گوگل گزارش سالانه هرزنامه جستجو را منتشر می کند

گوگل گزارش سالانه خود را در مورد هرزنامه های جستجو منتشر کرده است که نشان می دهد SpamBrain، یک سیستم شناسایی هرزنامه مبتنی بر یادگیری ماشینی، در سال 2021 شش برابر بیشتر از سال 2020 بر روی سایت های هرزنامه انجام داده است.

با شناسایی این سایت‌ها، گوگل مدعی کاهش 70 درصدی هرزنامه‌های هک‌شده و کاهش 75 درصدی هرزنامه‌های بیهوده در پلتفرم‌های میزبانی شده است.

گوگل با شناسایی سایت هایی با رفتار مخرب یا مخرب توانست 99 درصد جستجوها را بدون هرزنامه نگه دارد.

SpamBrain بهبود مستمر هوش مصنوعی گوگل را نشان می دهد

اگرچه گوگل در سال 2018 از سیستم تشخیص هرزنامه خود رونمایی کرد، اما این گزارش اولین اشاره خارجی به آن را با عنوان SpamBrain نشان می‌دهد.

با استفاده از یادگیری ماشینی، این پلتفرم هوش مصنوعی در شناسایی و از بین بردن هرزنامه ها موثرتر شده است، در حالی که برای رسیدگی به انواع هرزنامه های جدید و جلوگیری از سوء استفاده تکامل یافته است.

این شامل توانایی شناسایی سایت هایی است که برای نصب نرم افزار ضبط مضر بر روی دستگاه های کاربران هک شده اند یا در معرض خطر قرار گرفته اند.

یکی دیگر از زمینه‌های بهبود در شناسایی سایت‌های هرزنامه بی‌معنی متشکل از متن‌های بی‌معنی پر از کلمات کلیدی بوده است.

متخصصان سئو کلاه سیاه از اینها در تلاش برای افزایش رتبه صفحه استفاده می کنند، حتی گاهی اوقات برای فریب دادن موتورهای جستجو برای بالا بردن امتیاز کیفیت صفحه، برای لینک های اسپم هزینه می کنند.

گوگل متعهد به کیفیت جستجو و ایمنی کاربر است

با هدف بهبود کیفیت جستجو و محافظت از ایمنی کاربر، گوگل ادعا می کند پیشرفت قابل توجهی در مبارزه با هرزنامه لینک، کلاهبرداری و آزار و اذیت آنلاین دارد.

به‌روزرسانی هرزنامه پیوند در اواسط سال، ارزیابی پیوند موتور جستجو را بهبود بخشید و توانایی آن را برای شناسایی پیوندهای غیرطبیعی در چندین زبان و حذف آنها از نتایج جستجو افزایش داد.

سال گذشته، مصرف‌کنندگان بیش از 5.8 میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری از دست دادند که 70 درصد افزایش نسبت به سال 2020 نشان می‌دهد. برای مبارزه با این موضوع، Google برنامه ایمنی کاربر خود را گسترش داد.

با تکیه بر کارهای سال قبل، توانست 40 درصد کاهش در نتایج جستجوی کلاهبرداری ایجاد کند.

به عنوان بخشی از تعهد خود به ایمنی کاربر، رویکرد خود را نسبت به آزار و اذیت آنلاین و نحوه رسیدگی به نتایج برای پرسش‌هایی که در معرض عوامل بد هستند نیز تغییر داد. این شامل سایت‌هایی می‌شود که از محتوای «پرداخت برای حذف» استفاده می‌کنند.

مبارزه با دستکاری رتبه بندی

با توجه به اقدامات غیراخلاقی که برخی سایت‌ها برای نادیده گرفتن دستورالعمل‌های کیفیت خود استفاده می‌کنند، گوگل نیز اقداماتی را برای کاهش دستکاری رتبه‌بندی انجام داده است. این شامل تغییر نحوه رسیدگی به بررسی های محصول و اجازه دادن به کاربران برای گزارش اقدامات دستکاری است.

در سال 2021 گوگل دو به روز رسانی بزرگ را برای نحوه ارزیابی بررسی های محصول راه اندازی کرد:

گوگل می‌گوید این به‌روزرسانی‌ها در کاهش بازبینی‌های با کیفیت پایین موفق بوده و در عین حال آنهایی را که محتوا و تخصص نویسنده بهتری دارند، تبلیغ می‌کنند.


منبع: مرکز جستجوی گوگل

تصویر ویژه: smx12/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور