گالیسیا در میان افزایش مصرف انرژی به دنبال مرکز داده های کربن خنثی است | دانش مرکز داده

Impulsa Galicia و Ingenostrum با هدف ساخت یک مرکز داده کربن خنثی 400 میلیون یورویی (426.5 میلیون دلار آمریکا) در اسپانیا با یکدیگر همکاری کردند. به گفته Impulsa Galicia – یک ابتکار عمومی-خصوصی با حمایت نهاد تصمیم‌گیر منطقه گالیسیا – این مرکز می‌تواند داده‌های بسیاری از مشاغل گالیسی را در خود جای دهد. اگرچه شرکت‌ها تنها با انجام یک مطالعه امکان‌سنجی موافقت کرده‌اند، این پروژه یادآور نیاز روزافزون به افزایش ظرفیت مرکز داده و در عین حال کاهش انتشار است.

این مرکز 15 مگاواتی (MW) از یک مرکز بزرگتر 70 مگاواتی در کاسرس، در منطقه Extremadura پیروی می کند که توسط Ingenostrum نیز برنامه ریزی شده است. در حالی که آن پروژه نیز کربن خنثی نامیده می‌شود، هیچ اشاره‌ای به باتری‌ها یا سایر فناوری‌های ذخیره‌سازی نشده است، و این سوال را مطرح می‌کند که وقتی خورشید نمی‌تابد، چه الکتریسیته خنثی از کربن به مرکز داده نیرو می‌دهد، که حتی در اسپانیا نیز اتفاق می‌افتد.

وقتی صحبت از اعتبار سبز مراکز داده – یا تقریباً هر چیز دیگری – می شود، شیطان همیشه در جزئیات است. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، مراکز داده و انتقال داده‌ها هرکدام بین 1 تا 1.5 درصد از مصرف جهانی برق را تشکیل می‌دهند که پیشرفت این بخش به سمت هدف رسیدن به صفر خالص تا سال 2050 را به عنوان «تلاش‌های بیشتر مورد نیاز» خلاصه می‌کند. “

در حالی که انتظار می‌رود تقاضا و مصرف انرژی در سال‌های آینده رشد کند، این صنعت برای همسویی با هدف جهانی برای رسیدن به صفر خالص تا سال 2050، نیاز به کاهش قابل توجهی دارد. در نتیجه، فشار از سوی دولت و مشتریان برای سبزتر کردن مراکز داده در حال افزایش است.

در دفاع اپراتورهای مرکز داده، آنها توانسته اند کارایی انرژی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. از سال 2010، علیرغم افزایش سرسام آور تقاضا به دلیل افزایش 20 برابری ترافیک جهانی اینترنت، انتشار گازهای گلخانه ای فقط اندکی افزایش یافته است. بزرگ‌ترین اپراتورهای مرکز داده نیز قراردادهای انرژی‌های تجدیدپذیر را برای تأسیسات خود آغاز کرده‌اند، به طوری که آمازون، مایکروسافت، متا و گوگل چهار خریدار بزرگ قراردادهای خرید انرژی تجدیدپذیر شرکتی هستند. اما این امر همچنان مصرف رو به رشد انرژی و ردپای انتشار گازهای گلخانه ای را از بین نمی برد.

به خواندن این مقاله در مورد نورخوانی ادامه دهید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور