گوگل در مورد ارزش داده های ساختاریافته غیر توصیه شده بحث می کند

گوگل یک قسمت Search Off Record درباره داده های ساخت یافته منتشر کرد. موضوع جالبی که آنها به آن پرداختند این بود که چگونه گوگل ممکن است از داده های ساختاری استفاده کند که فراتر از آن چیزی است که صفحات توسعه دهندگان گوگل توصیه می کنند. مارتین اسپلیت گفت که داده های بیشتر می تواند بهتر باشد.

اما در مورد افزودن داده های ساختاریافته بیشتر فراتر از آنچه گوگل توصیه می کند، هشدارهایی وجود دارد.

Schema.org و توصیه های داده های ساختاریافته گوگل

بخش مربوط به پادکست زمانی آغاز شد که لیزی ساسمن، نویسنده فناوری در گروه Search Relations، مشاهده کرد که اسناد داده های ساختاریافته در Schema.org بزرگتر از اسنادی است که در صفحات راهنمای توسعه دهندگان Google یافت می شود.

توصیه‌های داده‌های ساخت‌یافته Google تنها از کسری از تمام داده‌های ساختاریافته موجود که در Schema.org مستند شده‌اند، استفاده می‌کنند.

اکوسیستم داده‌های ساخت‌یافته بزرگ‌تر از گوگل است و استفاده‌های زیادی از داده‌های ساخت‌یافته وجود دارد که فراتر از آن چیزی است که گوگل توصیه می‌کند و با توجه به آنچه Google در این پادکست به اشتراک گذاشته است، Google می‌تواند از برخی از آن داده‌های ساختاری غیرتوصیه‌شده اضافی استفاده کند که در کتاب‌های موجود نیست. شرایطی که گوگل توصیه می کند.

شرکت های موسس Schema.org عبارتند از:

  • گوگل
  • مایکروسافت
  • یاهو
  • یاندکس

با این حال، مشارکت کنندگان عمده ای از دروپال و بسیاری دیگر در جامعه وب بزرگتر وجود دارد.

بنابراین Schema.org و واژگان داده‌های ساخت‌یافته‌ای که آن‌ها ایجاد می‌کنند بسیار بیشتر از مقدار بسیار کمی از داده‌های ساختاریافته است که Google توصیه می‌کند.

رایان لورینگ، مهندس نرم‌افزار گوگل با این موضوع موافق است که Schema.org دارای واژگان بسیار گسترده‌تری نسبت به آنچه گوگل استفاده می‌کند، در دسترس است.

اهرمی مشاهده شد:

بنابراین این فقط راهی برای بیان اطلاعات است.

…بنابراین بسیار گسترده است، و باید تمام موارد استفاده متفاوتی را که می‌توان برای آن استفاده کرد، در نظر گرفت.»

لیزی ساسمن، نویسنده فناوری Search Relations اشاره کرد که Schema.org چقدر می تواند بی حد و حصر باشد:

و کاربرد آن چیزها می تواند بی حد و حصر باشد یا مانند افراد دیگر می توانند از آن استفاده کنند و سپس بگویند: “ما برای انجام این کار به این نوع اطلاعات نیاز داریم.” یا این جنبه Google است، این است که “اگر این اطلاعات را بدانیم این کاری است که می توانیم با آن انجام دهیم” را اضافه می کند.

استفاده گوگل از داده های ساخت یافته

آنها سپس خاطرنشان کردند که چگونه توصیه‌های موجود در صفحات توسعه‌دهنده Google از نظر دامنه محدود هستند، اما ممکن است Google در واقع از داده‌های ساختاری استفاده کند که فراتر از توصیه‌های آنها است.

توجه به این نکته مهم است که هدف از توصیه‌های داده‌های ساختاریافته Google، کم و بیش کمک به ناشران برای دستیابی به نتایج غنی از طریق آسان کردن تشخیص تصاویر برای نمایش در نتایج غنی و استفاده از کدام داده‌ها در آن زمینه است.

چیزی که کاربر بعدی گوگل در مورد آن صحبت کرد، استفاده از داده های ساختاریافته برای کمک به گوگل بود که بداند یک صفحه درباره چیست.

این استفاده فراتر از آن چیزی است که گوگل برای نمایش نتایج غنی توصیه می کند و این چیزی است که جان مولر در گذشته به آن اشاره کرده است.

اما این استفاده اضافی از داده های ساختاریافته چیزی نیست که به طور رسمی مستند شده باشد.

بنابراین به نوعی شبیه این است که اگر در مورد آن می دانید، می توانید از آن بهره ببرید.

مارتین اسپلیت، یک مدافع توسعه‌دهنده در گوگل پرسید:

اما آیا داده های ساختاریافته فراتر از آن چیزی است که ما برای مثال برای برخی ویژگی های جستجو مانند نتایج غنی استفاده می کنیم مفید است؟

Levering پاسخ داد که گوگل به طور بالقوه می تواند از داده های ساختاریافته غیرتوصیه شده استفاده کند.

رایان لورینگ:

ما به طور بالقوه می توانیم از آن برای برخی موارد در گوگل استفاده کنیم.

من هرگز به مردم توصیه نمی‌کنم که داده‌های ساختاریافته را در صورتی که معنای معنایی دارد، در صفحه وب خود قرار ندهند.

… ما همچنین کارهایی داریم که برای درک کلی موضوع صفحه انجام می دهیم. و گاهی اوقات داده‌هایی که روی آن قرار می‌دهید می‌تواند به آن داده شود.

اکنون این یک فرآیند بسیار ML است، که در آن ما به تمام متن روی صفحه نگاه می کنیم و به موارد دیگری که مربوط به صفحه هستند نگاه می کنیم.

بنابراین داده های ساخت یافته تنها یک سیگنال در آن محاسبه کلی است.

اما می‌تواند در مورد ابهام‌زدایی‌های خاصی از نظر اینکه صفحه واقعی در مورد چیست، به ما کمک کند. بنابراین در حال حاضر مفید است اما فقط به معنای ضمنی تر.»

داده های ساختاریافته غیر توصیه شده می تواند یک سیگنال اضافی باشد

لیزی ساسمن گفت که داده های ساختاریافته اضافی می تواند به گوگل کمک کند تا درک بهتری از یک صفحه وب داشته باشد.

رایان لورینگ مشاهده کرد که آنها احتمالاً می توانند بدون داده های ساختاریافته بفهمند که یک صفحه وب چیست.

اما در برخی موارد ممکن است دانستن اینکه یک صفحه درباره چیست و در اینجاست که داده های ساختار یافته اضافی ممکن است مفید باشد، دشوارتر باشد.

اهرمی مشاهده شد:

«بنابراین انتقال این مطلب در برخی از گزارش‌ها و چیزهای ما که واقعاً این را مفید می‌دانیم، دشوار است. زیرا این یک محاسبه ظریف است.

اما هنگامی که در تشخیص آن مشکلی وجود دارد، می توانیم از آن به عنوان یک سیگنال اضافی استفاده کنیم.

بنابراین معمولاً در مواردی که ما آن چیزها را مفید می دانیم، در حاشیه قرار می گیرند.»

مارتین اسپلیت در مورد اینکه چقدر خوب است که داده های بیشتری را اضافه کنیم، توضیح داد که به روشن شدن موضوع یک صفحه کمک می کند.

اسپلیت نظر داد:

«این واقعاً بسیار عالی است، و من فکر می‌کنم به طور کلی آسان است که داده‌های بیشتر را بگوییم، تا زمانی که درست باشد و آنچه را که به کاربر در صفحه نشان داده می‌شود منعکس کند، هرگز بدتر از این نیست، درست است.

همیشه بهتر است داده های بیشتری اضافه کنید تا مشخص شود محتوای صفحه چیست.”

پیاده سازی داده های ساختاری “غیر مستند”.

یک نکته ذاتی در آنچه مارتین اسپلیت گفت این است که هر چیزی که در داده های ساختاریافته است باید در قسمت قابل مشاهده صفحه وب نیز باشد. وقتی محتوای داده‌های ساختاریافته با محتوایی که در قسمت قابل مشاهده صفحه وب است مطابقت نداشته باشد، Google آن را هرزنامه می‌داند.

نقل قول

در ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه به پادکست گوگل در یوتیوب گوش دهید:

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور