کارگران آمازون در بحبوحه اخراج کارگران با استناد به نگرانی های مربوط به آب و هوا کنار می روند | دانش مرکز داده

صدها نفر از کارکنان آمازون بعد از ظهر چهارشنبه از کار کناره گیری کردند و خواستار یک سیاست انعطاف پذیر کار از راه دور و تعهدات مجدد برای کاهش انتشار کربن به صفر شدند.

این خروج یک همکاری بین کارکنان آمازون برای عدالت آب و هوا و گروهی غیررسمی از کارمندان است که مخالف بازگشت اجباری آمازون به دفتر هستند. کارمندان می‌گویند اخراج‌های اخیر و این دستور – که باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای با رفت و آمد کارگران می‌شود – آنها را زیر سوال برده است که آیا مدیران آمازون شرکت را در مسیر درست هدایت می‌کنند یا خیر.

یکی از کارمندان آمازون مستقر در سیاتل که به دلیل ترس از انتقام از خانه خارج شد و به شرط فاش نشدن نامش صحبت کرد، گفت: «این قطعاً به میزان پایین بودن روحیه مربوط می شود. “در حال حاضر بی اعتمادی زیادی به رهبری وجود دارد.”

سازمان دهندگان Walkout تخمین زدند که حدود 1000 کارمند در این اعتصاب در سیاتل شرکت کردند و گفتند که بیش از 2000 کارمند متعهد به شرکت در سطح جهانی شدند.

آمازون گفت که بیش از 350000 نفر نیروی کار شرکتی دارد که 65000 نفر از آنها در نزدیکی سیاتل مستقر هستند و تخمین زده است که 300 کارگر در رویداد روز چهارشنبه شرکت کردند.

براد گلاسر، سخنگوی آمازون گفت که این شرکت در تلاش است تا به هدف خود یعنی صفر شدن کربن خالص تا سال 2040 برسد.

او گفت: “در حالی که همه ما دوست داریم فردا به آنجا برسیم، برای شرکت هایی مانند ما که انرژی زیادی مصرف می کنند و دارایی های حمل و نقل، بسته بندی و ساختمان فیزیکی بسیار قابل توجهی دارند، انجام این کار به زمان نیاز دارد.” ما در مسیر رسیدن به ۱۰۰ درصد انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵ باقی می‌مانیم و به سرمایه‌گذاری اساسی، اختراع و همکاری داخلی و خارجی برای رسیدن به هدف خود ادامه خواهیم داد.»

جف بزوس، بنیانگذار و مدیر اجرایی سابق آمازون، صاحب روزنامه واشنگتن پست است.

در سال 2019، گروه آمازون Employees for Climate Justice اقدام مشابهی را ترتیب داد و از آمازون خواست که داده های انتشار کربن خود را منتشر کند. چندی بعد، آمازون به طور علنی به اهداف مربوط به انرژی های تجدیدپذیر و انتشار خالص کربن صفر معروف به تعهد آب و هوا متعهد شد.

اما اکنون، برخی از کارمندان آمازون می گویند که به نظر می رسد این شرکت از این تعهدات دور شده است. Reveal برای اولین بار گزارش داد که هفته گذشته، این شرکت بی سر و صدا زبانی را از وب سایت خود حذف کرد که قول داده بود انتشار کربن نیمی از محموله های خود را تا سال 2030 به صفر برساند. این خبر که پس از اعلام برنامه‌هایی برای انصراف منتشر شد، به افزایش اشتیاق برای شرکت در میان کارمندان کمک کرد.

برای تشویق همکاران به ثبت نام برای خروج، شرکت کنندگان پیام ها و ایمیل های Slack ارسال کردند.

یکی از ایمیل‌هایی که کارمندان می‌گویند به‌طور گسترده در داخل توزیع شده است، خوانده می‌شود: «آمازون به طور فعال این بحران را از طریق کار خود تسریع می‌کند و هر یک از ما این فرصت و مسئولیت داریم که کاری در مورد آن انجام دهیم.

یکی دیگر از ایمیل‌های کارمند می‌خواند: «ما باید یک آمازون متفاوت داشته باشیم. “یکی که صرفا ون های گازسوز را به آرامی با نسخه های برقی خود عوض نمی کند، بلکه تصمیمات تجاری را در واقع حول محور پایداری متمرکز می کند. به زودی، عملیات خود را با تکیه بر سیستم حمل و نقل هوایی Prime Air، جایی که هیچ نسخه کربن صفر وجود ندارد، ایجاد می کنیم. ، بسیار احمقانه به نظر می رسد.”

آمازون گفته است که این شرکت هدف حمل و نقل صفر را حذف کرده است زیرا با تعهد اقلیمی جایگزین شده بود، که به جای حمل و نقل خاص، کل تجارت آمازون را مورد توجه قرار می دهد.

اما این کارمند مستقر در سیاتل گفت که همکارانش از تخته‌های سفید داخل آسانسورهای شرکت استفاده می‌کنند تا ناامیدی خود را از تصمیم آمازون برای حذف هدف ارسال صفر بدون اطلاع رسانی به کارمندان نشان دهند. او گفت که نگران است این تغییر به این معنی باشد که شرکت به هدف خود در سال 2040 نرسد.

این کارمند گفت: “من در بسیاری از این جلسات که در آن پایداری مطرح می شود، هستم و می دانم که هرگز یک اولویت واقعی نیست. همیشه در مورد سود است تا پایداری.” به نظر نمی رسد که مسیر تغییر کند. من فکر می کنم که ما در سال 2040 در همان جایی که الان هستیم به پایان خواهیم رسید.

بسیاری از کارمندانی که در این انصراف شرکت کردند، زمانی که آمازون طوماری را رد کرد که توسط کارمندان نوشته شده بود و از شرکت خواسته بود تا دستور بازگشت به دفتر خود را لغو کند، ناامید شدند.

یکی از سازمان‌دهنده‌ها به نام پاملا در تجمع اعتراضی روز چهارشنبه گفت: «نمی‌توانم باور کنم که شرکتی در عصر حاضر که ادعا می‌کند یک رهبر نوآور در فضای خود است، این کار را با یکی از ارزشمندترین منابع خود، یعنی کارکنانش انجام دهد.»

پاملا قبلاً یک کانال Slack برای بحث در مورد مسائل بازگشت به دفتر با بیش از 33000 عضو راه اندازی کرده بود که او آن را “بزرگترین ابراز نارضایتی کارکنان در تاریخ شرکت” نامید.

– کارولین اودونوان، واشنگتن پست

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور