آیا جستجوی ChatGPT می تواند تا سال آینده 1 درصد از بازار جستجو را به خود اختصاص دهد؟ بله، طبق داده های داخلی جدید که پلتفرم سئوی سازمانی امروز با Search Engine Land به اشتراک گذاشته است.
- به گفته جیم یو، موسس و مدیر اجرایی BrightEdge، “برای اولین بار ما می توانیم مسیری را ببینیم که در آن ChatGPT می تواند در سال آینده از آستانه جادویی 1٪ سهم بازار عبور کند.”
چرا ما اهمیت می دهیم. جستجوی هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است. مهم است که تماشا کنید مردم چگونه جستجوی هوش مصنوعی را اتخاذ می کنند زیرا ممکن است روشی را که مردم شما، برند یا وب سایت شما را می یابند تغییر دهد. ما در حال تماشای این اتفاق هستیم، ماه به ماه، همین الان. و با جستجوی ChatGPT که اکنون برای همه کاربران رایگان در دسترس است، این رشد می تواند تسریع بیشتری داشته باشد.
ChatGPT در مقابل گیجی. بر اساس تجزیه و تحلیل ارجاع LLM از ترافیک نوامبر توسط BrightEdge، ChatGPT اکنون 6 برابر بزرگتر از Perplexity است. همچنین، ترافیک جستجو از ChatGPT (افزایش 44 درصدی) و Perplexity (افزایش 71 درصدی) ماه به ماه به رشد خود ادامه می دهد.
اما گوگل همچنان با 92.4 درصد از ترافیک ارجاعی از طرف گوگل پیشرو است. در همین حال، سهم بازار مایکروسافت بینگ در ماه نوامبر 4.2 درصد بود.
صبر کن… شاید شنیده باشید که رند فیشکین، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران SparkToro، ماه گذشته بر اساس داده های SimilarWeb و Datos (یک شرکت Semrush) سهم بازار جستجوی ChatGPT را 4.33٪ تخمین زده است؟ چگونه این تفاوت و سردرگمی بزرگ در مورد اعداد سهم بازار وجود دارد؟
خوب، این تجزیه و تحلیل BrightEdge بر اساس داده های ارجاع است. همچنین، فیشکین بعداً در طول سخنرانی خود در BrightonSEO، رقم 4٪ را کم اهمیت جلوه داد، زیرا هر پیام/چت یک “جستجو” نیست.
بنابراین اگر شنیدید که سهم بازار جستجوی ChatGPT 4 درصد است، میتوانید با خیال راحت این آمار را اشتباه خطاب کنید و آن را نادیده بگیرید.