گوگل و فیس بوک با جریمه های حریم خصوصی فرانسوی به دلیل کوکی ها مواجه شدند

(بلومبرگ) — گوگل شرکت آلفابت با جریمه فرانسوی 150 میلیون یورویی (170 میلیون دلاری) توسط ناظر حریم خصوصی این کشور همراه با جریمه 60 میلیون یورویی برای فیس بوک متا پلتفرمز محکوم شد. روشی که شرکت ها کوکی ها را مدیریت می کنند.

CNIL، مرجع حفاظت از داده‌های فرانسه، روز پنج‌شنبه به این شرکت‌ها اولتیماتوم سه ماهه صادر کرد تا به کاربران اینترنتی مستقر در فرانسه ابزاری برای امتناع از کوکی‌ها به سادگی روش‌های موجود برای پذیرش آنها ارائه دهند تا آزادی رضایت آنها تضمین شود. ”

CNIL در بیانیه اعلام کرد که در صورت عدم انجام این کار، خطر جریمه اضافی روزانه 100000 یورو به همراه خواهد داشت.

جدیدترین مجازات ها به دنبال بررسی هایی است که توسط سازمان دیده بان انجام شده است که در مورد پیروی شرکت ها با قوانین جدید در مورد کوکی ها، که دستگاه هایی را که روی رایانه های افراد قرار می گیرند، ردیابی می کنند. سازمان دیده بان در سال 2020 گوگل را به دلیل قرار دادن چنین کوکی هایی بر روی رایانه افراد بدون رضایت آنها 100 میلیون یورو و غول خرید آنلاین Amazon.com Inc. را 35 میلیون یورو جریمه کرد.

قدرت‌های تنظیم‌کننده حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا از زمانی که مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه یا GDPR در ماه مه 2018 اجرایی شد، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. این قانون برای اولین بار به سازمان‌های نظارتی اجازه می‌دهد تا 4 درصد از سالانه یک شرکت را جریمه کنند. فروش جهانی

با این حال، آخرین جریمه‌ها بر اساس قوانین جداگانه‌ای که استفاده از کوکی‌ها و سایر دستگاه‌های ردیابی آنلاین را تنظیم می‌کند، وضع شد.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مردم به ما اعتماد می‌کنند که به حق حریم خصوصی خود احترام بگذاریم و آنها را ایمن نگه داریم» و این شرکت «مسئولیت خود را برای محافظت از این اعتماد درک می‌کند و متعهد به تغییرات بیشتر و همکاری فعال با CNIL در پرتو این تصمیم است. تحت قوانین حفظ حریم خصوصی الکترونیک اتحادیه اروپا.

فیس بوک اعلام کرد که تصمیم این مقام را بررسی می کند.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی، «کنترل‌های رضایت کوکی‌های ما کنترل بیشتری بر روی داده‌هایشان به مردم ارائه می‌دهد، از جمله منوی تنظیمات جدید در فیس‌بوک و اینستاگرام که در آن افراد می‌توانند هر زمان که بخواهند مجدداً تصمیمات خود را بررسی کرده و مدیریت کنند، و ما به توسعه و بهبود این کنترل‌ها ادامه می‌دهیم». گفت.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور