کاهش ترافیک؟ نحوه تعیین علت و رفع آن • Yoast

صبح دوشنبه است و شما آمار Google Analytics خود را باز می کنید. پس از آن، چیزی است که نمی خواهید در ابتدای هفته ببینید: کاهش ناگهانی ترافیک. و نه فقط یک کاهش کوچک در ترافیک، نه این یک کاهش قابل توجه است. اعتصاب وحشت، زمان عمل! ابتدا چند نفس عمیق بکشید و یک تکه کاغذ (دیجیتال) بردارید و مواردی را که باید بررسی کنید بنویسید. این پست به شما کمک می کند تا متوجه شوید مشکل چیست و چگونه آن را برطرف کنید.


محتوای با کیفیت اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد!

آیا در مورد به روز رسانی محتوای مفید گوگل چیزی شنیده اید؟ از این پس، کیفیت محتوای شما می‌تواند تأثیر بیشتری بر رتبه‌بندی صفحات شما داشته باشد.

در حال حاضر، ساخت محتوای با کیفیت بالا آسان نیست. اما تجزیه و تحلیل SEO Premium ما می تواند کمک کند! به همان اندازه گوگل هوشمند است: اشکال مختلف کلمات کلیدی شما را تشخیص می دهد و به شما امکان می دهد عبارات کلیدی و مترادف های مرتبط را بهینه کنید. بنابراین شما می توانید محتوای غنی و مفید را به روشی طبیعی برای مردم ایجاد کنید و رتبه خود را بهبود بخشید

محتوای خود را با Yoast SEO Premium بهبود بخشید

قبل از شروع وحشت، داده ها را بررسی کنید

قبل از شروع بررسی علت، بهتر است بررسی کنید که آیا واقعاً ترافیک کاهش یافته است یا خیر. این امکان وجود دارد که به دلیل مشکلات فناوری اطلاعات یا تغییرات در تنظیمات تجزیه و تحلیل، داده های مناسبی را مشاهده نکنید. این امر به ویژه در صورت تغییر بزرگ و ناگهانی صادق است.

آیا محدوده تاریخ منطقی است؟

بعد از اینکه نفس عمیق کشیدید، بررسی کنید که کاهش ترافیک چقدر “بد” است. گاهی اوقات یک افت می تواند تیز به نظر برسد زیرا محدوده تاریخ را اشتباه تنظیم کرده اید. به عنوان مثال، شما امروز را گنجانده اید و آن روز تمام نشده است. یا به گزارش ساعتی نگاه می‌کنید، یا یک محدوده تاریخی شامل تعطیلات آخر هفته که معمولاً ترافیک کمی کاهش می‌یابد.

گزارش ساعتی در گوگل آنالیتیکس

مهم است به خاطر داشته باشید که به دلیل محدوده تاریخی که انتخاب کرده اید، می توانید نمودارهای اریب دریافت کنید. هیچ وب سایتی دارای ترافیک ثابتی نیست. بالا و پایین می رود مهم این است که قطره را در چشم انداز قرار دهید. محدوده تاریخ گسترده تری را انتخاب کنید که می توانید آن را بر هفت تقسیم کنید، یا محدوده تاریخ را مقایسه کنید. یکی از مواردی که ارزش بررسی دارد، مقایسه محدوده تاریخ با محدوده تاریخ سال گذشته است. آیا در سال گذشته کاهش درصدی مشابهی داشتید؟ پس شاید کاهش ترافیک یک نوسانات فصلی طبیعی باشد.

پیدا کردن علت کاهش ترافیک

اکنون متوجه شده اید که افت ترافیک قابل توجهی وجود دارد و به دلیل یک خطای فنی یا یک محدوده تاریخ انتخابی بدشانسی ایجاد نمی شود، وقت آن است که بیشتر نگاه کنید.

1. کانال های خود را بررسی کنید

ابتدا باید بررسی کنید که آیا ترافیک کمتری از یک یا چند منبع اصلی ترافیک دریافت می کنید. برگه اکتساب در گوگل آنالیتیکس بینش بیشتری را در مورد آنچه افراد را به سمت وب سایت شما سوق می دهد ارائه می دهد. به کانال هایی که دارید نگاهی بیندازید و ردیف های هر کانال را ترسیم کنید. شما می توانید شش کانال را در یک زمان ترسیم کنید:

کاهش منبع ترافیک در Google Analytics

برای هر کانالی که ترسیم کرده اید یک نمودار مشخص با یک خط نمودار به شما نشان می دهد. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که کدام کانال باعث افت شده است. پس از شناسایی، می توانید با کلیک بر روی کانال یا با محدود کردن منبع و رسانه آن کانال در برگه منبع/مدیوم، موارد بیشتری را مشخص کنید.

