کره جنوبی “قانون تراشه” خود را در بحبوحه اصطکاک آمریکا و چین تصویب کرد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — پارلمان کره جنوبی به راحتی لایحه ای را برای تقویت صنعت نیمه هادی این کشور با دادن معافیت های مالیاتی به شرکت ها برای تشویق سرمایه گذاری تصویب کرد.

قانون موسوم به «قانون K-Chips» اعتبار مالیاتی را از 8 درصد فعلی به 15 درصد برای شرکت‌های بزرگی که در تأسیسات تولیدی سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزایش می‌دهد، در حالی که شرکت‌های کوچک‌تر و متوسط ​​معافیت مالیاتی را به 25 درصد افزایش می‌دهند. الان 16 درصد انتظار می‌رود این اقدام سرمایه‌گذاری داخلی را برای شرکت‌های فناوری کره جنوبی مانند Samsung Electronics Co. و SK Hynix Inc افزایش دهد.

این قانون از حمایت قانونگذاران در اردوگاه های محافظه کار و مترقی برخوردار بود و 179 نماینده رای موافق و 13 نماینده مخالف داشتند. نزدیک به 40 نماینده مجلس رای خود را از دست دادند، در حالی که نزدیک به 70 نفر در رای گیری شرکت نکردند. رئیس جمهور اعلام کرده است که این لایحه را تصویب خواهد کرد.

برای حمایت از اقتصاد و برجسته شدن در رقابت جهانی برای برتری فناوری، رئیس جمهور یون سوک یول در اواسط ماه مارس از سرمایه گذاری 422 میلیارد دلاری در زمینه های کلیدی مانند تراشه ها و وسایل نقلیه الکتریکی، از جمله طرح هایی برای مراکزی که کارخانه های تولید تراشه را در خود جای می دهند، خبر داد.

با لایحه جدید پارلمان و مشوق های دولت، کره جنوبی امیدوار است که رهبری جهانی خود را در زمینه فناوری نیمه هادی حفظ کند یا حتی در زمینه ساخت تراشه های منطقی برای دیگران از تایوان پیشی بگیرد.

بخش فناوری محرک اصلی اقتصاد متکی به تجارت کره جنوبی است که حدود 12 درصد از کل صادرات را در ماه گذشته به خود اختصاص داده است. با کاهش تقاضای جهانی نیمه هادی ها، اقتصاد در سه ماه پایانی سال 2022 منقبض شد و سه ماهه جاری نیز با کاهش بیشتر صادرات چالش برانگیز به نظر می رسد.

سامسونگ و هاینیکس دو بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در جهان هستند، در حالی که سامسونگ دومین تولیدکننده بزرگ قراردادی تراشه‌های منطقی بر اساس سهم بازار است. تراشه‌های منطقی که برنامه‌ها را اجرا می‌کنند و به عنوان مغز یک دستگاه عمل می‌کنند، پیچیده‌تر و گران‌تر هستند.

دولت بایدن با افزودن فشار بر تولیدکنندگان تراشه کره جنوبی، از شرکای جهانی خود برای اعمال محدودیت های گسترده بر فروش تجهیزات تراشه های پیشرفته به چین در سیاستی با هدف جلوگیری از پیشرفت این کشور در طیفی از فناوری های پیشرفته کمک می گیرد. می تواند موقعیت آمریکا به عنوان قدرت برتر جهان را تهدید کند.

شرکت‌های کره‌جنوبی یک مهلت یک ساله از کنترل‌های صادراتی ایالات متحده که در ماه اکتبر رونمایی شد و مانع از ورود تراشه‌سازان از آوردن تجهیزات برای تاسیسات پیشرفته‌شان در چین می‌شد، به دست آوردند. بدون تمدید مجوز، مشخص نیست که سامسونگ و هاینیکس چگونه پیش خواهند رفت – هر دو به عنوان بازار کلیدی و سایت تولید تراشه های حافظه خود به چین وابسته هستند.

به طور جداگانه، دولت بایدن به اصطلاح نرده های محافظ را برای محدود کردن سرمایه گذاری جدید برای عملیات تراشه در چین برای شرکت هایی که بودجه فدرال برای ساخت در ایالات متحده دریافت می کنند، اعلام کرد. دولت کره جنوبی گفته است که محدودیت‌های جدید ارتقای فناوری در کارخانه‌های سازنده تراشه‌های خود در چین را ممنوع نمی‌کند و افزوده است که در حال مذاکره با همتایان آمریکایی است.

سیاستمداران آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که باید بیش از محدود کردن چین انجام دهند. قانون تراشه ها و علم 2022 حدود 50 میلیارد دلار پول فدرال را برای حمایت از تولید نیمه هادی های ایالات متحده و پرورش نیروی کار ماهر مورد نیاز این صنعت فراهم می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور