گوگل و فیسبوک در جدیدترین بحث مزرعه بادی | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) –گوگل، فیس بوک و مایکروسافت – سه نفر از بزرگترین خریداران شرکتی انرژی پاک در جهان – زنگ خطر را به صدا در می آورند که پروژه انرژی تجدیدپذیر تقریباً 4 میلیارد دلاری با حمایت وارن بافت که در آیووا پیشنهاد شده است لزوماً در حال اجرا نیست. بهترین منافع مشتریان، از جمله آنها.
در صورت تایید، زمانی که تا پایان سال 2024 آنلاین شود، بزرگترین مجتمع مزارع بادی در کل کشور خواهد بود که برق کافی برای بیش از 700000 خانه تولید می کند. MidAmerican Energy، شرکتی متعلق به شرکت بافت، برکشایر هاتاوی، از رگولاتورهای ایالتی خواسته است تا قبل از شروع ساخت و ساز در پروژه ای، شرایطی شامل نرخ بازده تضمین شده 11.25 درصدی را تصویب کنند که می گوید به تلاش هایش برای کاهش انتشار کربن تا 75 درصد در مقایسه کمک می کند. تا سطوح 2005

اما غول‌های بزرگ فناوری که مراکز داده را در این ایالت اداره می‌کنند، هشدار می‌دهند که این پروژه که Wind Prime نام دارد، می‌تواند هزینه‌های برق را افزایش دهد. آنها می گویند MidAmerican باید جایگزین هایی را در نظر بگیرد. کورینا استندیفورد، سخنگوی گوگل شرکت آلفابت، در ایمیلی گفت: “ما نگرانی هایی داریم که پیشنهاد Wind Prime فعلی به نفع مشتریان انرژی نیست.”

مبارزه مهمی است که باید تماشا کرد زیرا تأثیر فزاینده غول های فناوری بر انتقال انرژی را نشان می دهد. شرکت‌های فناوری شرکت‌های آب و برق را در سایر بخش‌های ایالات متحده تحت فشار قرار داده‌اند تا گزینه‌های انرژی پاک بیشتری را ارائه دهند، زیرا آنها به دنبال پاکسازی منابع انرژی برای عملیات پر انرژی خود هستند. و از آنجایی که آنها انرژی زیادی می خرند، شرکت های برق اغلب به آنها گوش می دهند.

شرکت های فناوری در حال مبارزه با مراکز داده سبز یا برای آنها؟

کایل هریسون، تحلیلگر BloombergNEF می‌گوید: «مقیاسی که این شرکت‌ها در حال خرید انرژی سبز هستند، بسیار زیاد است. او گفت که از آنجایی که شرکت‌های فناوری به مصرف‌کنندگان بزرگ‌تر و بزرگ‌تر انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل شده‌اند، نسبت به هزینه آن نیز حساس‌تر شده‌اند.

بعلاوه، شرکت هایی که برای کربن زدایی شبکه تلاش می کنند، به دنبال استراتژیک تر بودن در مورد زمان، چگونگی و مکان استقرار منابع انرژی پاک هستند. گوگل و مایکروسافت متعهد شده اند که تا سال 2030 کل عملیات خود را با برق بدون کربن به صورت شبانه روزی اجرا کنند. فیس بوک می گوید که انرژی تجدیدپذیر کافی برای تامین انرژی کامل عملیات خود در سراسر جهان را خریداری می کند.


MidAmerican، مستقر در Des Moines، آیووا، این پروژه را در ژانویه پیشنهاد کرد و یک طرح گسترده برای حدود 2000 مگاوات نیروی بادی و 50 مگاوات تولید خورشیدی ارائه کرد. این شرکت – که حدود 58 درصد از انرژی خود را در آیووا از باد و 42 درصد از منابع زغال سنگ، هسته ای و دیگر منابع تامین می کند – گفت که Wind Prime یک قطعه کلیدی از هدف شرکت برای رسیدن به انتشار خالص صفر است.


MidAmerican از رگولاتورها خواسته است تا این پروژه را تا پایان اکتبر تأیید کنند تا بتواند 1.8 میلیارد دلار از اعتبارات انرژی تجدیدپذیر فدرال را دریافت کند.


فیس‌بوک، که مقادیر زیادی نیرو برای راه‌اندازی مراکز داده در آیووا نیز خریداری می‌کند، از پروژه پیشنهادی در یک پرونده قانونی مشترک با گوگل به عنوان «افزایش بسیار پرهزینه و عظیم در تولید که MidAmerican نشان نداده است ضروری است» یاد کرد. ماه گذشته، مایکروسافت دادخواست خود را به هیئت Utilities آیووا ارسال کرد و گفت که قصد دارد به ائتلاف مشتریان فناوری بپیوندد.


متا پلتفرم‌های شرکت مادر فیس‌بوک و مایکروسافت از اظهار نظر فراتر از پرونده‌های خود خودداری کردند.


البته، عقب‌نشینی غول‌های فناوری لزوماً به این معنی نیست که آنها در نهایت از آن پشتیبانی نخواهند کرد – یا در صورت تحقق، قدرت آن را خریداری نخواهند کرد. هر پروژه نیروگاهی چند میلیارد دلاری احتمالاً باعث ایجاد برخی بحث‌ها و بحث‌های داغ بین مشتریان، گروه‌های زیست محیطی و مصرف‌کنندگان و دیگران می‌شود. تنظیم‌کننده‌ها می‌توانند شرایط پیشنهادی MidAmerican را برای این پروژه تأیید کنند، خواستار تغییراتی در آنها شوند یا آن را به طور کلی رد کنند.


استندیفورد، سخنگوی گوگل، گفت که این شرکت متعهد است که مرکز داده آیووا خود – یکی از بزرگترین شرکت‌ها – را با برق 100 درصد بدون کربن راه‌اندازی کند و از «منابع جدید و مقرون‌به‌صرفه» انرژی پاک پشتیبانی کند.


او گفت: “ما به طور فعال با تنظیم کننده ها و MidAmerican برای اطمینان از سرمایه گذاری مناسب برای آیووا کار می کنیم.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور