یاندکس در مورد تهدیدات برای ادامه عملیات هشدار می دهد

بزرگترین موتور جستجوی روسیه، یاندکس، در 3 مارس 2022 هشداری صادر کرد که در آن دو سناریو احتمالی وجود دارد که می تواند ادامه عملیات را تهدید کند. Yandex اظهار داشت که اگر از هر یک از این سناریوها اجتناب شود، می تواند برای چندین ماه کار کند.

Yandex نشان داد که مرکز داده و ظرفیت فعلی فناوری به آن اجازه می دهد تا حداقل یک سال و حداکثر یک سال و نیم به فعالیت خود ادامه دهد.

اما این بیانیه مشروط به عدم ایجاد اختلال در عرضه بود که به گفته یاندکس می‌تواند تأثیر منفی بر عملیات داشته باشد.

“در صورت هرگونه تعلیق طولانی مدت تامین سخت افزار، نرم افزار یا سایر فناوری های مورد استفاده در کسب و کار یا محصولات ما، اگر نتوانیم منابع جایگزین را ایمن کنیم، ممکن است عملیات ما در طول زمان به طور مادی تحت تاثیر قرار گیرد.”

موتور جستجوی Yandex

Yandex محبوب ترین موتور جستجو در روسیه است که بازدیدهای کاربران بیش از 60٪ گزارش شده است.

Yandex همچنین بر اساس برخی اندازه‌گیری‌ها به عنوان هشتمین وب‌سایت محبوب در جهان، بالاتر از TikTok، Netflix، Reddit و Amazon رتبه‌بندی می‌شود تا حس مقیاس و اهمیت Yandex را نشان دهد.

تاثیر تحریم های اقتصادی بر یاندکس؟

بیانیه یاندکس نشان می دهد که هیچ یک از تحریم های اقتصادی یاندکس یا هیچ یک از شرکت های تابعه، مدیریت، مدیران یا سهامداران اصلی آن را هدف قرار نمی دهد. این بدان معناست که در حال حاضر هیچ تاثیر مستقیمی از تحریم ها بر یاندکس وجود ندارد.

با این وجود، Yandex هشدار داد که ادامه رکود در اقتصاد می تواند تأثیر منفی بر عملکرد داشته باشد.

هر گونه رکود اقتصادی طولانی مدت در روسیه در نتیجه تحریم ها، کاهش ارزش روبل یا احساسات منفی مصرف کنندگان می تواند تأثیر منفی مادی بر نتایج ما داشته باشد.

تهدید به تصرف کنترل

در این اطلاعیه آمده است که از شایعاتی مبنی بر اینکه کنترل شرکت های خصوصی ممکن است توسط دولت روسیه تصرف شود، آگاه است. Yandex گفت که از آنجایی که بیشتر عملیات و دارایی های آن در داخل روسیه قرار دارد، چنین حرکتی می تواند تأثیر منفی بر ارزش آن داشته باشد.

«…هر چنین اقدامی تأثیر نامطلوب مادی بر ارزش کل گروه Yandex خواهد داشت.»

بدهی ها آینده Yandex را تهدید می کند

یاندکس اعلام کرد که دارای ذخایر نقدی یورو معادل 615 میلیون دلار، به ارزش 370 میلیون دلار در خارج از روسیه است.

Yandex اظهار داشت که بر اساس قوانین حاکم بر اسکناس‌های تبدیل‌پذیر خود که موعد مقرر در سال 2025، مبلغ اصلی در حال حاضر 1.25 میلیارد دلار است، یاندکس موظف است دارندگان این اسکناس‌ها را از حق بازخرید آن اسکناس‌ها مطلع کند، در صورتی که NASDAQ معاملات سهام کلاس A آنها را برای بیش از بیش از آن متوقف کند. پنج روز معاملاتی

این بیانیه نشان داد که Yandex منابع لازم برای بازپرداخت این بدهی را ندارد. همچنین بیان کرد که حتی اگر بتواند بخش مهمی از آن اسکناس‌ها را بازپرداخت کند، برای ادامه فعالیت باید تامین مالی را تضمین کند.

Yandex اظهار داشت که آنها به دنبال راه هایی برای سرپا ماندن هستند:

در حال حاضر در حال انجام برنامه‌ریزی اضطراری هستیم تا مشخص کنیم در صورت احراز این حق بازخرید، چه اقداماتی در این زمینه انجام خواهیم داد و چه منابع مالی دیگری در دسترس ما خواهد بود.»

هشدار Yandex

Yandex اعلام کرد که در حال حاضر به طور عادی کار می کند، اما هشدار داد که نمی تواند در صورت رکود اقتصادی طولانی مدت تضمینی ارائه دهد.

نقل قول

بیانیه Yandex را بخوانید

Yandex به روز رسانی در مورد تأثیر تحولات فعلی ارائه می دهد

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور