کار با تکرارکنندگان و ژنراتورها در Javascript ES6

عکس پروفایل نویسنده

@ایکنکساناسکندر ساماتوف

توسعه دهنده نرم افزار برای همیشه دانشجو – isamatov.com

تکرارکننده ها و ژنراتورها (تا حدودی) ویژگی های جدید JavaScript هستند که با ES6 معرفی شده اند. وقتی برای اولین بار با تکرارکننده ها و مولد ها روبرو شدم ، هیجان زده شدم که آنها را به زرادخانه ابزار خود اضافه کردم. من حتی مقاله ای در مورد تکرارکنندگان و ژنراتورها نوشتم که می توانید در اینجا بررسی کنید.

با این حال ، در سالهای اخیر به عنوان یک توسعه دهنده جلویی در چندین پروژه کار می کردم ، هنوز با پروژه ای مواجه شده ام که از تکرار کننده ها یا مولد ها به طور فعال استفاده شود. نقطه مقابل این عبارت ممکن است redux-saga باشد ، جایی که تولید کننده ها عنصر اصلی ساختمان هستند. اما من این را به عنوان یک نمونه شایسته نمی دانم ، زیرا در redux-saga ، استفاده از ژنراتورها یک اثر جانبی اجباری استفاده از کتابخانه است.

پس از حفاری بیشتر ، چند مورد استفاده یافتم که فراتر از یک نوع کد ساده “سلام جهان” است و به سناریوی واقعی نزدیک تر هستند. بیایید با تکرار کننده ها شروع کنیم.

چرا از تکرار کننده ها استفاده کنیم

در ES6 Iterator نمادهایی تعبیه شده برای تبدیل اشیا custom سفارشی شما به قابل تکرار است.

ممکن است فکر کنید: “چرا مشکل اضافه کردن تکرارکننده به اشیا custom سفارشی خود را” شما می توانید همین کار را با نوشتن یک تابع ابزار سفارشی انجام دهید تا در عوض از طریق شی تکرار شود. و اشتباه نمی کنید – با هر زبان برنامه نویسی ، …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور