گوگل می گوید خالی ظاهر شدن صفحات جاوا اسکریپت ذخیره شده طبیعی است

صفحات وب مبتنی بر جاوا اسکریپت ممکن است در حافظه پنهان Google خالی یا ناقص به نظر برسند، که طبیعی است و نشان دهنده هیچ مشکلی نیست.

این را جان مولر، مدافع جستجوی گوگل در آخرین قسمت از مجموعه ویدیویی Ask Googlebot در یوتیوب بیان کرده است.

یک سوال توسط فردی ارسال می شود که می پرسد چرا صفحات جاوا اسکریپت آنها در نمای کش گوگل نمایش داده نمی شود.

در سوال آمده است:

نسخه کش صفحات React یک صفحه خالی را نشان می دهد. هنگام کدنویسی صفحات React با SSR چه پارامترهایی باید در نظر گرفته شود تا آنها را با Googlebot سازگار کند؟

یک صفحه ذخیره شده در حافظه پنهان تصویری است از آخرین باری که URL توسط Googlebot خزیده شده است.

وقتی یک صفحه ذخیره شده در حافظه پنهان به نظر می رسد که خالی است یا محتوایی ندارد، طبیعی است که فکر کنیم Googlebot هنگام خزیدن آن با مشکل مواجه شده است. اما همیشه اینطور نیست.

همانطور که مولر توضیح می دهد، کش گوگل فقط عناصر HTML را در یک صفحه می گیرد.

این به این معنی نیست که Google قادر به ذخیره جاوا اسکریپت نیست، بلکه بیشتر به دلیل محدودیت های مرورگر، مانع از Google است.

کش گوگل فقط HTML را نمایش می دهد

مولر می گوید: ذخیره صفحات وب مبتنی بر جاوا اسکریپت چالش برانگیز است.

نه از نقطه نظر فنی، بلکه از دیدگاه امنیتی.

مرورگرهای وب محدودیت‌هایی برای نحوه دسترسی به محتوا دارند و ممکن است درخواست‌های فایل‌های جاوا اسکریپت را هنگامی که از وب‌سایت‌های دیگر می‌آیند (مانند حافظه پنهان Google) مسدود کنند.

«جستجوی Google گاهی اوقات یک کپی از صفحه HTML که از یک سرور واکشی شده است را نگه می دارد و آن را در قالب یک صفحه ذخیره شده به کاربران نشان می دهد. با این حال، این واقعاً فقط صفحه HTML است.

برای وب سایت های مبتنی بر جاوا اسکریپت اینجا کمی پیچیده می شود. به دلیل امنیت مرورگر، محدودیت هایی در مورد نحوه دسترسی به محتوا از یک صفحه وجود دارد.

برای مثال، اگر صفحه‌ای نیاز به فایل جاوا اسکریپت از سرور شما داشته باشد، مرورگرها ممکن است آن درخواست را هنگامی که از وب‌سایت‌های دیگر می‌آید مسدود کنند. در مورد ما، وب سایت دیگر حافظه پنهان گوگل خواهد بود.

در عمل، این بدان معناست که وب‌سایت‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت اغلب یک صفحه خالی یا ناقص را هنگامی که از حافظه پنهان Google نشان داده می‌شوند، نشان می‌دهند. این طبیعی است و نشانه ای از مشکل نیست.»

در حالی که یک صفحه خالی در کش گوگل ممکن است دلسرد کننده باشد، چیزی که واقعا برای جستجو مهم است این است که صفحه چگونه ایندکس می شود.

برای اطمینان، گوگل می تواند جاوا اسکریپت را جداگانه پردازش کند و سعی می کند صفحه را همانطور که کاربران می بینند فهرست کند.

مولر ادامه می دهد:

«به ویژه، برای نمایه سازی، گوگل جاوا اسکریپت را به طور جداگانه پردازش می کند و سعی می کند آنچه را که کاربر هنگام بازدید مستقیم از وب سایت شما می بیند، فهرست کند. اگر می‌خواهید دوباره بررسی کنید، این نسخه رندر شده یک صفحه در ابزارهای آزمایشی کنسول جستجوی Google قابل مشاهده است.

در بیشتر موارد، گوگل می‌تواند محتوا را در وب‌سایت‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت به خوبی ارائه و فهرست‌بندی کند. بنابراین، به طور خلاصه، طبیعی است که نمای کش یک وب سایت جاوا اسکریپت خالی یا ناقص باشد. این نشانه مشکل نیست، فقط یک محدودیت فنی در مرورگرها است.

برای تصویر دقیق تر از نحوه مشاهده صفحات وب شما توسط Google، از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجو استفاده کنید.


تصویر ویژه: YouTube.com/GoogleSearchCentral، آوریل 2022.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور