10 نکته کلیدی بازاریابی جستجو از رهبر بازاریابی دیجیتال آرون لوی در SMX Advanced

SMX Advanced Day 2 با Aaron Levy آغاز شد که ماهیت پیچیده بازاریابی جستجو و نیاز به تمرکز بر مشتریان در استراتژی خود را به ما یادآوری کرد.

در اینجا چند نکته مهم از سخنرانی اصلی او وجود دارد که شامل نگاهی به گذشته در صنعت بازاریابی جستجو است، اینکه چگونه موج جدید تغییر هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست و شرط او بر این واقعیت است که جستجو به این زودی ها از بین نمی رود.

1. جستجو از بین نخواهد رفت، اما تا زمانی که بازاریابان به نماهای منسوخ شده از جستجوی پولی به عنوان یک کانال پاسخ مستقیم بی‌نقص پایبند نباشند، از وضعیت فعلی خود خارج می‌شود.

«جستجو از برخی موفقیت‌های جدی جان سالم به در برد، در مورد نمایش «فشار هسته‌ای»، وزن آن چیزی است که قبلا بوده و برای آن شناخته شده است. این در یک محیط واقعاً خصمانه اقتباس شده است و گاهی اوقات برای زنده ماندن چندان خوش طعم نیست. من فکر می‌کنم بسیاری از بازاریابان جستجو فقط به آنچه ما فکر می‌کنیم جستجوی پولی قبلاً بود، نزدیک می‌شوند – این یک کانال پاسخ مستقیم کامل است، که من استدلال می‌کنم که واقعاً هرگز نبوده است.

مطمئناً اکنون اینطور نیست – این یک عامل در سفر مشتری است.

2. هوش مصنوعی و دستیاران مولد جستجو را به یک «موتور پاسخ» تبدیل می‌کنند که سعی می‌کند قبل از پرسیدن سؤالات را بفهمد و به آنها رسیدگی کند.

ساندار پیچای از تماس درآمد سه ماهه چهارم گوگل در اوایل سال جاری گفت که هوش مصنوعی مولد به دستیار گوگل این امکان را می‌دهد تا در طول زمان بیشتر شبیه یک نماینده عمل کند و در نهایت می‌تواند فراتر از پاسخ‌ها رفته و برای کاربران و حتی بیشتر از آن استفاده کند. و سپس در I/O در اواسط ماه مه، گوگل تعدادی ویژگی جدید را معرفی کرد که حتی بیشتر نشان دهنده قصد آنها بود، یعنی تبدیل شدن به یک موتور پاسخ به جای یک موتور جستجو.

«( بازاریابان جستجو) نیاز به درک گسترده و عمیق از همه ابزارهای جعبه ابزار خود دارند. این ویژگی‌ها می‌توانند بسیار سودآور باشند و اغلب بسیار سودآور هستند، اما ایجاد یک درک اصلی از نحوه عملکرد آنها و به شما کمک می‌کند بفهمید چه زمانی و کجا می‌خواهید آنها را به کار بگیرید.

آیا باید در کمپین های جستجوی مارک دار خود کاوش کنید؟

احتمالا نه.

آیا باید از هدف‌گیری مجدد استفاده کنید، حتی اگر به‌خصوص افزایشی نیست؟

من فکر نمی کنم اینطور باشد، اما این به شما بستگی دارد که تعیین کنید. و ایجاد درک درستی از نحوه تصمیم گیری ماشین برای گرفتن این تصمیم برای خودتان بسیار مهم است.”

4. معیارهای بازاریابی عملکرد به تنهایی کافی نیستند – باید یک تغییر ذهنیت به سمت نام تجاری و افزایشی ایجاد شود.

«ما باید از یک نمای فقط عملکردی، یا چیزی که من دوست دارم آن را نمای جستجوگر بنامم، تکامل پیدا کنیم. همیشه این جنگ عجیب بین بازاریابان عملکرد و برند وجود داشته است.

و زمان آن فرا رسیده است که آن مبارزه به پایان برسد. عملکرد و برندینگ از هم جدا نیستند. همزمان انجام می شوند. آنها یکی و یکسان هستند. ما از معیارهای متفاوتی استفاده می‌کنیم، از اندازه‌گیری‌های متفاوتی استفاده می‌کنیم و ممکن است اهداف متفاوتی داشته باشیم و مطمئناً تاکتیک‌ها متفاوت است، اما در یک زمان اتفاق می‌افتند.

ما به احتمال زیاد در یک تبدیل مشارکت داشتیم، اما آیا ما باعث آن شدیم؟ مطمئن نیستم. ما بخشی از یک سفر پیچیده تر هستیم و بنابراین یکی از پیچیده ترین کارهایی که ما به عنوان بازاریابان جستجوی مدرن باید انجام دهیم این است که به موتورها راهنمایی مناسب، مکانیسم پاداش مناسب، مشوق های مناسب و دارایی های مناسب برای انجام کار خود ارائه دهیم. انگیزه‌ها یا اهداف یا تبدیل‌ها یا هر چیزی که می‌خواهید آن‌ها را به درستی بنامید احتمالاً به عنوان قطب‌نماهایی برای اتوماسیون در نظر گرفته می‌شوند.

5. مشتری مداری بسیار مهم است – از مخاطبان، KPIهای جایگزین و دارایی های خلاق استفاده کنید تا مشتریان را در سفر کامل قیف به حرکت درآورید.

«در چند سال گذشته، من به راحتی می‌گفتم که کلمات کلیدی در PPC اختیاری هستند و مخاطبان نه. من روی آن ایستاده ام. به قیف بازاریابی خوب و قدیمی فکر کنید. بله، سفر مشتری پیچیده است، اما قیف ساده ترین راه برای درک آن است.

ما نیازی نداریم که هر قرار ملاقات با مشتری مستقیماً به ازدواج اشاره کند. شما باید از KPIهای جایگزین استفاده کنید تا به جابجایی افراد از طریق قیف کمک کنید نه اینکه فقط به سمت حصارها در زمین اول حرکت کنید.

به خصوص زمانی که صنعت اکنون بسیار شلوغ تر است، رقابت بسیار بیشتری در جستجو وجود دارد. ما باید کمی خلاق تر باشیم.»

6. جستجو دیگر فقط در مورد کلمات کلیدی و زبان نیست – بلکه در مورد درک رفتارها، مشکلات و احساسات مشتری برای ارائه پاسخ ها/راه حل های مرتبط است.

قلب را هدف بگیرید و سر دنبال خواهد شد. معنای آن این است که ما باید از یک پرسش و پاسخ ساده فراتر برویم. سوالی که مردم می پرسند هرگز به این سادگی نیست که واقعاً چه می گویند، و پاسخی که ما ارائه می دهیم باید در مورد احساسات آنها صحبت کند، مشکلات آنها، خواه آنها بدانند وجود دارند یا نه، باید به آنها بگوییم – “هی، من زندگی شما را بهتر می کنم

ما هرگز واقعاً این کار را در جستجو انجام نداده‌ایم، زیرا این رابطه را بسیار کاربردی کردیم.»

«مردم عجیب و غریب هستند و مردم ناسازگارند. جستجو همیشه تاثیرگذارترین بخش سفر نیست. تقریباً همیشه بخشی از آن است، اما به ندرت چیزی است که باعث این تبدیل شده است.

8. تجارب جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است ترافیک سایت را کاهش دهد و مدل‌های تبلیغاتی جدید وابسته/کمیسیون را ضروری کند.

“من فکر می کنم نکته جالب این است که ما انتظار داریم تجربیات SGE ترافیک سایت کمتری ایجاد کند.

من پیش‌بینی می‌کنم که به زودی یک مدل کمیسیون قابل مذاکره وابسته وجود داشته باشد. خواهیم دید، اما به نظر من، من فکر می‌کنم تبلیغات خدمات محلی و برخی دیگر از محصولاتی که گوگل و مایکروسافت دارند که مبتنی بر کمیسیون هستند، من فکر می‌کنم آن‌ها بیشتر عادی خواهند شد، که باعث می‌شود ارزیابی ارزش یک تبدیل حتی مهم تر است.”

“ما باید به خاطر داشته باشیم که این ابزارهای جدید که در راه ما قرار می گیرند، همین هستند. ابزار.

ما باید درک کنیم که آنها چگونه کار می کنند، چه کاری انجام می دهند و چگونه به بهترین نحو آنها را مستقر کنیم. یک نقل قول قدیمی وجود دارد که می گوید “اگر تنها ابزاری که دارید چکش است، هر مشکلی مانند میخ به نظر می رسد.” ما مشکلات پیچیده ای داریم، ابزارهای پیچیده ای برای حل آنها داریم.»

10. در حالی که تبلیغات جستجو تغییر می کند، تا زمانی که افراد سؤالاتی دارند که نیاز به پاسخ دارند، جستجو به خودی خود از بین نمی رود.

«جستجو به عنوان یک رسانه راه به جایی نمی برد. تا زمانی که کاربران اینترنت سوالی داشته باشند که نیاز به پاسخ دارد، جستجو وجود دارد.

ما به سادگی باید درک کنیم که تلاش‌هایمان را حول افراد ساختار می‌دهیم، نه فقط زبان. ما در حال بررسی مشکلات هستیم. ما به رفتارهای آنها نگاه می کنیم. ما به امیدها و رویاهای آنها نگاه می کنیم. ما می گوییم که ما پاسخگو هستیم.»

نحوه تماشای سخنرانی اصلی

برای SMX Advanced ثبت نام کنید برای دیدن سخنرانی کامل لوی – و همچنین ده ها جلسه دیگر از دیروز و امروز.

Source link