گرین پناهگاه بیت کوین در حال اتمام برق مازاد است

Ragnhildur Sigurdardottir ، Lars Paulsson و Jesper Starn (بلومبرگ) – منطقه اسکاندیناوی در حال از دست دادن امتیاز خود در استخراج بیت کوین سبز است ، درست زمانی که این صنعت با نظارت روزافزون در مورد انتشار کربن مواجه است و همه از الون ماسک تا سرمایه گذاران مادر و پاپ در آن جمع می شوند.

ایسلند ، سوئد و نروژ به دلیل انبوهی از انرژی زمین گرمایی ، آبی و بادی از مکانهای معروف استخراج بوده اند. چین ، جایی که بیشتر سکه ها استخراج می شوند ، عمدتا به زغال سنگ متکی است. قرار است مازاد برق اسکاندیناوی در اثر عطش کارخانه های ذوب آلومینیوم ، سکوهای نفتی و فولادسازان برای انرژی های تجدید پذیر کاهش یابد.

هوردور آرنارسون ، مدیر اجرایی در Landsvirkjun ، تاسیسات ملی ایسلند ، گفت: “در سال 2021 و 2022 ممکن است انرژی اضافی بسیار کمی باشد.” “به دلیل مسائل آب و هوایی ، بخشهای بسیار جالبی را می بینیم که به سرعت در حال رشد هستند و بسیاری از آنها به برق نیاز دارند.”

این سکه ها توسط رایانه هایی استخراج می شوند که الگوریتم های پیچیده ای را در سالن هایی به بزرگی آشیانه های فرودگاه پردازش می کنند. این باعث می شود برق به عنوان یکی از اصلی ترین ورودی ها ، به اندازه هزاران خانوار برق مصرف شود. و به رشد خود ادامه می دهد. سیتی گروپ در گزارش اخیر خود اعلام کرد استخراج بیت کوین در حال حاضر 66 برابر بیشتر از سال 2015 از برق استفاده می کند و انتشار کربن از این فرآیند ممکن است با افزایش مقررات روبرو شود.

طبق تحقیقی که در Nature Communications منتشر شده ، انتظار می رود میزان انتشار از استخراج سکه در چین در سال 2024 به اوج خود برسد و به همان اندازه کل ایتالیا دی اکسید کربن در جو آزاد کند.

ایسلند پیشگام معدنکاری سبز بود. بنیاد بلاک چین گفت: تا چهار سال پیش ، میزبان 8 درصد از تولید جهانی بیت کوین بود ، رقمی که اکنون به کمتر از 2 درصد رسیده است. دانشگاه کمبریج در آوریل 2020 ، جدیدترین داده های موجود ، این سهم را با 0.35٪ کاهش داد. برای مقایسه ، چین 65 درصد بود.

نگرانی فزاینده در مورد نفوذ ارزهای رمزنگاری شده در چین تقاضا برای مکان های استخراج معادن در سایر نقاط را افزایش می دهد. کوین اولری ، رئیس LP صندوق مدیریت O’Leary ، در اوایل ماه جاری به CNBC گفت که دو نوع بیت کوین ظهور خواهد کرد ، “سکه خون” از چین و “سکه تمیز” استخراج شده با استفاده از برق برق پایدار ، جایی که منشأ را می توان ثابت کرد ، و اینکه او سبز را انتخاب می کند.

بزرگترین مصرف کننده برق ایسلند ، کارخانه های ذوب عظیمی است که دهه ها پیش برای بهره مندی از انرژی ارزان ساخته شده اند. براساس Landsvirkjun ، با افزایش قیمت آلومینیوم ، گیاهان متعلق به Rio Tinto Plc و دیگران پس از کاهش سرعت در سال 2020 ، برق بیشتری مصرف خواهند کرد.

بیت کوین راش

دقیقاً مشخص نیست که چند استخراج کننده ارز رمزنگاری شده در منطقه فعالیت می کنند. Hive Blockchain Technologies Ltd. از کانادا امسال استخراج معادن را در خانه و همچنین در ایسلند و سوئد گسترش داده است. شرکت Genesis Mining Ltd. در فهرست هنگ کنگ دارای امکاناتی در سوئد و ایسلند است. Bitfury Holding BV نیز در جزیره آتشفشانی فعال بوده است. هیچ یک از آنها به س questionsالات مربوط به نقش آینده منطقه پاسخ ندادند.

گیسلی کر کاترینارسون ، مدیر ارشد بازرگانی AtNorth ، بزرگترین اپراتور مرکز داده ایسلند و محل زندگی برخی از کارگران معدن ، می گوید که کمبود انرژی نمی بیند.

در حالی که بیت کوین برای اولین بار در این ماه از طریق 60،000 دلار عبور کرد ، دانیل فنار جونسون ، مدیر عامل شرکت جدید استخراج معادن GreenBlocks ، صعودی است. وی به تاریخ برجسته ایسلند در این صنعت اشاره می کند و می گوید که قدرت بدون کربن هنوز یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

در جای دیگر در منطقه اسکاندیناوی ، صنایع جدید سبز و پر مصرف انرژی از فولاد بدون کربن گرفته تا هیدروژن و آمونیاک تولید خواهند کرد. نقطه فروش آنها این است که با ایجاد هزاران شغل ضمن کمک به کاهش انتشار ، اقتصاد را تقویت می کنند. از طرف دیگر استخراج بیت کوین بازگشت چندانی به جامعه ندارد.

استخراج بیت کوین مشکل ساز است زیرا “تقریباً به تقاضای انرژی تقریباً بی نهایت افزایش می یابد” ، اسپنس بارت اید ، قانونگذار برتر حزب کارگران نروژ گفت. “این سایر صنایع بسیار پربارتر را جابجا خواهد کرد.”

به گفته مدیر شبکه Statnett SF ، برنامه برقی نروژ تا سال 2040 تقاضای برق را 30 درصد افزایش می دهد. این کشور که به دلیل منابع آبی فراوان به عنوان باتری سبز اروپا شناخته می شود ، آماده است تا برق بیشتری را از طریق کابل های جدید به قاره ارسال کند ، که این امر دسترسی به کاربران بزرگ جدید را کاهش می دهد.

طبق گفته مشاور صنعت Volue Insights AS ، مازاد انرژی شمال اروپا ، به استثنای ایسلند ، 90٪ از سال 2023 تا پایان دهه کاهش می یابد. تقاضای جدید عمدتا برای مراکز داده و تولید هیدروژن خواهد بود.

مسیر راکی

به گفته آرنارسون ، رئیس شرکت برق ، در حالی که ایسلند نیروگاه آبی جداگانه ای را برای ایجاد یک کارخانه ذوب جدید ساخت ، این احترام به استخراج کنندگان بیت کوین تعمیم نخواهد یافت.

وی گفت: “هیچ کس نیروگاهی برای بیت کوین ایجاد نمی کند.” “در مورد توسعه آینده عدم اطمینان زیادی وجود دارد.”

ارزهای رمزپایه در دهه گذشته به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین ظهور کردند ، اما مشهورترین سرمایه گذاران هستند. یک تصادف دیدنی و جذاب سه سال پیش باعث سرد شدن آن شد. توسط سرمایه گذاران میلیاردر از جمله وارن بافت ، مورد علاقه شرکت های بزرگ تجاری مانند ماسک قرار گرفته است.

این بار دیگر دچار اشک است ، ارزش امسال دو برابر شده است.

Goldman Sachs Group Inc. و Morgan Stanley قصد دارند به مشتریان خود دسترسی به سرمایه گذاری رمزنگاری را ارائه دهند. شرکت تسلا در اوایل سال جاری سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری در بیت کوین را افشا کرد و اکنون آن را به عنوان پرداخت برای اتومبیل های برقی خود قبول می کند.

به ایسلند ، یوهان اسنوری Sigurbergsson ، مدیر توسعه تجارت در نیروگاه HS Orka ، می گوید که کشور به کمبود انرژی نزدیک تر از یک پر خلوص است. شرکت وی مشغول افزودن ظرفیت در شبه جزیره ریکانز در جنوب غربی است.

در حالی که او برای جذب بیشتر مشتری باز است ، در حال حاضر قیمت باید “بسیار بالا” باشد.

وی گفت: “ما نیاز داریم كه مقداری انرژی از بازار خریداری كنیم تا بتوانیم به آنها خدمت كنیم.” “اما این نوع پرونده های تجاری بهایی نیست که معدن کاران به دنبال آن هستند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور