10 اشتباه برتر تبلیغات گوگل که در سال 2025 باید از آنها اجتناب کرد

تبلیغات گوگل دائما در حال تغییر و تحول است. با این تغییرات، اشتباهات جدیدی که تبلیغ کنندگان PPC در بهینه سازی و مدیریت کمپین های خود مرتکب می شوند، رخ می دهد.

این مقاله رایج ترین اشتباهات انجام شده در سال 2024 را بررسی می کند تا بتوانید از انجام اشتباهات مشابه در سال جدید جلوگیری کنید.

اشتباه 1: تنظیم ردیابی تبدیل ناسازگار

تصمیمات بهینه سازی از داده های تبدیل گرفته می شود. اگر ردیابی تبدیل شما ناسازگار باشد، تمام داده های شما در حساب شما منحرف می شود.

10 اشتباه برتر تبلیغات گوگل که در سال 2025 باید از آنها اجتناب کرد

وقتی تبدیل‌های شما روش‌های انتساب، انواع تعداد و پنجره‌های تبدیل متفاوتی دارند، داده‌ها می‌توانند به طور متناقض در حساب شما اعمال شوند و درک ارزش هر کلیک را دشوار می‌کنند.

گاهی اوقات شما ردیابی تبدیل را در سطح کمپین لغو می کنید که ردیابی شما می تواند دقیق باشد در حالی که در سطح حساب متناقض به نظر می رسد، اما این استثناها رایج نیستند.

اطمینان از اینکه داده‌های تبدیل شما به طور مداوم در سراسر حساب شما اعمال می‌شود، باید هدفی برای همه مدیران جستجوی پولی باشد.

حفاری عمیق تر: داده های ردیابی دقیق: کلید عملکرد بهینه تبلیغات

اشتباه 2: نادیده گرفتن تطابق دقیق

بین فشار گوگل برای استفاده از تطابق گسترده، تغییرات رابط برای تبدیل کردن تطابق گسترده به نوع تطابق پیش‌فرض و حتی تنظیمات جدید برای تطبیق گسترده همه کلمات کلیدی، استفاده از تطابق دقیق کاهش یافته است.

با این حال، تطابق دقیق هنوز کاربردهای زیادی دارد و به طور مداوم برای اکثریت قریب به اتفاق حساب‌ها، بیشترین میزان تبدیل را دارد.

همه باید آن را در میان انواع تطبیق کلمات کلیدی خود لحاظ کنند.

اشتباه 3: اطمینان از سازگاری تنظیمات کمپین

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است تنظیمات سفارشی را بر اساس کمپین داشته باشید.

با این حال، وقتی به تمام داده‌های کمپین خود نگاه می‌کنید و مناطق مختلف حذف شده، زمان‌بندی تبلیغات ناسازگار، و تنوع زیادی از استراتژی‌های پیشنهادی را می‌بینید، زمان آن رسیده است که تنظیمات خود را دوباره بررسی کنید.

تنظیمات کمپین تبلیغات گوگلتنظیمات کمپین تبلیغات گوگل

هر زمان که حساب کاربری را انجام می دهید، اطمینان از راه اندازی درست کمپین ها یکی از مهمترین فعالیت های شما است.

از آنجایی که کمپین‌ها اغلب در زمان‌های مختلف ایجاد می‌شوند، که ممکن است سال‌ها از هم فاصله داشته باشند، بررسی نکردن سازگاری تنظیمات کمپین شما برای سال‌ها یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابان باقی مانده است.

اشتباه 4: اهمیت دادن به قدرت تبلیغات

قدرت تبلیغات مستقیماً با توانایی Google در کنترل پیام‌های تبلیغاتی شما مرتبط است. هرچه قدرت تبلیغ کمتر باشد، کنترل بیشتری بر پیام خود خواهید داشت.

هرچه قدرت تبلیغات بیشتر باشد، گوگل کنترل بیشتری بر نحوه نمایش تبلیغات شما دارد.

تحقیقات ما در Adalysis (افشای: من یکی از بنیانگذاران هستم) به طور مداوم دریافته است که تبلیغات با قدرت تبلیغات پایین تر نسبت به تبلیغات با قدرت تبلیغات بالا نرخ تبدیل بیشتری دارند.

یک تصور غلط رایج وجود دارد که قدرت تبلیغ بر نمره کیفیت شما تأثیر می گذارد. این کار را نمی کند. قدرت تبلیغ عددی است که به طور کلی می توان آن را نادیده گرفت.

اشتباه 5: عبارات برتر جستجوی خود را به عنوان کلمات کلیدی اضافه نکنید

آگهی شما می تواند زمانی نمایش داده شود که عبارت جستجوی کاربر با کلمه کلیدی شما مطابقت داشته باشد.

از آنجایی که انواع تطابق در چند سال گذشته بسیار ضعیف‌تر شده‌اند، اگر کلیدواژه‌ای نداشته باشید که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، چندین کلمه کلیدی می‌توانند تبلیغات را برای همان عبارت جستجو نشان دهند.

وقتی این کلمات کلیدی در گروه‌های تبلیغاتی مختلف قرار دارند که از تبلیغات و صفحات فرود متفاوتی استفاده می‌کنند، بازاریابی شما می‌تواند بسیار ناسازگار شود زیرا همان عبارت جستجو می‌تواند تبلیغات چند گروه تبلیغاتی را نشان دهد.

علاوه بر این، اگر عبارت جستجوی کاربر را به عنوان کلمه کلیدی ندارید، کمپین های Performance Max اغلب بر کمپین های جستجوی شما برتری می یابند.

از آنجایی که کمپین های PMax به طور کلی دارای CTR و نرخ تبدیل کمتری نسبت به کمپین های جستجو هستند، این می تواند برای بازاریابی شما مضر باشد.

همیشه عبارات جستجوی برتر خود را به عنوان کلمات کلیدی اضافه کنید تا مطمئن شوید که جستجوگر گروه تبلیغات، آگهی و صفحه فرود صحیح را می بیند.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


اشتباه 6: استفاده از تطابق گسترده با روش‌های پیشنهادی غیرهدف CPA/ROAS

من قصد ندارم در برابر مسابقه گسترده غر بزنم. کاربردهای خود را دارد.

با این حال، استراتژی پیشنهادی شما می تواند به میزان قابل توجهی بر میزان موثر بودن آن برای حساب شما تأثیر بگذارد.

با حداکثر پیشنهاد، که می‌تواند درآمد یا تبدیل باشد، Google می‌خواهد بدون در نظر گرفتن هزینه شما، بیشترین درآمد یا تبدیل ممکن را به دست آورد.

با مناقصه هدف، گوگل بر رسیدن به هدف خاصی که شما تعیین کرده اید تمرکز می کند.

از آنجایی که تطابق گسترده می‌تواند برای عبارت‌های جستجوی مختلف نشان داده شود، اغلب با هدف قرار دادن گزینه‌های مناقصه و به طرز وحشتناکی با حداکثر گزینه‌های پیشنهادی خوب عمل می‌کند.

همچنین باید با تغییر استراتژی‌های پیشنهاد، استفاده از نوع تطابق خود را ارزیابی کنید. من یک جلسه کامل در مورد استراتژی‌های پیشنهادی انجام دادم که شامل استفاده گسترده از تطابق در SMX است، و می‌توانید ویدیو را اینجا ببینید.

کاوش عمیق تر: ROAS هدف در تبلیغات گوگل: 5 ملاحظات کلیدی

اشتباه 7: همیشه از لیست کلمات کلیدی منفی قدیمی استفاده می کنید

آیا لیست کلمات کلیدی منفی دارید که همیشه بدون نگاه کردن به کلمات کلیدی منفی در لیست استفاده می کنید؟

لیست کلمات کلیدی منفی گوگل ادزلیست کلمات کلیدی منفی گوگل ادز

تقریباً در هر ممیزی که انجام می دهم، تضادهای منفی کلمه کلیدی را می بینم. اینها زمانی اتفاق می‌افتند که به دلیل یک کلمه کلیدی منفی، نمایش کلمات کلیدی خود را مسدود کنید.

برخی از لیست های کلیدواژه منفی بیش از یک دهه قدمت دارند.