اگر شاهد کاهش در ترافیک ارگانیک هستید، ممکن است یک مشکل سئو مانند یک پنالتی گوگل در دستان شما باشد. اگر چنین است، به حساب کنسول جستجوی Google خود بروید تا بررسی کنید که آیا پیامی از طرف Google دریافت کرده اید یا خیر. همچنین، اگر ترافیک کمتری از کانال های رسانه های اجتماعی می بینید، بررسی کنید که آیا همچنان در این کانال ها فعال هستید یا خیر. کاهش در ترافیک مستقیم می‌تواند نشان‌دهنده مواردی مانند نمایش یک رقیب جدید باشد یا برخی از صفحات دیگر کار نمی‌کنند.

2. آیا مشکل سئو است یا چیز دیگری؟

اگر ترافیک جستجوی ارگانیک شما در حال کاهش است، احتمالاً مشکلی در SEO شما باعث آن شده است. ما در یک لحظه به مشکلات سئو و رتبه بندی باز خواهیم گشت.

جدای از ترافیک جستجوی ارگانیک، ممکن است مشکلی در رسانه های اجتماعی شما رخ داده باشد، یا شاید خبرنامه شما در پوشه هرزنامه همه جا افتاده باشد. اگر ترافیک مستقیم شما کاهش یافته است، نگاهی جدی به سلامت سایت خود بیندازید. آیا ساختار سایت مناسبی دارید و کاربر پسند است؟ آیا بهترین تجربه کاربری را ارائه می کنید؟ آیا انتظارات بازدیدکنندگان خود را برآورده می کنید؟ آیا صفحات شما کار می کنند و آیا سایت شما به اندازه کافی سریع است؟ اطمینان حاصل کنید که به کاربران دلیلی می‌دهید تا سایت شما را به خاطر بسپارند و دوباره برگردند.

توجه داشته باشید که دلیل کاهش ترافیک شما ممکن است کاملاً خارج از کنترل شما باشد. به عنوان مثال، اگر ترافیک شما در یک منطقه خاص کاهش یافته است، ممکن است به دلیل تعطیلات عمومی، طوفان، قطع برق، فضای سیاسی ناپایدار و غیره باشد. با مشاهده داده های کشورها در Google Analytics، می توانید تشخیص دهید که آیا یک کشور خاص افت قابل توجهی در ترافیک دارد یا خیر. سپس می توانید اخبار را بررسی کنید و متوجه شوید که آیا اتفاقی در آن کشور افتاده است یا خیر.

3. کاهش ترافیک به دلیل مشکلات سئو

وقتی این مراحل را برای بررسی سئوی سایت خود طی کردید و متوجه شدید که ترافیک شما کاهش یافته است، واضح است که می خواهید دلیل آن را بدانید. ممکن است به رتبه شما مرتبط باشد. اما متاسفانه بررسی این موضوع کمی سخت تر است.

می توانید از ادغام ردیابی رتبه Wincher در Yoast SEO استفاده کنید تا ببینید مهم ترین صفحات شما چگونه کار می کنند. اما به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید ببینید رتبه‌بندی‌های خود بلافاصله پس از تنظیم آن چگونه تغییر کرده است، زیرا داده‌های قبلی جمع‌آوری نشده‌اند.

ردیابی کلمات کلیدی و نظارت بر موقعیت صفحات شما در جستجو کار چندان آسانی نیست. گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو اطلاعاتی را در مورد موقعیت های جستجو و جستارهایی که صفحات شما برای آنها پیدا می شود نشان می دهد، اما به گونه ای ارائه نشده است که استفاده از آن آسان باشد. ردیاب‌های رتبه‌بندی می‌توانند این کار را آسان‌تر کنند، اما اگر تا به حال یکی را راه‌اندازی نکرده‌اید، باید این کار را تا حد زیادی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: برای چه سوالاتی و با چه صفحاتی رتبه بندی می کنید؟ »

علاوه بر اینکه یک صفحه موقعیت SERP خود را از دست می دهد، مشکلات سئو دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث کاهش ترافیک شود. مشکلات مربوط به عنوان SEO یا توضیحات متا می تواند منجر به کلیک افراد کمتری بر روی قطعه شما در نتایج جستجو شود. یا مخاطبان شما ممکن است شروع به استفاده از عبارات جستجوی مختلف کرده باشند، یا به طور کامل چیز دیگری را جستجو کنند. در این صورت، در حالی که رتبه‌بندی شما ثابت می‌ماند، بازدیدها و ترافیک کاهش می‌یابد.

چگونه ترافیک خود را دوباره افزایش دهیم

محتوا و سایت خود را بهبود بخشید

اگر فکر می کنید افت ترافیک شما ممکن است به دلیل مشکلات سئو یا کمبود بازدید کننده باشد، باید مدتی برای بهبود محتوا و سایت خود سرمایه گذاری کنید. ممکن است لازم باشد روی کیفیت محتوای خود کار کنید، مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید، پیوندهای داخلی و ساختار سایت خود را بهبود بخشید یا روی عملکرد فنی سایت خود کار کنید. اینها برخی از رایج ترین عواملی هستند که می توانند منجر به مشکلات ترافیکی شوند. همچنین ممکن است بخواهید پست ما را در مورد اینکه چرا محتوای بهینه شده شما رتبه بندی نمی کند، بررسی کنید.

توجه: از زمان به‌روزرسانی محتوای مفید Google، دلیل بیشتری برای تمرکز بر کیفیت محتوای خود دارید. اگر رتبه شما به طور ناگهانی کاهش یافته است، بهتر است محتوای خود را مرور کنید و ببینید آیا می توان آن را بهبود بخشید یا خیر. بررسی خوانایی و سئو در Yoast SEO Premium باعث می شود بررسی کنید که آیا محتوای شما به خوبی بهینه شده است یا خیر، بنابراین می توانید روی نوشتن طبیعی تمرکز کنید و محتوای خود را مفیدتر کنید.

اگر فکر نمی کنید مشکلات ترافیکی شما با سئو قابل حل است، ممکن است بخواهید چیز دیگری را امتحان کنید:

روی حضور خود در رسانه های اجتماعی کار کنید

استفاده از رسانه های اجتماعی برای رشد و بازاریابی وبلاگ شما یک ضرورت است. دلیل این امر ساده است: اگر مردم به صورت آنلاین یا آفلاین درباره شما صحبت می کنند، شما به موضوع مورد نظر مرتبط هستید. شما می خواهید در مورد این گفتگوها بدانید! رسانه‌های اجتماعی می‌توانند نوعی بازار باشند که در آن افراد سؤالات و نظرات خود را درباره محصولات و رویدادها به اشتراک می‌گذارند. بهتر است مطمئن شوید که این محصولات و رویدادهای شما هستند، درست است؟ بنابراین، شرکت در این گفتگوها می تواند برای برند شما عالی باشد و می تواند منجر به رشد شود. برای انتخاب کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که برای کسب و کار شما مناسب‌تر هستند، حتماً مخاطبان (مورد نظر) خود و محتوایی را که می‌خواهید در اینجا به اشتراک بگذارید، در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد، بهتر است محتوا را به طور خاص برای کانالی که می‌خواهید محتوا را در آن به اشتراک بگذارید، تنظیم کنید.

آیا می خواهید بیشتر در شبکه های اجتماعی پست کنید، اما اغلب وقت ندارید؟ با ادغام Zapier در Yoast SEO Premium می‌توانید اشتراک‌گذاری اجتماعی خود را خودکار کنید و کنترل پست‌های اجتماعی خود را حفظ کنید. این ادغام این امکان را فراهم می کند که هر زمان که محتوای جدیدی را در سایت خود منتشر می کنید، به طور خودکار در شبکه اجتماعی مورد علاقه خود پست کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود بدون اینکه به کیفیت پست های اجتماعی شما آسیبی وارد شود.

به خواندن ادامه دهید: استراتژی رسانه های اجتماعی: از کجا شروع کنیم »

روی بازاریابی ایمیلی کار کنید

ایمیل یک راه عالی برای افزایش حفظ مشتریان شما است. این بدان معنی است که ارسال ایمیل ممکن است احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان به بازدیدکنندگان تکراری را افزایش دهد. با ارسال ایمیل به مشتریان خود به طور منظم، برند شما در ذهن شما باقی خواهد ماند. علاوه بر این، آنها برای خواندن پست دیگری سریعتر برمی گردند. مطمئناً، ایمیل‌های شما باید جالب، فریبنده و جذاب باشند تا این واقعاً کار کند! A/B را در نظر بگیرید که خبرنامه های خود را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است.

راه اندازی یک خبرنامه از طریق سرویسی مانند MailChimp نسبتا آسان است. شما حتی می توانید زیر گروه های خاصی را در کل مخاطبان خود با یک خبرنامه هدف قرار دهید. ارسال یک ایمیل خوب همچنین راهی عالی برای اطلاع خوانندگان شماست که پست های وبلاگ جدیدی نوشته اید و آنها باید بیایند و از وبلاگ شما بازدید کنند.

تبلیغات را امتحان کنید

اگر بودجه دارید، می توانید تصمیم بگیرید که برای تبلیغ وبلاگ خود در فیس بوک یا گوگل تبلیغات قرار دهید. فیس بوک همچنین این گزینه را دارد که پست شما را تقویت کند و مطمئن شود که در معرض دید بیشتری قرار می گیرد. با استفاده از فیس بوک، حتی می توانید بر روی جمعیتی که می خواهید به آن برسید تمرکز کنید، با تنظیمات مربوط به گروه سنی، مکان و علایق، که هدف قرار دادن مخاطبان مورد نظر خود را بسیار آسان می کند.

به خواندن ادامه دهید: اطلاعات صفحه فیس بوک »

افت ترافیک اتفاق می افتد! آرام باشید و ادامه دهید

بنابراین، کاهش ترافیک به دلایل مختلف اتفاق می افتد. مهمترین چیز این است که آرامش خود را حفظ کنید و علت را بررسی کنید. هنگامی که متوجه شدید چرا این اتفاق می افتد، می توانید شروع به اقدام کنید. آیا راهنمایی یا داستانی در مورد کاهش ترافیک خود و نحوه برخورد با آن دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

به خواندن ادامه دهید: آیا خوانایی رتبه دارد؟ در مورد سهولت مطالعه و سئو »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور