10 نکته کپی رایتینگ برای رسانه های اجتماعی • Yoast

به عنوان یک صاحب کسب و کار، احتمالاً می دانید که رسانه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند هستند. امروزه این بهترین راه برای رسیدن به نسل جوان است. اما این فرصتی نیز برای شما است که با مشتریان خود شخصی‌تر شوید، پشت صحنه را به آنها نشان دهید و عمیق‌تر در مورد کسب و کار خود توضیح دهید. به همین دلیل مهم است که پست های شما نه تنها دیده شوند، بلکه خوانده شوند. و چگونه از آن اطمینان حاصل می کنید؟ با نوشتن کپی خوب!

قبل از اینکه به نکات واقعی بپردازیم، اجازه دهید برخی از ملاحظات فنی اساسی را بررسی کنیم. به هر حال، قبل از اینکه بتوانید در رسانه‌های اجتماعی تسلط پیدا کنید، باید مکانیزم‌های رسانه‌های اجتماعی را درک کنید. همه پلتفرم‌ها یکسان کار نمی‌کنند، اما شباهت‌هایی با هم دارند.

محدودیت های شخصیت خود را بشناسید

هر پلتفرم محدودیت کلمات خاص خود را دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک پست در توییتر حداکثر 280 کاراکتر دارد، در حالی که می توانید 63206 کاراکتر را در فیس بوک بنویسید. این بدان معنا نیست که باید از همه آنها استفاده کنید. افراد زمان و محدوده توجه محدودی دارند. وقتی با دیواری از متن مواجه می شوند، به سرعت علاقه خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید مردم پست‌های شما را بخوانند و با آن‌ها تعامل داشته باشند، باید واضح و مختصر باشند.

هشتگ کردن یا هشتگ نکردن

مساله این است! تقریباً هر پلتفرمی از سیستم هشتگ استفاده می کند، اما همه آنها بهترین شیوه های متفاوتی دارند. در مورد جایی که می خواهید دیده شوید و مخاطبان شما کجا هستند تحقیق کنید. سپس، نحوه بهترین استفاده از هشتگ ها در آن پلتفرم های خاص را بررسی کنید. اینترنت دوست شماست!

1. صدا و لحن خود را مشخص کنید

اولین چیزها: چگونه می خواهید با آن روبرو شوید؟ شما می توانید حرفه ای یا هیجان زده، مرتبط یا خنده دار باشید. در نظر بگیرید که چه چیزی با تصویر کسب و کار شما مطابقت دارد. فقط به یاد داشته باشید که نمی توانید احساسات را به صورت کوتاه بخوانید، بنابراین درک صدا و لحنی که می خواهید به تصویر بکشید بسیار مهم است. در صورت امکان، دستورالعمل‌های مشخصی را بنویسید، مانند: “بدون اختصار” یا “تمرکز بر زبان رسمی”. این یک تجربه ثابت برای مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی ایجاد می کند.

2. PAS (مشکل، تحریک، حل)

بیایید روی چیزی که قرار است بنویسید تمرکز کنیم. شما می خواهید به مخاطبان خود نشان دهید که خدمات یا محصول شما به زندگی آنها ارزش می بخشد. بنابراین، چگونه می خواهید این کار را انجام دهید؟ با تمرکز بر راه حل مشکلات آنها. مخاطبان شما احتمالاً هیچ کمبودی ندارند، بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید. مشکلی را بیان کنید آن مشکل را بدون اینکه خیلی منفی به نظر برسانید، حل کنید. شما نمی خواهید یک نزول کننده باشید. سپس، با راه حل سوار شوید، و جمعیت (حداقل به صورت استعاری) وحشی می شوند.

یک مثال: ما همه آنجا بوده ایم. احاطه شده توسط تخته های چوبی، پیچ، و دفترچه راهنما که منطقی نیست. و شما فقط در صفحه 4 از 28 هستید. شریک جرم شما قبلاً اذیت شده است و شما چیزهای زیادی برای ساختن دارید. چگونه می توانید بدون از بین بردن رابطه و سلامت عقل از این مشکل عبور کنید؟ با استفاده از برنامه BuildItNow ما: ابزاری مفید که ساخت مبلمان را به پیاده روی در پارک تبدیل می کند! به سادگی محصولی را که می‌سازید وارد کنید، برنامه دستورالعمل‌های قابل درک را به شما ارائه می‌دهد. با ویدیوها!

3. آن را کوتاه و شیرین نگه دارید

ایده اصلی پیام شما باید جلو و در مرکز باشد، زیرا افراد دامنه توجه کوتاهی دارند. اگر پست‌های خود را کوتاه نگه دارید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد درگیر شوند و روی محتوایی که می‌خواهید مشاهده کنند کلیک کنند. فرض کنید در حال عرضه یک محصول جدید هستید. شما محصول جدید خود را اعلام می کنید و بهترین ویژگی آن را در یک پست توییتر برجسته می کنید. سپس، پیوندی به صفحه محصول اضافه می‌کنید که مزایای محصول را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهد.

4. ساده بهتر است

مردم معمولا از شبکه های اجتماعی دور می افتند. بنابراین سعی کنید از نوشتن پست های طولانی و پیچیده خودداری کنید. شما می خواهید مردم در یک نگاه محتوای شما را درک کنند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که با محتوای شما درگیر شوند.

نکته: وانمود کنید که پست را برای کسی می نویسید که محصول یا خدمات شما را درک نمی کند. این شما را مجبور به نوشتن واضح و مختصر می کند.

5. نظر مخاطبان شما چیست؟

همه دوست دارند نظرشان را بدهند. به نفع خودت از آن استفاده کن! از فالوورهای خود سؤالات باز بپرسید که از پاسخ دادن به آنها لذت خواهند برد. این باعث افزایش تعامل در پست شما می شود که الگوریتم ها آن را دوست دارند.

همچنین می توانید از مخاطبان خود نظر بخواهید. بگویید که به فکر عرضه یک محصول جدید هستید. چرا از دنبال کنندگان خود نپرسید که آنها چه فکری می کنند و چه می خواهند؟ پس از همه، آنها هستند که آن را می خرند. ورودی آنها به شما امکان می دهد محصولی بسازید که مخاطبان شما دوستش دارند!

6. احساسات ابزار قدرتمندی هستند

اگر می خواهید تعامل بیشتری داشته باشید، می توانید سعی کنید احساسات را در کپی رایتینگ خود برانگیزید. دو گزینه برای انتخاب وجود دارد: احساسات منفی یا مثبت. برخی از برندها با بحث و جدل رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر از احساسات برای برانگیختن پاسخ مثبت استفاده می کنند. هر کدام را که انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که باید با تصویر و زبان برند شما مطابقت داشته باشد. اهل گفتگو و صمیمی باشید. این است اجتماعی پس از همه، رسانه ها!

7. #پیدا شدنی باشید

هشتگ ها تا حدودی اشتباه گرفته شده اند. بنابراین، اجازه دهید عملکرد آنها را بررسی کنیم. در رسانه های اجتماعی، هشتگ ها نشان می دهد که پست شما در مورد چه موضوعی است. آنها پیدا کردن محتوای شما را آسان تر می کنند. بنابراین، توصیه می کنیم از آنها استفاده کنید! با این حال، برخی از تحقیقات هشتگ را انجام دهید. دریابید که مخاطبان شما از چه هشتگ هایی استفاده می کنند، تا در نهایت 30 تگ در پست خود قرار ندهید.

همچنین می توانید از هشتگ ها در متن و متن خود استفاده کنید. این به افرادی که پست شما را می خوانند کمک می کند تا بدانند اگر الهام بیشتری می خواهند به کجا نگاه کنند.

8. ثبات کلید است

بدون توجه به اینکه در چه پلتفرمی پست می کنید، صدای برند خود را ثابت نگه دارید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که با جوانان در TikTok هماهنگ شوید، اما شما این خطر را دارید که به نظر برسد برند شما دارای شخصیت های متعددی است. طبیعی است که این کار باعث سردرگمی فالوورهای شما می شود. به همین دلیل بهتر است در زبان و لحن صدای خود ثابت قدم باشید.

9. همیشه از CTA استفاده کنید

فالوورهای شما با علاقه پست شما را دیده و خوانده اند. حالا چی؟ آنها بدون انجام هیچ اقدامی بیشتر حرکت می کنند. که مایه شرمساری است! بنابراین باید همیشه در انتهای هر پست یک فراخوان برای اقدام (CTA) قرار دهید. به فالوورهای خود بگویید که پس از خواندن چه کاری باید انجام دهند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید آنها از وب سایت شما بازدید کنند یا کانال رسانه های اجتماعی شما را دنبال کنند.

10. همیشه از صدای فعال استفاده کنید

اگر می خواهید مخاطبان شما درگیر شوند، باید همیشه با صدای فعال بنویسید. چرا؟ زیرا جملات در صدای فعال به طور کلی کوتاه تر و راحت تر خوانده می شوند. آنها نوشتار شما را واضح تر می کنند، برخلاف صدای منفعل، که معمولاً جملات طولانی تری تولید می کند. ناگفته نماند، صدای منفعل می تواند گریزان به نظر برسد. “تصمیم گرفته شد که قیمت ها کاهش یابد” بلافاصله این سوال مطرح می شود که “توسط چه کسی؟”. در حالی که “ما تصمیم گرفتیم قیمت های خود را کاهش دهیم” بسیار واضح تر و قابل درک است. همچنین احساس شخصی تر می کند.

تمرین کامل می کند!

اگر بار اول همه چیز را درست انجام ندهید اشکالی ندارد. فقط به تمرین ادامه بده و مراقب مخاطبان خود باشید. پس از همه، آنها کسانی هستند که شما می خواهید به آنها برسید. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، افزونه Yoast SEO ما دارای ابزارهای عالی برای کمک به شما در بهینه سازی رسانه های اجتماعی است. به عنوان مثال، هنگامی که می خواهید یک پست وبلاگ را به اشتراک بگذارید، یک پیش نمایش رسانه اجتماعی را نشان می دهد که می توانید محتوا و تصویر آن را ویرایش کنید. تنها چند دقیقه طول می کشد!

با در نظر گرفتن تمام این نکات، مطمئن خواهید بود که در کمترین زمان یک نسخه عالی از رسانه های اجتماعی می نویسید. موفق باشید!