شرکت‌ها، محصولات، خدمات و عبارات جستجوی کاربران در طول سال‌ها تغییر کرده‌اند، و وقتی کلمات کلیدی جدیدی اضافه می‌کنید، باید مطمئن شوید که این کلمات کلیدی را مسدود نمی‌کنید.

تشخیص این موضوع می تواند دشوار باشد زیرا این کلمات کلیدی می توانند نمایش ها، کلیک ها و تبدیل ها را دریافت کنند.

این زمانی اتفاق می‌افتد که عبارت جستجو با کلمه کلیدی یکسان نباشد تا بتوانید تبلیغات را برای طیف گسترده‌ای از عبارات جستجو نشان دهید. شما فقط نمی توانید یک تبلیغ برای کلمه کلیدی واقعی خود نشان دهید.

همیشه کلمات کلیدی منفی را که به کمپین های جدید خود اضافه می کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلمات کلیدی جدید شما قابل نمایش هستند.

اشتباه 8: پذیرش کورکورانه توصیه های گوگل

توصیه های گوگل گاهی به نفع شماست. آنها همیشه به نفع گوگل هستند.

بسیاری از توصیه ها بحث برانگیز هستند و برخی حتی می توانند باعث کاهش عملکرد حساب شوند.

برخی از توصیه ها مفید هستند، بنابراین آنها را کاملا نادیده نگیرید. با این حال، قبل از پذیرش توصیه باید در نظر بگیرید که چه کاری با حساب شما انجام می دهد.

عمیق تر حفاری کنید: بهترین شیوه های تبلیغات گوگل: عملکرد خوب، بد و متعادل کننده

اشتباه 9: فعال بودن برنامه خودکار

آیا می‌دانستید که گوگل می‌تواند به‌طور خودکار کلمات کلیدی جدید اضافه کند، نسخه‌های منطبق بر کلمات کلیدی شما را اضافه کند، و حتی استراتژی پیشنهاد شما را بدون انجام کاری تغییر دهد؟

توصیه های اعمال خودکار Google Adsتوصیه های اعمال خودکار Google Ads

این فقط در صورتی ممکن است اتفاق بیفتد که اپلیکیشن خودکار را فعال کرده باشید. قبلاً دیده‌ام که تنظیمات اعمال خودکار Google حساب‌ها را خراب می‌کند.

همه این تنظیمات باید خاموش شوند.

اگر درخواست خودکار را خاموش کرده اید، تغییرات پیشنهادی را به عنوان توصیه می بینید تا بتوانید قبل از پذیرش یا رد آنها تصمیمی آگاهانه بگیرید.

کاوش عمیق تر: عملکرد تبلیغات گوگل خود را بهبود بخشید: 3 تغییر تنظیمات ساده

اشتباه 10: باور داشتن هوش مصنوعی از شما عاقل تر است

هوش مصنوعی مانند کودکی است که می خواهد دیگران را راضی کند. حتی اگر اشتباه باشد به شما پاسخ می دهد.

مثل یک نوجوان است که همیشه همه چیز را می داند و شما هرگز نخواهید فهمید که چگونه کار می کند.

شما مادر حساب خود هستید و در نهایت مسئول موفقیت یا شکست آن هستید.

هوش مصنوعی کاربردهای زیادی دارد، اما خطاناپذیر نیست. در ریاضیات و تشخیص الگوها عالی است، اما افراد را درک نمی کند، همدلی ندارد، یا با داده های پرت و غیرعادی به خوبی کار نمی کند.

در حالی که می‌توانیم هوش مصنوعی را هوشمند در نظر بگیریم، به داده‌های زیادی دسترسی دارد. خرد از تجربه می آید.

مغز شما بهترین ابزار بازاریابی شماست. این بهترین ابزار شما برای سال ها بوده است و در سال 2025 دوباره خواهد بود.

تا زمانی که مغز، دانش و خرد شما حساب شما را ارزیابی می‌کند و مطمئن می‌شود که این لیست از اشتباهات را مرتکب نمی‌شود، باید در بهینه‌سازی حساب‌های تبلیغاتی گوگل خود به نتایج سازنده برسید.

کاوش عمیق تر: هوش مصنوعی و تبلیغات گوگل: آینده چیست؟

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link