گوگل دامنه های روز را معرفی می کند

Google TLD عمومی .day (دامنه سطح بالا) را راه اندازی کرد که پتانسیل ایجاد یک حضور مفید در وب را دارد. برندهای برتر و بازاریابان هوشمند در حال حاضر برای ادعای دامنه های مرتبط، مانند BlackFri.day، CyberMon.day و Valentines.day (ثبت شده توسط FTD) عجله دارند. ثبت نام دسترسی زودهنگام Landrush در حال حاضر باز است و ثبت نام عمومی در 1 فوریه 2022 باز می شود.

مزایای یک TLD عمومی

تفاوت بین دامنه سطح بالای عمومی (gTLD) و دامنه سطح بالای کد کشور (ccTLD) در این است که یک ccTLD با یک کشور مرتبط است. موتورهای جستجو به طور کلی تمایل دارند از ccTLD به عنوان سیگنالی برای اینکه نام دامنه باید برای چه کشوری رتبه بندی شود استفاده کنند.

یک gTLD از آن محدودیت‌ها رها می‌شود و می‌تواند در هر زبانی که در آن زبان با سیگنال‌های زبان و/یا کشور مناسب منتشر شود، مانند هر gTLD دیگر رتبه‌بندی شود.

نمونه هایی از gTLD های محبوب عبارتند از .com، .net، .org، .edu و .gov.

در حال حاضر .day عضوی از لیست دامنه های سطح بالای عمومی است.

هزینه روز چقدر است؟

همانطور که اغلب در مورد راه اندازی یک TLD جدید اتفاق می افتد، احتمالاً سفته بازان حرفه ای خواهند بود که دامنه های بسیار قابل فروش را خریداری می کنند، اما در این مرحله هزینه های دسترسی اولیه از 190.00 تا 16520.00 دلار برای دامنه های پرمیوم متغیر است.

هزینه ثبت نام دامنه هر چه به فوریه 2022 نزدیک می شود، زمانی که دوره ثبت عمومی باز است، کمتر می شود.

پس از پایان دوره ثبت نام اولیه در 1 فوریه 2022، ثبت نام روزانه به 20 دلار در سال می رسد.

بسیاری از دامنه های قابل توجه .Day هنوز در دسترس هستند

دامنه روز انتخابات در دسترس استطبق اعلامیه وبلاگ گوگل:

از امروز، می‌توانید دامنه .day خود را به عنوان بخشی از برنامه دسترسی زودهنگام ما با هزینه یک بار اضافی ثبت کنید. این هزینه طبق برنامه روزانه تا پایان ژانویه کاهش می یابد. در 1 فوریه ساعت 8:00 صبح به وقت اقیانوس آرام، دامنه‌های .day با قیمت پایه سالانه از طریق ثبت‌کننده انتخابی شما در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

چگونه .Day می تواند مفید باشد؟

در اطلاعیه گوگل به استفاده از آن در ارتباط با تعطیلات اشاره شده و به نحوه ثبت Valentines.day توسط FTD اشاره شده است.

زاویه جشن تعطیلات در واقع یک رویکرد قدیمی ساخت لینک SEO است. این یک رویکرد دور از دسترس و جاه طلبانه است، اما رویکردی که در گذشته کارساز بوده است. این شامل ایجاد یک روز آگاهی مربوط به یک محصول یا خدمات و سپس تبلیغ آن “روز” برای دریافت لینک به سایت است. بله، کارآفرینان تقریباً هر کاری انجام می دهند تا پولی به دست آورند!

.Day توسط Google برای علامت‌گذاری روزها و رویدادهای خاص یا برای تبلیغ یک هدف مفید است.

به عنوان مثال، NAACP MLK.day را به ثبت رساند و صندوق جهانی حیات وحش Wildlife.day را ثبت کرد.

gTLD .day جدید همچنین به عنوان راهی برای تقویت یک نام تجاری تبلیغ می شود که ممکن است برای برخی از مارک ها مفیدتر از دیگران باشد.

Google همچنین .day را به عنوان راهی برای ایجاد انجمن، مانند Yoga.day و HolocaustRemembrance.day، تبلیغ می‌کند.

با این وجود، راه‌های زیادی برای مفید کردن .day از نظر مالی وجود دارد، از شرکت‌های وابسته، تجارت الکترونیک گرفته تا تبلیغات و حتی اهداف ساخت لینک.

بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به TLD روز توجه کنید تا ببینید چگونه gTLD جدید می تواند در استراتژی بازاریابی فعلی شما قرار گیرد یا بخشی از استراتژی جدید شود.

استناد

اطلاعیه گوگل را بخوانید

امروز روزشه

از رجیستری دامنه روز Google بازدید کنید

یک روز جدید را شروع کنید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور