گوگل ویژگی های هوش مصنوعی بیشتری را برای مشتریان ابر سازمانی عرضه می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — گوگل مجموعه ای از ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مشتریان کسب و کار محاسبات ابری خود اعلام کرد، زیرا این غول فناوری برای تسلط در زمینه رو به رشد با رقبایی مانند مایکروسافت Corp و استارت آپ OpenAI تلاش می کند.

همانطور که دره سیلیکون در مورد به اصطلاح هوش مصنوعی مولد – نرم افزاری که می تواند تصاویر، متن و ویدئو را بر اساس درخواست های کاربر ایجاد کند – سروصدا می کند، Google Cloud نگاهی اجمالی به کارهایی که برای ادامه رقابت انجام می دهد ارائه کرد. در یک نمایش، این شرکت نشان داد که مشتریان ابری چگونه می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد ارائه‌ها و اسناد آموزشی فروش، یادداشت‌برداری در جلسات و پیش‌نویس ایمیل‌های همکاران استفاده کنند. این شرکت همچنین برخی از مدل های زیربنایی هوش مصنوعی خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد تا بتوانند برنامه های کاربردی خود را با استفاده از فناوری گوگل بسازند.

گوگل که متعلق به شرکت آلفابت است، روز سه‌شنبه نیز اعلام کرد که مجموعه‌ای از استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی را به عنوان مشتری برای سرویس ابری خود ثبت کرده است، از جمله Midjourney که یک سیستم تولید تصویر را ارائه می‌دهد و AI21 که در فناوری معروف به مدل‌های زبان بزرگ تخصص دارد. گوگل به مشاغل جوان متمرکز بر هوش مصنوعی 250000 دلار برای استفاده رایگان از فضای ابری خود – که اسب بخار و فضای ذخیره سازی محاسباتی را فراهم می کند – برای سال اول پیشنهاد می دهد، که این شرکت گفت 2 و 1/2 برابر چیزی است که معمولا ارائه می دهد.

توماس کوریان، مدیر اجرایی Google Cloud در مصاحبه ای گفت: “ما به داشتن یک اکوسیستم شریک گسترده و پر جنب و جوش برای هوش مصنوعی معتقدیم.”

ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، سال‌ها پیش گوگل را به عنوان اولین شرکت هوش مصنوعی معرفی کرد، اما این غول فناوری از زمانی که OpenAI چت ربات ویروسی خود را به نام ChatGPT در اواخر نوامبر منتشر کرد، تلاش می‌کند تا رهبری خود را در این صنعت دوباره حفظ کند. بلومبرگ گزارش داده است که به عنوان بخشی از یک فرمان “کد قرمز” در داخل شرکت، مدیریت ارشد به کارکنان گفته است که تمام محصولات مهم آن – آنهایی که بیش از یک میلیارد کاربر دارند – باید ظرف چند ماه از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند. فشار برای ارائه ممکن است به ویژه برای Google Cloud که به عنوان یکی از بهترین شرط‌بندی‌های این شرکت برای رشد در نظر گرفته می‌شود، شدید باشد، اگرچه هنوز در بازار از Amazon.com و مایکروسافت عقب است.

گوگل اعلام کرد که این هفته ابزارهای ابری جدید را روی مجموعه‌ای از «تست‌کنندگان مورد اعتماد» باز کرده است و هنوز قیمت آن را مشخص نکرده است. کوریان در طی یک رویداد مطبوعاتی گفت که گوگل همچنین برنامه‌ها را در دسترس مصرف‌کنندگانی قرار می‌دهد که از سرویس اشتراک Google One استفاده می‌کنند، که فضای ذخیره‌سازی آنلاین را ارائه می‌دهد، هرچند او جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

شرکت‌های رایانش ابری امتیازات و خدماتی را در اختیار استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی قرار می‌دهند تا آنها را به پلتفرم‌های خود جذب کنند. آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و اجرای خدمات مرتبط به تعداد زیادی تراشه و قدرت محاسباتی شدید نیاز دارد که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی را به مشتریان جذاب تبدیل می‌کند.

همانطور که مایکروسافت رابطه خود را با OpenAI تعمیق می بخشد، که فناوری آن در موتور جستجوی Bing غول نرم افزاری بافته می شود، Google Cloud به عنوان یک پلت فرم محاسباتی خنثی تر، خود را به سایر شرکت های نوپا معرفی می کند. علاوه بر فناوری خود گوگل، مدل‌های هوش مصنوعی شرکت‌های جوان مانند Anthropic و Cohere نیز از طریق Google Cloud در دسترس خواهند بود.

برای جذب استارت‌آپ‌ها، گوگل همچنین سیستم‌های داخلی را برای کارهای تجاری مانند صورت‌حساب، و همچنین دسترسی به تیم فروش Google، که به فروش برنامه‌های شرکت‌ها کمک می‌کند، به آنها ارائه می‌دهد تا بتوانند بر توسعه محصول تمرکز کنند. کوریان گفت: «آنها به یک سازمان فروش دسترسی فوری دارند، که – که خودم در گوگل آن را ساخته‌ام – آسان‌ترین کار نیست.

در میان استارت‌آپ‌هایی که برای Google Cloud ثبت نام کرده‌اند، Osmo است که در حال کار بر روی راه‌هایی است که به رایانه‌ها اجازه می‌دهد بوها را درک کنند تا به کارهایی مانند تشخیص بیماری و ایمنی کمک کند. Osmo از Google Brain خارج شد – اما مدیر عامل شرکت گفت که قبل از تصمیم گیری در مورد Google برای دسترسی به سرویس انبار داده Big Query و پایگاه داده Bigtable آن شرکت که به پیگیری مواد شیمیایی که Osmo با آنها کار می کند کمک می کند، سایر ارائه دهندگان ابر را در نظر گرفت.

کاری که تقریباً در هر ساعت از روز انجام می‌دهیم این است که به دنبال مواد شیمیایی جدید و جالب برای سنتز، مواد جدید برای به دست آوردن می‌گردیم. و این به معنای اسکن کردن است، فکر می‌کنم در حال حاضر بیش از یک میلیارد مواد تشکیل دهنده که به طور بالقوه می‌توانیم بسازیم، می‌شود.

گوگل قبلاً Cohere را که بر روی مدل‌های زبانی برای شرکت‌های بزرگ و استارت‌آپ‌ها کار می‌کند، و Anthropic، یک آزمایشگاه تحقیقاتی که توسط رهبران سابق OpenAI تأسیس شده بود، ثبت نام کرده بود و Google در ماه گذشته در آن سرمایه‌گذاری کرد.

در میان ویژگی‌های جدید برای مشتریان سازمانی، گوگل یک App Builder مولد هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت که گفت به شرکت‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌هایی مانند چت بات‌ها و دستیارهای دیجیتال را «در چند دقیقه یا چند ساعت» بسازند. در محصولی به نام Vision AI Generation، این شرکت نشان داد که چگونه فناوری خود می‌تواند، برای مثال، تصاویر بازاریابی صیقلی را از توضیحات متن، شبیه به محصول محبوب متن به تصویر OpenAI، Dall-E ایجاد کند.

برای کاهش نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی داده‌ها، کوریان در این نمایش گفت که گوگل «حاکمیت سرتاسری» را بر روی داده‌های مشتریان ابری ارائه خواهد کرد. کوریان گفت، شرکت‌هایی که از مجموعه جدید هوش مصنوعی Google Cloud استفاده می‌کنند، توانایی رمزگذاری داده‌های خود را خواهند داشت و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا الزامات انطباق با مشتری را برآورده کنند، حتی در صنایعی که نظارت دقیق نظارتی دارند. کوریان افزود، نه ورودی کاربر و نه خروجی‌ای که هوش مصنوعی سفارشی ایجاد می‌کند برای آموزش مدل‌های زیربنایی Google استفاده نخواهد شد و اگر شرکت‌ها تصمیم بگیرند از آنها برای تنظیم دقیق داده‌های خود استفاده کنند، Google نمی‌تواند به مجموعه‌های خصوصی داده‌ها دسترسی داشته باشد. نرم افزار هوش مصنوعی

گوگل همچنین از مجموعه ای از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی برای برنامه های بهره وری Workspace خود رونمایی کرد. هوش مصنوعی مولد به محصولات کلیدی از جمله جی‌میل می‌آید، جایی که مردم می‌توانند از این فناوری برای نوشتن و خلاصه کردن ایمیل‌ها استفاده کنند، و پلتفرم ویدئو کنفرانس Google Meet، که هوش مصنوعی را برای شناسایی اقدامات کلیدی ناشی از جلسات و ارسال ایمیل‌های بعدی ترکیب می‌کند.

شرکت مستقر در Mountain View در کالیفرنیا بر لزوم احتیاط هنگام استفاده از هوش مصنوعی در موتور جستجوی پرچمدار خود تاکید کرده است. مدل‌های زبان بزرگ – سیستم‌های هوش مصنوعی که حجم عظیمی از متن دیجیتالی را برای آموزش نرم‌افزاری که در صورت درخواست خود متن تولید می‌کند، جذب می‌کند – به ارائه اطلاعات نادرست معروف است. عواقب گمراه کردن کاربرانی که به دنبال اطلاعات حساس هستند می تواند شدید باشد.

با این حال ممکن است ریسک ها در زمینه سازمانی قابل کنترل تر باشند. کوریان گفت، مشتریانی که از ابزارهای گوگل برای پیش‌نویس، مثلاً کپی بازاریابی استفاده می‌کنند، می‌توانند با سیستم هوش مصنوعی برای تنظیم دقیق مطالب کار کنند تا زمانی که درست باشد. شرکت‌هایی که از فناوری Google Cloud برای خدمات مشتری استفاده می‌کنند، می‌توانند بین سطوح مختلف اتوماسیون انتخاب کنند و برای موضوعات حساسی مانند امور مالی، تعامل انسانی بیشتری را انتخاب کنند.

کوریان گفت: «ما این بلوک‌های سازنده را فراهم می‌کنیم زیرا برخی از مسائلی را که مردم هنگام استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ با آن‌ها مواجه شده‌اند، می‌شناسیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور