گوگل بیش از 61 درصد از برچسب های عنوان را تغییر می دهد

عناوین صفحات تاثیر زیادی بر نرخ کلیک دارند زیرا زمینه مهمی را برای موتورهای جستجو فراهم می کنند، اما مطالعه اخیر نشان می دهد که گوگل بیش از 60 درصد مواقع عنوان صفحات را بازنویسی می کند.

یک مطالعه اخیر در Zyppy.com، بیش از 80000 تگ عنوان را از 2370 سایت مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا مشخص کند که چه تعداد از تگ های عنوان سایت در نتایج جستجو استفاده شده است. آنها دریافتند که غول جستجو 61.6 درصد از برچسب های عنوان را حداقل تا حدی بازنویسی کرده است.

بررسی بیشتر نشان داد که عوامل خاصی در شانس بازنویسی برچسب عنوان نقش دارند. هدف گوگل این است که بهترین تگ‌های عنوان را برای جستجوگران فراهم کند تا زمینه محتوایی را که صفحه وب دارد فراهم کند. اگر تگ عنوان به اندازه کافی نباشد، الگوریتم گوگل آن را تغییر می دهد.

این اغلب برای صاحبان وب سایت و متخصصان سئو که زمان زیادی را صرف ساختن برچسب عنوان عالی می کنند، ناامید کننده است. تغییرات گوگل از یک کلمه تا بازنویسی کامل تگ عنوان متغیر بود.

عوامل تغییر عنوان صفحه

برای وب سایت هایی که می خواهند از عنوان صفحه همانطور که هست استفاده شود، امید وجود دارد. این مطالعه نشان داد که عوامل خاصی احتمال بازنویسی برچسب عنوان توسط گوگل را افزایش می‌دهند، اما این بدان معنا نیست که رعایت این قوانین تضمینی است.

عناوین خیلی کوتاه یا خیلی طولانی

طول عنوان صفحه ایده آل بین 50 تا 60 کاراکتر است. اگر عنوان صفحه خیلی طولانی باشد، گوگل نتایج جستجو را کوتاه می کند، که منجر به تجربه منفی کاربر می شود و عناوین کوتاه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار جستجوگران قرار نمی دهند.

از بیش از 2370 وب سایت تجزیه و تحلیل شده، گوگل بیش از 95 درصد از برچسب های عناوین بسیار کوتاه و بلند را بازنویسی کرد. عنوان صفحات بیش از 70 کاراکتر در 99.9 درصد مواقع و عناوین 1 تا 5 کاراکتر 96.6 درصد تغییر کرده است.

منطقی است که گوگل عناوین صفحات بسیار کوتاه و طولانی را بازنویسی کند تا درک بهتری از محتوای وب سایت ارائه دهد. طول عنوان ایده آل 51 تا 60 کاراکتر بود که فقط بین 39 تا 42 درصد از مواقع تغییر می کرد.

پرانتز و پرانتز

بسیاری از وب‌سایت‌ها از براکت و پرانتز برای کمک به برجسته‌تر شدن عنوان صفحه استفاده می‌کنند، اما گوگل در صورت استفاده از براکت، احتمال بیشتری دارد که عنوان شما را تغییر دهد. موتور جستجو در 77.6 درصد مواقع عنوان صفحه را با براکت تغییر داده و 32.9 درصد کلمات بین پرانتز را کاملا حذف کرده است.

پرانتز با 61.9 درصد عملکرد بسیار بهتری داشت، قابل مقایسه با اکثر عناوین، و فقط کلمات بین پرانتز 19.7 درصد از تیم را حذف کرد.

جداکننده عنوان

جداکننده‌های عنوان مانند دو نقطه، پیپ و خط تیره روش‌های رایجی برای شکستن عنوان‌ها هستند، اما گوگل طرفدار این لوله نیست. این مطالعه نشان داد که 41 درصد از مواقع لوله را جایگزین یا حذف می‌کند، اما فقط 19.7 درصد موارد خط تیره را حذف می‌کند.

تعویض لوله اغلب برداشتن لوله و جایگزینی آن با خط تیره بود.

سایر عوامل

گوگل همه چیز در مورد اطلاعات است، بنابراین استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد، عناوین یکسان برای چندین صفحه و استفاده غیر ضروری از نام های تجاری اغلب منجر به ایجاد تغییرات در گوگل می شود.

آیا می توانید گوگل را از ایجاد تغییرات باز دارید؟

کارشناسان سئو و صاحبان وب‌سایت اغلب عناوین صفحه خاصی را ایجاد می‌کنند و می‌خواهند آن‌ها همانطور که هست نشان داده شوند، اما هیچ راهی برای تضمین عدم تغییر آن توسط گوگل وجود ندارد. در اخیر تاپیک توییترجان مولر، مدافع جستجوی گوگل گفت بعید است مکانیزمی برای محدود کردن گوگل از تغییر ابرداده در دسترس باشد.

هر چند نوری در انتهای تونل ابرداده وجود دارد. تگ های H1 یک عامل رتبه بندی مهم برای گوگل هستند و تطبیق H1 با عنوان، حتی حاوی عواملی که معمولاً تغییر می کنند مانند لوله ها، احتمال بازنویسی را به 20.6 درصد کاهش می دهد.


تصویر ویژه: FP Creative/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور