گوگل تبلیغات را در شورت های یوتیوب تقویت می کند

گوگل در رویداد IAB NewFronts این هفته از قابلیت‌های تبلیغاتی جدیدی برای شورت‌های یوتیوب رونمایی کرد و راه را برای ادغام یکپارچه‌تر برندها با ویدیوهای کوتاه‌مدیر پرطرفدار هموار کرد.

افزایش دسترسی با شورت

پلت فرم YouTube Shorts گوگل، رقیب مستقیم فرمت ویدئویی کوتاه TikTok، به عنوان یک فرصت ایده آل برای تبلیغ کنندگان برای ارتباط با مخاطبان جدید ارائه شده است.

برای استفاده از این پتانسیل، Google Shorts را به کمپین‌های دسترسی ویدیویی گسترش می‌دهد.

این کمپین‌ها از فناوری هوش مصنوعی گوگل برای ارائه ترکیبی بهینه از تبلیغات استفاده می‌کنند و در نتیجه دسترسی و کارایی را افزایش می‌دهند.

علاوه بر این، گوگل تبلیغات ویدیویی درون فید را در کمپین‌های دسترسی ویدیویی ترکیب می‌کند، به این معنی که این تبلیغات در فید اصلی YouTube و نتایج جستجو ظاهر می‌شوند.

پیش از این، تبلیغ‌کنندگان از طریق قالب‌های تبلیغاتی مبتنی بر عملکرد بیشتر مانند کمپین‌های نصب برنامه، حداکثر عملکرد، و کمپین‌های اقدام ویدئویی به موجودی Shorts دسترسی داشتند تا فروش آنلاین و مشتریان را افزایش دهند.

قرار دادن برندها در میان محتوای پرطرفدار

گوگل در حال گسترش ابزار YouTube Select خود به Shorts است.

این ابزار به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از بسته‌های محتوایی که یوتیوب انتخاب می‌کنند، یک بسته ممتاز را ارائه دهند که دائماً با محبوب‌ترین ویدیوها تازه‌سازی می‌شود.

برای قرار دادن برندها در خط مقدم محتوای پرطرفدار، گوگل ویژگی جدیدی به نام «موقعیت اول در شلوارک» را معرفی کرده است.

این ویژگی به یک تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا اولین ویدیویی باشد که بیننده هنگام شروع یک جلسه پیمایش در Shorts می‌بیند.

در ابتدا، این ویژگی فقط در برابر ویدیوهای YouTube Select در دسترس خواهد بود، اما برنامه‌هایی برای گسترش گسترده‌تر آن وجود دارد.

پلتفرم رو به رشد

YouTube Shorts رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که این پلتفرم روزانه 50 میلیارد بازدید داشته است که این رقم در سه ماهه اول 2022 30 میلیارد بود.

افزایش قابل توجهی در تعداد کانال‌های آپلود شده در Shorts مشاهده شده است، با رشد بیش از 80 درصدی در سال 2022. علاوه بر این، YouTube از طریق اشتراک درآمد، Shorts را برای سازندگان قابل درآمدزایی کرده است که احتمالاً در این رشد نقش داشته است.

علیرغم مسیر رشد مثبت Shorts، شایان ذکر است که گوگل دومین کاهش متوالی درآمد تبلیغات YouTube را گزارش کرده است که نشان دهنده برخی چالش‌ها در صنعت تبلیغات گسترده‌تر است.

در سه ماهه اول سال 2023، درآمد تبلیغات YouTube نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.6 درصد کاهش یافت.

به طور خلاصه

ادغام تبلیغات ویدئویی کوتاه در کمپین ها، تمرکز اصلی گوگل است زیرا به نوآوری در فضای تبلیغات ادامه می دهد.

با استفاده از YouTube Shorts برای کمپین‌های آگاهی، مارک‌ها می‌توانند ارتباط قوی با بازدیدهای متنوع و پویا در YouTube برقرار کنند.

منبع: گوگل

تصویر ویژه: Tada Images/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور