کمپین های حداکثر عملکرد باعث رشد در درآمد تبلیغات گوگل می شود

هفته گذشته، گوگل فراخوان درآمد سه ماهه اول خود را برگزار کرد و از رشد جستجوی سال به سال خود حمایت کرد.

این شرکت درآمد 68 میلیارد دلاری سه ماهه اول را گزارش کرده است که بیش از 50 درصد آن به جستجو و تبلیغات مربوط می شود.

کمپین‌های Performance Max یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های عملکرد جستجو بود که نشان‌دهنده پیش‌بینی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های قوی از سوی Google است.

رشد قوی جستجو در سال 2022

روث پورات، مدیر مالی گوگل، اظهار داشت:

«بنابراین، از نظر کسب‌وکار تبلیغات، می‌توانم بگویم، همانطور که در نظرات ابتدایی انجام دادم، از رشد درآمد سالانه جستجو در سه‌ماهه اول، 24 درصد، بسیار خوشحال بودیم.»

به نظر می رسد پذیرش حداکثر عملکرد یک دلیل کلیدی برای رشد جستجو باشد.

فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد کسب و کار گوگل در ادامه توضیح داد که چگونه جدیدترین نوع کمپین مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به عملکرد مطلوب برای تبلیغ کنندگان کمک کند.

«PMax از زمان راه‌اندازی جهانی در ماه نوامبر، به‌ویژه در میان کسب‌وکارهای کوچک‌تر مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. سادگی PMax نشان می‌دهد که چگونه ما از مدلی در حال حرکت هستیم که در آن کسب‌وکارها باید زبان پیچیده‌ای از کمپین‌ها، کلمات کلیدی، CPC و غیره را درک کنند – به مدلی که در آن ما اهداف یک شرکت را درک می‌کنیم و فعالانه به آنها کمک می‌کنیم تا به اهداف تجاری خود دست یابند.

شیندلر همچنین اضافه کرد: «ما بسیار بسیار متعهد هستیم که به Performance Max برای تبلیغ‌کنندگان خود کمک کنیم و در مورد نحوه انجام این کار به بازخورد تبلیغ‌کنندگان بسیار باز بوده‌ایم.»

حداکثر عملکرد ارقام و پیش بینی ها

گوگل یک مطالعه موردی کوتاه در مورد حداکثر عملکرد در طول تماس با درآمد ارائه کرد. آنها یک شرکت پیشرو در زمینه کمک مسافرتی، AssistCard، را در LATAM برجسته کردند.

AssistCard اولین بار در نوامبر سال 2021 و زمانی که برای اولین بار عرضه شد، آزمایش عملکرد حداکثر را آغاز کرد.

در طول آزمایش بتا، کمپین های Performance Max دارای یک 40% هزینه کمتر به ازای هر خرید و الف 15X نرخ تبدیل بالاتر در مقایسه با سایر انواع کمپین با اهداف مشابه.

مطالعه موردی با ذکر این نکته به پایان رسید که AssistCard “به میزان قابل توجهی هزینه در قالب تبلیغات جدید را در سال 2022 افزایش خواهد داد.”

با توجه به اینکه Performance Max جایگزین انواع کمپین مانند خرید هوشمند و کمپین های محلی شده است، تعجب آور نیست که گوگل روی سرمایه گذاری در این نوع کمپین جدید شرط بندی کرده است.


منبع: تماس با درآمد Alphabet Q1 2022 (لینک PDF)

تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور