یافتن راه حل مناسب خنک کننده مرکز داده برای طبقات غیر برجسته | دانش مرکز داده

رشد در فضاهای فرامقیاس و هم‌مقیاس هیچ نشانه‌ای از توقف را نشان نمی‌دهد که ناشی از دیجیتالی شدن سریع‌تر محصولات و خدمات سازمان‌ها، مدل‌های کاری ترکیبی و اینترنت صنعتی اشیا است.

این دوره ای از نوسانات بی سابقه است که برای رسیدن به لحظه نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. همانطور که ما رویکردها و راه‌حل‌های جدید را برای چالش‌های پیش روی مرکز داده مدرن بررسی می‌کنیم، همه چیز باید از ابتدا مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

برای دهه‌ها، اتاق‌های سرور مرکز داده دارای طبقات مرتفعی برای تسهیل انتقال هوای خنک به سرورها هستند. این رویکرد برای طراحی و نصب این طبقات به نیروی کار نیاز دارد – که همه اینها به هزینه و مدت زمان ساخت مرکز داده می‌افزاید. ساده‌سازی طراحی مرکز داده با کف‌های دال ساده به صاحبان مرکز داده اجازه می‌دهد تا فضای سفید جدیدی را سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر بسازند، اما این نیاز به تفکر جدیدی در مورد طراحی و خنک‌سازی مرکز داده دارد.

توزیع هوا در مراکز داده طبقات غیر برجسته نیاز به توجه دقیق در دو جبهه دارد. اول، طراحان و اپراتورها باید اطمینان حاصل کنند که هوای با سرعت بالا به ردیف‌های سرور اول برخورد نمی‌کند. این امر باعث ایجاد فشار منفی در مقابل سوپرها می شود. دوم، آنها باید از جریان هوای کافی حتی به سرورهایی که دورتر قرار دارند اطمینان حاصل کنند. هر دو خطر داغ شدن یا از کار افتادن سرورها را کاهش می دهند.

راه‌حل‌های خنک‌کننده چندگانه برای محیط‌های بدون کف بالا در دسترس هستند و این اولویت‌ها را ارائه می‌دهند، اما فهمیدن اینکه کدام راه‌حل برای کاربردهای خاص مناسب است، مستلزم بررسی دقیق اهداف تجاری و اهداف فنی است. مهم است که در تصمیم گیری خود سازماندهی شده باشید و قبل از انتخاب یک راه حل خاص، همه متغیرها را در نظر بگیرید. کار طراحی اولیه مورد نیاز برای کاربردهای کف غیر مرتفع را نباید دست کم گرفت. با در نظر گرفتن این موضوع، ما مراحل زیر را برای کمک به تعیین راه حل خنک کننده مناسب برای استقرار کف غیر برآمده توصیه می کنیم:

  • تعیین چگالی گرمای سرور و نیازهای جریان هوا: مجموع ظرفیت خنک کننده مورد نیاز برای تجهیزات فناوری اطلاعات و همچنین جریان هوای مورد نیاز را محاسبه کنید.
  • تعداد واحدها را بر اساس افزونگی سیستم تعریف کنید: سطح افزونگی خنک کننده مورد نظر را در نظر بگیرید و سپس تعداد واحدهایی را برای قرار دادن در داخل اتاق IT تعیین کنید.
  • ارزیابی مشخصات چیدمان اتاق کامپیوتر: تعیین موقعیت واحد خنک کننده در اتاق، ارزیابی موقعیت راهروی سرور و در نظر گرفتن ابعاد و ارتفاع اتاق فناوری اطلاعات، فضای راهرو سرویس و محل قرارگیری کانال هوای برگشتی.
  • توزیع جریان هوا را با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف بررسی کنید: با استفاده از تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، جریان هوا و توزیع دما را برای سناریوهای بار مختلف تأیید کنید. در عین حال، تأثیر خرابی واحد خنک کننده بر روی شبکه و سایر تجهیزات را تعیین کنید.
  • محصول مناسب را تعریف کنید: پس از انجام این تجزیه و تحلیل، باید داده های مناسب را برای انتخاب واحد خنک کننده آب سرد داخلی مناسب برای برنامه خود داشته باشید. با این حال، شما هنوز هم باید مزایا و معایب طراحی هر واحد را قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید.

هیچ راه حل واحدی برای خنک کردن تجهیزات قرار داده شده در طبقات غیر برجسته در مراکز داده وجود ندارد. مانند همیشه، اپراتورها باید محصول مناسب را بر اساس نیازهای مرکز داده خاص خود انتخاب کنند نه اینکه محصولی را انتخاب کنند و پیرامون آن طراحی کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور