کمبود برخی از تراشه‌ها حتی در میان نشانه‌های از بین رفتن صنعت بیشتر می‌شود | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — بر اساس تحقیقات جدید، زمان تحویل تراشه در حال کاهش است، اما کمبود در بسیاری از زمینه ها ادامه دارد.

بر اساس تحقیقات گروه مالی Susquehanna، زمان سررسید – فاصله بین زمانی که یک نیمه هادی سفارش داده می شود و زمانی که تحویل داده می شود – در ماه جولای به طور متوسط ​​26.9 هفته بود، در مقایسه با 27 هفته تجدید نظر شده در ژوئن. این سومین ماه متوالی بود که زمان تحویل کاهش یافت.

این تحقیق نشان داد در حالی که این شاخص کلی بهبود یافته است، عرضه قطعات مدیریت توان و میکروکنترلرها – به ویژه آنهایی که توسط خودروسازان و سازندگان تجهیزات صنعتی استفاده می‌شوند – کم باقی مانده است. برای مثال، زمان سرب برای تراشه های مدیریت انرژی از 31.3 هفته در ماه قبل به 32 هفته در ماه جولای افزایش یافت. قیمت برخی از محصولات همچنان در حال افزایش است.

کریس رولند، تحلیلگر Susquehanna روز پنجشنبه در یادداشتی تحقیقاتی گفت: «از نظر صنعت گسترده‌تر، ما همچنان منتظر هستیم تا مشکلات موجودی و سفارش‌های بیش از حد کاهش یابد.

تحقیقات رولند نشان می‌دهد که کاهش تقاضا در برخی از حوزه‌های صنعت – به‌ویژه برای قطعات مورد استفاده در رایانه‌های شخصی و تلفن‌های هوشمند – هنوز به معنای پایان کمبود در سراسر صنعت نیست. او نوشت، زمان‌های فروش کلی هنوز بیش از دو برابر زمانی است که در یک بازار “سالم” وجود دارد.

تنگناهای تراشه‌ها به شرکت‌هایی از سیسکو سیستمز گرفته تا شرکت فورد وارد شده است و میلیاردها دلار درآمد از دست داده است زیرا آنها نمی‌توانند نیمه‌رساناهای کافی برای محصولات خود دریافت کنند. اما دیدگاه این خریداران در تضاد کامل با آنچه برخی سازندگان تراشه در فصل درآمد فعلی گزارش کرده اند است.

Nvidia Corp، Intel Corp و دیگران کاهش شدید تقاضا را از سوی سازندگان رایانه شخصی نشان داده اند. Micron Technology Inc گفت که همچنین شروع به خرید کندتر قطعات توسط صاحبان مراکز داده عظیم که ستون فقرات اینترنت و شبکه های شرکتی هستند، آغاز شده است.

بر اساس تحقیقات مرکوری، با برجسته کردن کاهش در رایانه‌ها، محموله‌های پردازنده‌های دسکتاپ در سه ماهه دوم به پایین‌ترین سطح خود در تقریباً سه دهه گذشته رسید. به گفته تحلیلگر دین مک کارون، مجموع محموله‌های پردازنده‌ها بیشترین افت سالانه خود را از حدود سال 1984 تجربه کردند.

اینتل به طور نامتناسبی ضربه سختی خورد. رقیب Advanced Micro Devices Inc.، در مقابل، دستاوردهایی را در سراسر جهان به دست آورد.

مک کارون روز پنجشنبه در گزارشی گفت: «AMD در سه ماهه دوم سهم خود را به دست آورد و رکورد جدیدی را با 31.4 درصد ثبت کرد. او نوشت، در حالی که بازار کلی پردازنده های سرور گران قیمت پایین بود، AMD فروش خود را افزایش داد و سهم خود را برای سیزدهمین سه ماهه متوالی به دست آورد.

سرمایه گذاران قبلاً به این نتیجه رسیده اند که صنعت تراشه در یکی از رکودهای دوره ای خود فرو رفته است. شاخص نیمه هادی بازار بورس فیلادلفیا امسال 24 درصد کاهش یافته است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور