یونیپر و مصدر برای ساخت کارخانه هیدروژن سبز در امارات متحده عربی | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — Uniper SE آلمان در حال همکاری با Masdar، یکی از بزرگترین شرکت های انرژی های تجدید پذیر خاورمیانه، برای تولید هیدروژن سبز در امارات متحده عربی است.

محمد عبدالقادر الرماحی، مدیر اجرایی هیدروژن سبز مصدر، در مصاحبه ای گفت که این دو شرکت نیروگاهی خواهند ساخت که با تقریباً 1.3 گیگاوات انرژی خورشیدی کار می کند و انتظار می رود از سال 2026 هیدروژن تولید کند.

سهامداران یونیپر در این هفته با نجات 33 میلیارد یورویی (35 میلیارد دلار) موافقت کردند که منجر به ملی شدن شرکت برق و جلوگیری از سقوط آن پس از افزایش قیمت گاز طبیعی در پی تهاجم روسیه به اوکراین خواهد شد. دولت آلمان انتظار دارد که Uniper اهداف آب و هوایی خود را در سال های آینده تقویت کند.

هیدروژن سبز برای گذار جهانی به انرژی پاک بسیار مهم است. در حالی که هنوز برای رقابت با سوخت های فسیلی بسیار گران است، پیش بینی می شود که در دهه آینده به یک بازار انبوه تبدیل شود. هیدروژن سبز در هنگام سوزاندن گازهای گرم کننده سیاره را ساطع نمی کند و زمانی ایجاد می شود که انرژی تجدیدپذیر – معمولاً نیروی باد یا خورشید – برای تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن استفاده شود.

واردات هیدروژن

یکی از سخنگویان Uniper گفت: “پروژه در امارات با Masdar قبلاً شاهد حمایت عمومی چشمگیر بوده است.” آنها از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این طرح خودداری کردند.

آلمان می خواهد در نهایت مقادیر زیادی هیدروژن وارد کند تا خود را از زغال سنگ جدا کند و به هدف صفر خالص خود در سال 2045 برسد. این کشور همچنین در تلاش است تا تامین بیشتری از گاز طبیعی مایع را از خاورمیانه برای جایگزینی جریان های لوله شده از روسیه تامین کند.

کشورهای منطقه از جمله امارات، عربستان سعودی، عمان و مصر میلیاردها دلار در هیدروژن سبز و آبی سرمایه گذاری می کنند. دومی با تبدیل گاز طبیعی و جذب انتشار کربن حاصل ساخته می شود.

مصدر، مستقر در ابوظبی، امروز می تواند 20 گیگاوات برق پاک تولید کند و می خواهد تا پایان دهه این میزان را به 100 گیگاوات در سطح بین المللی برساند. این تقریباً دوبرابر ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر انگلستان امروز است.

همچنین تا سال 2030، مصدر قصد دارد سالانه 1 میلیون تن هیدروژن سبز و مشتقات آن مانند آمونیاک، سوخت پایدار هوانوردی و متانول سبز تولید کند.

حدود نیمی از هدف این شرکت در کشور خود محقق خواهد شد. رمحی گفت: امارات اولویت اول من است.

مصدر علاوه بر پروژه های اماراتی خود، روی تاسیسات هیدروژنی در مصر، مراکش، آذربایجان و بریتانیا کار می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور