گوگل در مورد داده های بلادرنگ در گزارش های Universal Analytics هشدار می دهد

Google هشدار می‌دهد که گزارش بلادرنگ در Google Analytics ممکن است داده‌های نادرست را برای ویژگی‌های Universal Analytics نمایش دهد.

اگر حساب Google Analytics شما تحت تأثیر این مشکل قرار گیرد، داده‌های بلادرنگ برای ویژگی‌های Universal Analytics شما کمتر از آنچه که هست نشان داده می‌شوند.

تنها راه برای اطمینان از دقیق بودن داده های بیدرنگ شما این است که به Google Analytics 4 (GA4) مهاجرت کنید، اگر قبلاً این کار را نکرده اید.

گوگل هشدار درباره داده های نادرست را در بالای مقاله مرکز راهنمایی منتشر کرد که توسط چارلز فارینا مشاهده شد.

در این هشدار آمده است:

«شما ممکن است در گزارش بلادرنگ در ویژگی Universal Analytics خود متوجه داده‌های بیدرنگ کم شوید. برای دریافت دقیق‌ترین داده‌های بیدرنگ، توصیه می‌شود از گزارش Realtime در ویژگی Google Analytics 4 استفاده کنید.

این برای وب سایت من چه معنایی دارد؟

هر گونه کاهش غیرمعمول در سنجه‌های بیدرنگ شما در اواخر می‌تواند به طور بالقوه به این موضوع نسبت داده شود که بر ویژگی‌های Universal Analytics تأثیر می‌گذارد.

باز هم، تنها راه برای اطمینان از این است که گزارش بیدرنگ را در یک ویژگی GA4 بررسی کنید.

از آنجایی که این مشکل فقط بر ویژگی های Universal Analytics تأثیر می گذارد، بعید است که Google رفع آن را در اولویت قرار دهد.

گوگل در تاریخ 1 ژوئیه 2023 پشتیبانی از ویژگی های Universal Analytics را کنار می گذارد، در این زمان GA4 استاندارد جدید خواهد بود.

شاید پذیرش GA4 با از دست دادن گزارش‌دهی داده‌های بی‌درنگ تسریع شود، که می‌تواند برای بسیاری از مردم یک ناراحتی بزرگ باشد.

آیا داده از دست رفته است؟

داده های از دست رفته در گزارش بلادرنگ برای همیشه از بین نمی روند.

اگرچه بازدیدها در گزارش بلادرنگ ردیابی نشدند، اما همچنان در گزارش های دیگر به درستی ثبت و نسبت داده می شدند.

گزارش بلادرنگ به شما این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های سایت خود را در صورت وقوع نظارت کنید. داده ها در چند ثانیه گزارش می شوند، به این معنی که دائما در حال تغییر هستند.

موارد استفاده خاصی وجود دارد که در آن گزارش ضروری است.

به عنوان مثال، می توانید ببینید که یک مقاله پس از اشتراک گذاری در توییتر برای اولین بار چقدر خوب عمل می کند.

یا می‌توانید ببینید که آیا یک تبلیغ زمانی محدود، ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می‌کند یا خیر.

به هر حال قرار است اینگونه عمل کند.

با ویژگی‌های Universal Analytics در وضعیت فعلی، داده‌ها گزارش بلادرنگ شما اکنون ممکن است به‌طور مصنوعی کم باشد.

با این حال، اگر داده های بلادرنگ برای شما مهم نیست، این مشکل استفاده شما از Google Analytics را مختل نمی کند.

اگر برای نظارت بر عملکرد وب سایت در طول روز به این گزارش اعتماد می کنید و هنوز به GA4 مهاجرت نکرده اید، اکنون زمان خوبی است که آن را در نظر بگیرید.


منبع: راهنمای Google Analytics

تصویر ویژه: DC Studio/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور