گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی را اعلام کرد

گوگل در تلاشی برای اثبات تعهد خود به تبلیغات ایمن و شفاف برای کاربران و مشاغل، راه اندازی مرکز شفافیت تبلیغات و انتشار گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرد.

مرکز شفافیت تبلیغات چیست؟

مرکز شفافیت تبلیغات، که طی چند هفته آینده برای کاربران سراسر جهان عرضه می‌شود، یک پایگاه داده قابل جستجو از همه تبلیغات در جستجوی Google، YouTube و Display ارائه می‌دهد.

مانند تلاش های همتایان خود در Big Tech برای شفافیت تبلیغات، هدف گوگل این است که اطمینان حاصل کند که کاربران از تبلیغاتی که می بینند به خوبی مطلع هستند. به عنوان مثال، اگر به محصول یا خدماتی علاقه مند هستید که در یک تبلیغ جستجوی Google مشاهده کرده اید، می توانید از مرکز شفافیت تبلیغات برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند قبل از بازدید از وب سایت آن استفاده کنید.

مرکز شفافیت تبلیغات گوگل در موبایلاسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

مرکز شفافیت تبلیغات، اطلاعات کلیدی درباره تبلیغات، از جمله جزئیات آگهی‌دهنده، مکان/زمانی که یک آگهی نمایش داده شد و اجرا شد، و قالب آن را نشان می‌دهد.

گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرداسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

گوگل شفافیت بیشتری برای تبلیغات سیاسی ارائه می دهد. جزئیات بیشتر برای تبلیغات سیاسی شامل مبلغی است که تبلیغ‌کنندگان هزینه کرده‌اند، تعداد دفعاتی که آگهی نشان داده شده است و معیارهای هدف‌یابی مکان.

گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرداسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

استفاده از مرکز شفافیت تبلیغات به عنوان یک ابزار تحقیقاتی تبلیغاتی

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از مرکز شفاف‌سازی تبلیغات به‌عنوان یک ابزار تحقیقاتی برای تجزیه و تحلیل طرح‌های رقبا و کپی تبلیغات برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل استفاده کنند.

متا اطلاعات تبلیغاتی مشابهی را در کتابخانه تبلیغات فیس بوک ارائه می دهد، جایی که تبلیغ کنندگان و کاربران می توانند تبلیغات برندها را در چندین زمینه از جمله سیاست، مسکن، اشتغال و اعتبار مرور کنند. جزئیات آگهی شامل طراحی و کپی برای همه انواع تبلیغات، پلتفرم هایی که تبلیغ در آن نمایش داده می شود و زمانی که تبلیغ راه اندازی شده است.

گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرداسکرین شات از فیس بوک، مارس 2023

علاوه بر مرکز شفافیت تبلیغات، می توانید از My Ad Center در حساب Google خود بازدید کنید. این برنامه که در اکتبر راه اندازی شد، به شما امکان می دهد تبلیغاتی را که اخیراً در Google دیده اید، مرور کنید. می توانید تبلیغاتی که به شما نشان داده می شود بر اساس دسته بندی، برند و موضوعات حساس کنترل کنید.

گوگل مرکز شفافیت تبلیغات و گزارش ایمنی تبلیغات ۲۰۲۲ را اعلام کرداسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

اطلاعات آماری از گزارش ایمنی تبلیغات در سال 2022

در اخبار مرتبط، گزارش ایمنی تبلیغات 2022 گوگل اطلاعات دقیقی در مورد تلاش های آن برای جلوگیری از تقلب، ارائه شفافیت و محافظت از کاربران جوان ارائه می دهد.

بر اساس این گزارش، گوگل در سال گذشته 29 خط مشی را برای تبلیغ کنندگان و ناشران اضافه یا اصلاح کرده است.

بر اساس این سیاست ها، بیش از 4 میلیارد آگهی حذف یا محدود شد و 6.7 میلیون حساب تبلیغ کننده به حالت تعلیق درآمد.

Google برنامه صدور گواهینامه خدمات مالی خود را گسترش داد و از تبلیغ‌کنندگان خواست تا برای جلوگیری از تبلیغات تقلبی، توسط قانون‌گذاران محلی مجوز بگیرند.

علی‌رغم چالش‌های کلاهبرداران پیچیده – مانند اپراتورهای بدافزار که جعل هویت مارک‌های نرم‌افزار واقعی در Google Ads برای انتشار کدهای مخرب هستند، Google 142 میلیون آگهی را به دلیل ارائه نادرست و 198 میلیون تبلیغ برای نقض خدمات مالی را مسدود و حذف کرد.

گوگل با مسدود کردن تبلیغات حاوی ادعاهای مضر سلامت، ادعاهای انتخاباتی نادرست و انکار تغییرات آب و هوایی، با اطلاعات نادرست مقابله کرد. ده‌ها میلیون آگهی که این خط‌مشی را نقض می‌کردند، حاوی محتوای نامناسب بودند یا محصولات خطرناک را تبلیغ می‌کردند حذف شدند.

گوگل 5900 حساب تبلیغ‌کننده جدید را که تبلیغات انتخاباتی را در ایالات متحده منتشر می‌کنند تأیید کرد و بیش از 2.6 میلیون آگهی انتخاباتی تأیید نشده مسدود شد.

گوگل تبلیغات نادیده انگاشته، بهره برداری، یا اعطای جنگ در اوکراین را ممنوع کرد و فعالیت های تبلیغاتی در روسیه را به حالت تعلیق درآورد. بیش از 17 میلیون آگهی مربوط به جنگ مسدود شد و تبلیغات بیش از 275 سایت رسانه ای دولتی حذف شد.

در نهایت، Google حفاظت از ایمنی کودکان را برای کاربران زیر 18 سال گسترش داد، هدف‌گیری تبلیغات را بر اساس سن، جنسیت یا علایق مسدود کرد و دسته‌بندی‌های تبلیغاتی خاص نوجوانان، از جمله برنامه‌های دوستیابی، مسابقات، و محصولات کاهش وزن را ممنوع کرد.

چگونه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از شفافیت تبلیغات سود ببرند

بررسی محتوای مرکز شفافیت تبلیغات مزایایی دارد.

کسانی که تبلیغات را در دارایی‌های Google می‌بینند، می‌توانند قبل از خرید درباره تبلیغ‌کنندگان اطلاعات بیشتری کسب کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند یاد بگیرند که چگونه تبلیغات مناسب‌تری برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنند.

تبلیغ‌کنندگان همچنین باید به‌روزرسانی‌های مرکز خط‌مشی تبلیغات Google را بررسی کنند تا مطمئن شوند کمپین‌های تبلیغاتی مسدود، محدود یا حذف نشده‌اند. همچنین گزینه هایی برای رفع تبلیغات مشکل دار، بررسی وضعیت حساب Google Ads شما و گزارش تبلیغات Google که خط مشی های آن را نقض می کند، ارائه می دهد.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور