیت سئوی شما حیاتی است.

اگر بازاریاب دیگری در تیم شما تلاش کند تا محتوای شما را تقویت کند، ممکن است ناآگاهانه رتبه شما را برای صفحه شما کاهش دهد.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

  • نگهبان کوچولو.
  • Versionista.
  • واچته
  • تجسم.
  • برج تغییر.

قابلیت مشاهده SERP

ردیابی نحوه ظاهر شدن شما در SERP ممکن است مستقیماً بر رتبه بندی شما تأثیر نگذارد، اما می تواند بر نرخ کلیک ارگانیک شما (CTR) تأثیر بگذارد.

9. تگ عنوان تغییر می کند

برچسب‌های عنوان کدی هستند که ما در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهیم و نشان می‌دهند که عنوان نمایش داده شده ما باید چه چیزی باشد.

بله، گوگل تگ های عنوان را تغییر می دهد، اما این بدان معنا نیست که ما باید آنها را نادیده بگیریم.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

  • نگهبان کوچولو.
  • Versionista.
  • واچته
  • تجسم.
  • برج تغییر.

10. توضیحات متا تغییر می کند

توضیحات متا ممکن است یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو باشد. برخی از مواردی که این موضوع را به چنین موضوع جالبی تبدیل می کند عبارتند از، اما مطمئناً به آنها محدود نمی شود:

  • آنها از نظر فنی فاکتورهای رتبه بندی نیستند، اما برای فروش ما در SERP حیاتی هستند.
  • ابزارهای سئو در مورد طول پیکسل و کاراکتر به ما هشدار می دهند، اما گوگل به هر حال آنها را برای مطابقت با هدف جستجو تغییر می دهد.
  • من مستقیماً شنیده ام که گری ایلیز در یک کنفرانس به یک نقطه خالی SEO می گوید که بهینه سازی تگ های عنوان و توضیحات متا اتلاف وقت است. (من از این موضوع خجالت می کشم.)

با این حال، اگر در حال حاضر تغییرات ناخواسته سایت خود را دنبال می کنید، کلیک بر روی جعبه توضیحات متا ارزش ثانیه بیشتر را دارد.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

  • نگهبان کوچولو
  • Versionista
  • واچته
  • تجسم
  • برج تغییر

11. اعتبار سنجی طرحواره

نشانه گذاری طرحواره ابزار قدرتمندی است. می‌تواند داده‌های ساختاری مهمی را به Google ارسال کند و به ما در ایجاد ویژگی‌های جالب SERP برای نتایج خود کمک کند.

ایجاد و پیاده‌سازی نشانه‌گذاری طرحواره زمان می‌برد، بنابراین مهم است که هر تغییری را ردیابی کنید، به خصوص که ویژگی‌های SERP می‌توانند CTR ارگانیک شما را تقویت کنند.

از چه ابزارهایی استفاده کنیم

  • نگهبان کوچولو.
  • Versionista.
  • واچته
  • تجسم.
  • برج تغییر.

پیگیری مبارک

اکنون که فهرست جامعی از عناصر سئو را برای ردیابی دارید، زمان آن رسیده است که نظارت قوی برای کمپین های سئو خود اضافه کنید.

به من اعتماد کنید، بهتر است آماده باشید تا اینکه در مورد تغییری که چند روز بعد رخ داده است، مطلع شوید.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link