10 درس استارت آپ ها می توانند از رشد Instacart بیاموزند

عکس پروفایل نویسنده

@پارش-ساگرپارش ساگار

پارش ساگار مدیرعامل شرکت توسعه عالی وب وب ، اینترنت اشیا ، وب و موبایل است.

در سال 2014 ، هنگامی که اینستاكارت راه اندازی شد ، هیچ كسی تصور نمی كرد كه خدمات تحویل و تحویل مواد غذایی تازه آغاز شده به سخت ترین رقیب آمازون و DoorDash در ایالات متحده و كانادا تبدیل شود. اینستاكارت با استراتژی های قوی بازاریابی و برنامه های جذاب تجاری ، در بخش تجارت تحویل مواد غذایی عناوین اصلی را به خود اختصاص داده است.

از سال 2020 ، تاکنون ، ارزش خالص این شرکت از 2 میلیارد دلار در سال 2016 به 13 میلیارد دلار رسیده است. بدون شک ، بیشتر اعتبار آن به ویروس کرونا اختصاص دارد. با این حال ، تغییر (در رفتار خرید مشتری) ممکن است برای همیشه بدون تغییر ، حداقل از نظر بنیانگذار و مدیرعامل Instacart ، از دیدگاه Apoorva Mehta.

وی در بیانیه مطبوعاتی خود گفت ، “COVID-19 تحول عظیمی را برای صنعت مواد غذایی ایجاد کرد و برای همیشه نگاه مردم به ضرورت خدمات درخواستی را تغییر داد.”

با توجه به الف گزارش منتشر شده در فوربس، این شرکت در آوریل سال 2020 10 میلیون دلار درآمد کسب کرد. تعداد زیادی از مصرف کنندگان با استفاده از خدمات خود در هر دو هفته اول آوریل 2020 بیش از 700 میلیون دلار محصولات غذایی خریداری کردند.

برخی از حقایق و ارقام جالب دیگر در مورد Instacart

  • Instacart در تمام 50 ایالت ایالات متحده عملیاتی است
  • 85٪ از خانواده های ایالات متحده از برنامه تلفن همراه Instacart استفاده می کنند
  • 70٪ از خانوارهای کانادایی از Instacart استفاده می کنند
  • اینستاكارت 57 درصد از سهم بازار مواد غذایی آنلاین را در اختیار دارد
  • Instacart با بیش از 400 خرده فروش در بیش از 30،000 فروشگاه در ایالات متحده و کانادا همکاری کرده است

بنابراین ، اگر شما یک کارآفرین یا یک شرکت تازه تاسیس هستید و به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستید ، چیزهای زیادی برای یادگیری از ارائه دهنده خدمات تحویل مواد غذایی آنلاین مانند Instacart دارید. درست از ایجاد یک طرح تجاری موثر برنامه تلفن همراه ، اجرای مناسب ، یکپارچه سازی ویژگی ها با مدیریت ، شما چیزهای زیادی برای یادگیری از Instacart دارید.

اینستاكارت چیست

Instacart یک شرکت آمریکایی است که خدمات تحویل مواد غذایی و وانت در سراسر ایالات متحده و کانادا را ارائه می دهد. ارائه دهنده خدمات تحویل مواد غذایی آنلاین به دلیل خدمات عالی خود به مشتریان ، محبوبیت زیادی دارد.

در این مقاله ، ما باید تغییرات و پیاده سازی هایی را که برای تجارت آن و نحوه قرار گرفتن در کانون توجه آن انجام شده است ، انجام دهیم.

چه چیزی آن را در کانون توجه قرار داد؟

اگرچه COVID-19 برای مردم و مشاغل یک کابوس بود ، اما برای instacart این یک مزیت محسوب می شود.

1. استفاده مناسب از فرصت ها

COVID-19 به هیچ وجه برای زندگی و معیشت خوب نیست ، اما برخی از مشاغل ، از جمله Instacart ، این سختی ها را به فرصت تبدیل کردند.

محصولات غذایی یک شبه به یک سرویس ضروری تبدیل شدند ، Instacart در اولین فرصت این فرصت را حس کرد و بسیاری از موارد جدید را که به رشد خدمات تحویل مواد غذایی کمک می کرد ، پیاده سازی کرد. این نه تنها با مسئولیت هایی به مشتریان خدمات ارائه می داد بلکه به گسترش تجارت خود در سراسر ایالت ها ادامه می داد. اکنون در 50 ایالت ایالات متحده عملیاتی است

در نتیجه ، اینستاكارت در مقایسه با رقبای خود شاهد رشد بی سابقه ای بود.

در اینجا یک جمع بندی سریع وجود دارد.

بارگیری روزانه این برنامه 218 درصد است که 58 درصد بیشتر از Walmart و تقریباً دو برابر Shipt است. نگاهی به یافته های Statista بیاندازید.

چیزی که همه کارآفرینان و شرکتهای نوپا باید از اینستاکارت یاد بگیرند این است که در زمان سختی بیشتر به مشتریان و مردمش اولویت می دهد. رشد ناگهانی برای شرکت یک اتفاق غیرمنتظره بود. هنوز هم ، این امر به عنوان یک مسئولیت ، فراتر از یک فرصت تجاری ، به وجود آمد.

مردم به اینستاكارت اعتماد كرده و انتظار داشتند كه خدمات تحویل مواد غذایی ، لوازم ضروری روزانه را با خیال راحت و مطمئن تحویل دهد. از طریق اوج همه گیر در کنار مشتریان خود ایستاد.

مهمتر از همه ، این شرکت نه تنها یک چالش برای ارائه ایمن و مطمئن تحویل به مشتریان را داشته است (بلکه هنوز هم دارد) بلکه باید از سلامت و ایمنی کارکنان خود نیز مراقبت کند.

2. انعطاف پذیری با “تحویل درب من”

در زمان اوج شیوع همه گیر ، مردم وحشت می کردند و به دنبال خدمات زایمان ایمن و بدون تماس برای هر چیزی که به صورت آنلاین سفارش می دادند ، بودند. Instacart خیلی سریع این تغییر را پذیرفت و شروع به ارائه “خدمات تحویل درب من” کرد.

مشتریانی که به دنبال تحویل بدون تماس هستند می توانند کادر “اگر من در آنجا نیستم درب من را ترک کن” را علامت بزنند.

تغییرات جدید مشتریان را قادر می سازد سفارشات مواد غذایی را بدون نیاز به تعامل با Instacart شخصی خود دریافت کنند. عدم تماس انسانی شیوع ویروس را کاهش نمی دهد و از کارمندان Instacart و همچنین مشتریان محافظت نمی کند.

3. سریع و انعطاف پذیر و سفارش از قبل

اینستاكارت با ایجاد تغییراتی در برنامه و استراتژی های تجاری خود ، متعهد به افزایش و بهبود تجربه مشتری است. مشتریان انعطاف پذیری لازم را برای سفارشات مواد غذایی یا زودتر از دو هفته دارند و یا به راحتی سفارش می دهند محصولات خود را با اولین خریدهای موجود تحویل بگیرند. بنابراین ، دیگر برنامه ریزی برای پنجره های تحویل خاص نیست.

تغییرات استراتژی جدید نشان داده است که ظرفیت پنجره های تحویل می تواند 50٪ افزایش یابد و روند تحویل را تسریع کند. این پیشرفت جدید همچنین به اینستاكارت كمك كرد تا از محدودیت های زمانی محدود فراتر رود و محدودیت هایی را كه معمولاً در دسترس بودن كارگران برنامه های خود بود ، كاهش دهد.

4. مقیاس بندی زیرساخت ها و پیشرفت های AI

Instacart به طور مداوم از طریق توسعه در زمان اوج عملکرد کار می کرد. این برنامه روی توسعه زیرساخت های خود کار می کند ، مانند برنامه مشتری پسند ، خریدار ، برنامه مدیر ، نرم افزار سازمانی و موتور تبلیغات. این به ارائه دهنده خدمات تحویل مواد غذایی کمک کرد تا مکان ها و شرکای جدید بیشتری در فروشگاه اضافه کند.

به عنوان مثال ، در ماه مارس ، Instacart در واقع 2500 مکان فروشگاه جدید و بیش از 35 شریک خرده فروشی جدید دارد.

5. خدمات تحویل نسخه ای را آغاز کرد

خدمات تحویل نسخه ای ، در زمان وقوع همه گیر ، به کسب و کار ارزش افزوده می دهد. وقتی به مردم اجازه داده نشد برای جلوگیری از شیوع ویروس از خانه های خود بیرون بروند ، اینستاكارت بر اساس نیازهای آنها ایستاد. ارائه دهنده خدمات تحویل مواد غذایی با Costco همکاری کرده و خدمات جدید تحویل نسخه ای را راه اندازی کرده است. در عین حال ، این کار همچنین باعث افزایش نیروی کار مانند:

  • این تیم مراقبت از مشتری خود را دو برابر کرد (از 1200 به 3000)
  • 300000 خریدار اضافی استخدام کرد (به عنوان پیمانکار مستقل)
  • روند استخدام ادامه دارد (با هدف استخدام 250،000 کارمند دیگر)

6. مدیریت عالی تجارت

Instacart برای هر ده کاربر جدید سه خریدار مستقر کرده است. این فرصت به عنوان فرصتی برای افرادی که به دنبال فرصتی برای کسب درآمد در طول بحران بودند به وجود آمد ، زیرا تقاضا با رشد همه گیر 1.000 درصدی روبرو شد.

  • Instacart با بارگیری 141K بارگیری در تاریخ 8 آوریل رکوردی بی سابقه ثبت کرد.
  • بارگیری کلی در App Store و Google Play در ایالات متحده بیش از 3.2 میلیون بود

7. یکپارچه سازی ویژگی های جدید

با افزایش تقاضا برای تحویل مواد غذایی ، چالش مدیریت ترافیک و ایجاد آسایش برای کاربران بود. Instacart با ادغام برخی از ویژگی های ارزش افزوده مانند “تحویل درب من” و “پرداخت موبایل” این کار را با موفقیت انجام داد. ارائه ویژگی های جدید به Instacart کمک می کند تا فرآیندهای کسب و کار را ساده کند و خدمات تحویل ساده به مشتریان را در سراسر ایالات متحده آمریکا و کانادا ارائه دهد.

8. پاسخگویی به خریداران

زمان هایی (در روزهای ابتدایی) خود انتقاد داشت که اینستاکارت به دلیل عدم پاسخگویی به کارگران خود مورد انتقاد قرار گرفت. با تغییر سناریوها و در حال حاضر اینستاكارت بسیاری از طرح های رفاهی را برای كارگران خود اعلام كرد ، این موارد شامل:

  • مرخصی با حقوق کارگران نیمه وقت (کسانی که COVID-19 تشخیص داده اند)
  • برنامه جایزه برای خریداران

ایجاد تغییراتی در سیاست های استخدامی منجر به افزایش ناگهانی افزایش بارگیری برنامه خریداران شد.

نکاتی که کارآفرینان باید یاد بگیرند این است که مراقبت از کارکنان به افزایش بهره وری و کسب فرصتهای تجاری بیشتر کمک می کند. این بدان معنی است که کارگران خود را راضی نگه دارید ، بسته های جبرانی رقابتی برای جذب کارگران ارائه دهید.

طرح درآمد Instacart

Instacart از طریق کانال های درآمد کسب درآمد می کند ، از جمله:

  • هزینه های تحویل
  • هزینه های شریک فروشگاه های مواد غذایی
  • نشانه گذاری ها
  • هزینه های محل کار
  • آگهی

هزینه های تحویل: Instacart برای تحویل دو ساعته 3.99 دلار و برای تحویل 1 ساعته از کاربران خود 5.99 دلار. ارائه دهنده خدمات تحویل مواد غذایی همچنین گزینه های تحویل سریع را به کاربران عادی خود در گزینه های تحویل مقرون به صرفه ارائه می دهد. به عنوان مثال ، برنامه تحویل سریع Instacart نیاز به پرداخت 149 دلار در سال برای تحویل نامحدود در طول سال دارد.

هزینه های شریک فروشگاه های مواد غذایی: Instacart با فروشگاه های مواد غذایی در سراسر ایالات متحده همکاری کرده و درصدی از درآمد فروش را دریافت می کند. 90٪ سفارشات با فروشگاههای همکار انجام می شود. و اگر در هر سفارش 2٪ یا 3٪ از شرکای خود جمع کند ، در ازای هر سفارش در حدود 2.25 دلار درآمد کسب می کند.

علامت گذاری ها: طبق مقاله آنلاین ، اینستاكارت در مناطق خاص حدود 15٪ از محصولات Costco را هزینه می كند. با این حال ، مزایا به دفعات سفارش و تقاضا در مناطق خاص بستگی دارد.

هزینه های قرارگیری: وقتی تولید کننده ای بخواهد محصولات خود را از طریق Instacart به مشتریان معرفی کند ، ارائه دهنده خدمات تحویل هزینه ای را از شما دریافت می کند. تولیدکنندگان نمونه هایی را به اینستاکارت می فرستند تا به صورت رایگان به مشتریان تحویل دهند. مقدار مشخصی از هزینه به اینستاكارت تعلق می گیرد.

آگهی: اینستاكارت همچنین به فروشگاه های مواد غذایی و تولیدكنندگان محصولات غذایی اجازه می دهد تا تبلیغات را در برنامه تلفن همراه تحویل مواد غذایی خود قرار دهند. برای آن هزینه های مشخصی دریافت می کند.

از مدل کسب و کار Instacart بیاموزید

اینتاکارت بیشتر روی مشتریان و خریداران خود تمرکز دارد. همه کارها را انجام می دهد تا به مشتریان خود ارزشی برساند. ارائه دهنده خدمات تحویل مواد غذایی ، تازه و ارگانیک بودن محصولات تحویل شده به مشتری را تضمین می کند. در اینجا نحوه انجام آن وجود دارد.

  • 1000+ محصول تازه با کوپن تخفیف ارائه می دهد
  • Instacart با خرده فروشان معتبر و فروشگاه های مواد غذایی ، از جمله ALDI ، Safeway ، Costco ، CVS و غیره همکاری می کند.
  • مشتریان می توانند در فروشگاه های معروف گشت و گذار کرده و سفارش دهند
  • Instacart Express را به مشتریان همیشگی خود ارائه دهید
  • نوشیدنی های الکلی را در سفر تحویل می دهد

جدا از این موارد ، Instacart همچنین بر روی برنامه های تلفن همراه ، به ویژه برنامه برای کاربران تمرکز دارد. این اطمینان را می دهد که کاربران با UI / UX عالی از تمام ویژگی های لازم برخوردار می شوند.

افکار نهایی

اگر شما مایل به راه اندازی مشاغل شخصی خود مانند Instacart هستید ، با نگه داشتن برنامه های تلفن همراه در مرحله اول ، اطمینان حاصل کنید که برنامه تجاری مناسبی را ایجاد کرده اید. همچنین می توانید جدا از Instacart ، شرکت های مشابه را کاوش کرده و از آنها بیاموزید و بدانید که برنامه تجاری آنها چگونه کار می کند. در همان زمان ، کشف کنید که چگونه استفاده از فناوری تفاوت ایجاد می کند.

عکس پروفایل نویسنده

داستان های من را بخوانید

پارش ساگار مدیرعامل شرکت توسعه عالی وب وب ، اینترنت اشیا ، وب و موبایل است.

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.