کاغذ سفید: به سوی چارچوبی برای پایداری مرکز داده | دانش مرکز داده

پایداری و کاهش ردپای کربن بیش از هر زمان دیگری در دنیای مدرن اهمیت دارد. بسیاری از دولت ها در سرتاسر جهان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کربن زدایی اقتصاد خود، کاهش مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی با یکدیگر همکاری می کنند. مراکز داده نقش مهمی در دستیابی به این اهداف دارند.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان از سال 2010 دو برابر شده و ترافیک جهانی اینترنت پانزده برابر افزایش یافته است. تنها در سال 2020، ترافیک جهانی اینترنت بیش از 40 درصد افزایش یافت که در نتیجه افزایش پخش ویدئو، کنفرانس ویدئویی، بازی های آنلاین و شبکه های اجتماعی با شروع همه گیری کووید-19 بود.

آژانس بین المللی انرژیروندهای جهانی در ترافیک اینترنت

خبر خوب این است که برنامه‌های بهره‌وری انرژی توانسته‌اند رشد تقاضای انرژی از مراکز داده را مهار کنند، که حدود 1٪ از مصرف برق جهانی در دهه گذشته را به خود اختصاص داده‌اند – حتی اگر تقریباً تمام ترافیک IP جهان از طریق مراکز داده انجام می‌شود. اما با توجه به اینکه انتظار می رود ترافیک جهانی اینترنت بین سال های 2020 تا 2023 دوباره دو برابر شود، دیگر جایی برای رضایت وجود ندارد.

زمان آن فرا رسیده است که صنعت مرکز داده بازی خود را ارتقا دهد و سیستمی ایجاد کند که دید و مسئولیت پذیری بیشتری را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی امکان پذیر می کند. تلاش های قوی دولت و صنعت برای محدود کردن تقاضای انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دهه آینده مورد نیاز است. با این حال، صنعت راهی برای سنجش عملکرد پایداری ندارد. معیارهایی وجود دارد که عواملی مانند کارایی انرژی عمومی را اندازه گیری می کند، اما عناصر کلیدی مانند ردپای کربن، منبع انرژی تجدیدپذیر، بازیافت، مصرف آب و سایر زمینه هایی که مجموعاً مسئولیت زیست محیطی را در بر می گیرد را در نظر نمی گیرند.

این نیاز است که جامعه AFCOM و تیم DEEP را به ایجاد چارچوبی برای ارزیابی و تایید پایداری مرکز داده سوق داده است. وایت پیپر کامل را دانلود کنید تا درباره چارچوب، همکاری صنعتی که رخ داده است و نکاتی برای همه مراکز داده با هر اندازه برای اجرای بهترین شیوه ها در پایداری بیشتر بدانید.

WHITEPAPER را دانلود کنید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور