کاهش نرخ تعامل رسانه های اجتماعی در سراسر شبکه های برتر

آیا می دانید موفقیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد؟

مانند بسیاری از حوزه های بازاریابی، نتایج بر اساس صنعت، مخاطبان هدف و توانایی ایجاد محتوایی که مشتریان را جذب می کند، متفاوت است.

Rival IQ گزارش سالانه معیار رسانه های اجتماعی خود را برای سال 2023 منتشر کرد که در آن برندها در 14 صنعت عملکرد رسانه های اجتماعی خود را با سایر برندها در همان چشم انداز رقابتی مقایسه می کنند.

مجموعه داده ها تعامل رسانه های اجتماعی در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و توییتر را برای 2100 شرکت در صنایع مختلف، از غذا و نوشیدنی گرفته تا فناوری، پوشش می دهد.

فالوورهای فیس بوک شرکت های مورد تجزیه و تحلیل از 25000 تا 10000000 متغیر است و همه آنها بیش از 5000 دنبال کننده در اینستاگرام، تیک تاک و توییتر دارند.

در زیر بهترین بینش هایی است که متخصصان بازاریابی باید بدانند.

مشارکت کلی

بین سال‌های 2019-2022، همه صنایع شاهد کاهش مشارکت کلی در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر بوده‌اند.

فیس بوک و توییتر تنها تغییر جزئی در تعامل نشان دادند.

برای فیس بوک، در سال 2021 به 0.06٪ کاهش یافت و این نرخ در سال بعد حفظ شد. برای توییتر، بین سال‌های 2019-2022 0.01 درصد کاهش یافت.

ارسال هفتگی در طول زمان برای هر دو شبکه از 5.8 به 5 پست در هفته در فیس بوک و 5.4 به 3.9 پست در هفته در توییتر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، اینستاگرام با افت بسیار بیشتری مواجه شد و از 1.22 درصد به 0.47 درصد رسید. اما برخلاف فیس بوک و توییتر، ارسال هفتگی در این پلتفرم از 4.3 به 4.5 پست در هفته افزایش یافته است.

تعامل فیس بوک

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل فیس بوک به ازای هر پست توسط فالوورها 0.06٪ است.

میانگین تعداد پست‌های هفتگی در تمام صنایع 5.04 است، که رسانه‌ها بیشترین ارسال را با 73.5 بار در هفته دارند. این احتمالاً به این دلیل است که شرکت های رسانه ای محتوای خبری بیشتری نسبت به برندهای دیگر صنایع منتشر می کنند.

تعامل در اینستاگرام

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل اینستاگرام به ازای هر پست توسط فالوورها 0.47٪ است.

میانگین تعداد پست های هفتگی در تمام صنایع 4.6 است که تیم های ورزشی با 15.6 بار در هفته بیشترین ارسال را دارند.

تعامل TikTok

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل TikTok به ازای هر پست توسط فالوورها 5.69٪ است.

میانگین تعداد ویدیوها در هفته در تمام صنایع 1.75 است، که بیشترین ارسال رسانه ها در هفته 4.2 بار است.

تعامل توییتر

در تمام صنایع، میانگین نرخ تعامل توییتر به ازای هر پست توسط فالوورها 0.035٪ است.

میانگین تعداد توییت‌های هفتگی در همه صنایع 3.91 است که بیشترین توئیت رسانه‌ها 70.2 بار در هفته است.

انواع پست برتر

بهترین نوع پست ها در هر شبکه اجتماعی بسته به صنعت متفاوت است.

پست های عکس و ویدئو بیشترین تعامل را در فیس بوک دارند، در حالی که پست های لینک و استاتوس کمترین میزان تعامل را دارند.

کاهش نرخ تعامل رسانه های اجتماعی در سراسر شبکه های برتراسکرین شات از Rival IQ، مارس 2023

برای اینستاگرام، داده‌ها نشان می‌دهد که کسب‌وکارها باید تلاش‌های تولید محتوا را روی حلقه‌ها، چرخ فلک‌ها و عکس‌ها متمرکز کنند. پست‌های ویدیویی آپلود نمی‌شوند زیرا قرقره‌ها کمترین تعامل را دارند.

در توییتر، پست‌های دارای عکس، ویدیو و وضعیت بیشترین میزان تعامل را نشان می‌دهند، در حالی که توییت‌های دارای پیوند کمترین میزان تعامل را دارند.

هشتگ های برتر

هشتگ ها در صنایع و پلتفرم ها به طور قابل توجهی متفاوت هستند. هشتگ های تعطیلات تمایل دارند بیشترین تعامل را در تمام صنایع ایجاد کنند، در حالی که محبوبیت مسابقات و هدایا در مقایسه با سال های گذشته کاهش یافته است.

کاهش نرخ تعامل رسانه های اجتماعی در سراسر شبکه های برتراسکرین شات از Rival IQ، مارس 2023

خوراکی های کلیدی

نکته کلیدی این است که مخاطبان هر صنعت کمی متفاوت است. در حالی که برندهای غذا و نوشیدنی بهترین تعامل را با حلقه های اینستاگرام دارند، برندهای آموزش عالی بهترین تعامل را با چرخ فلک های اینستاگرام مشاهده می کنند.

برای استفاده حداکثری از استراتژی رسانه های اجتماعی خود، راه هایی را برای تبدیل محتوای خود به قالبی بیابید که بهترین تعامل را در هر یک از شبکه های اجتماعی برتر داشته باشد. این تضمین می کند که با محتوایی که آنها از مصرف آنها لذت می برند به بالقوه ترین مشتریان دسترسی پیدا کنید.

برای دریافت بیش از 100 صفحه از بینش های خاص صنعت، از Rival IQ دیدن کنید و گزارش نشانک رسانه های اجتماعی 2023 را دانلود کنید.


تصویر ویژه: 13_Phunkod/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور