کارکنان TikTok می توانند تصمیم بگیرند که چه چیزی ویروسی شود

TikTok تأیید کرده است که کارمندان می توانند به صورت دستی ویدیوهای خاصی را در سراسر پلتفرم تبلیغ کنند تا از تعداد مشخصی از بازدیدهای ویدیو اطمینان حاصل کنند.

اولین بار توسط فوربس گزارش شد، TikTok تایید کرده است که برخی از کارمندانش می توانند ویدیوها را برای “معرفی افراد مشهور و سازندگان نوظهور جامعه TikTok” تقویت کنند.

این از طریق یک دکمه به اصطلاح “گرم کردن” به دست می آید که الگوریتمی را که برای هدایت تجربه TikTok در نظر گرفته شده دور می زند.

دستکاری Back-end می تواند ویروسی بودن را تشویق کند

طبق تحقیقات فوربس، شش کارمند فعلی و سابق TikTok و شرکت مادر متعلق به چینی آن ByteDance، کارمندانی در ایالات متحده، می‌توانند به طور مصنوعی دامنه ویدیوهای خاص را گسترش دهند.

ByteDance در یک سند داخلی که توسط فوربس به دست آمده است، “MINT Heating Playbook” اظهار داشت: “ویژگی گرمایش به تقویت ویدئوها در فید For You از طریق مداخله عملیاتی برای دستیابی به تعداد معینی از بازدیدهای ویدئو اشاره دارد.”

این با نحوه عملکرد TikTok قبلاً ادعا کرده بود که فید توصیه‌اش با استفاده از الگوریتمی برای تنظیم یک فید شخصی‌سازی شده برای علایق هر کاربر کار می‌کند.

گفته می شود از گرمایش برای تشویق مشارکت استفاده می شود

به گفته منابع فوربس، این فرآیند باعث ایجاد روابط تجاری و جذب تأثیرگذاران و برندها می شود.

جیمی فاوازا، سخنگوی TikTok به فوربس گفت: «ما برخی ویدیوها را برای کمک به تنوع بخشیدن به تجربه محتوا و معرفی افراد مشهور و سازندگان نوظهور به جامعه TikTok تبلیغ می‌کنیم. «فقط تعداد کمی از افراد مستقر در ایالات متحده می‌توانند محتوا را برای تبلیغ در ایالات متحده تأیید کنند و این محتوا تقریباً 002/0 درصد از ویدیوها را در فیدهای For You تشکیل می‌دهد.»

با این حال، طبق سند MINT، ویدیوهای گرم شده حدود 1-2٪ از بازدیدهای روزانه ویدیو را تشکیل می دهند.

نمایش دستکاری یک عمل نسبتا رایج است

به گفته برنت کوتوراس، کارشناس بازاریابی دیجیتال و یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت آلفا برند مدیا، شرکت مادر ژورنال موتور جستجو، این نوع دستکاری در پشت صحنه بیشتر از پلتفرم ها رایج است – و اغلب منجر به سوء استفاده می شود. .

اگرچه برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی غیرمعمول نیست که از اقدامات کارکنان استفاده می‌کنند، اما به برخی از «کاربران قدرتمند» این امکان را می‌دهند که تأثیر بیشتری داشته باشند یا حتی ادغام محتوا را در فیدهای شما (چه از طریق تبلیغات، دنبال‌کردن اجباری، یا عوامل الگوریتمی) تحمیل کنند، TikTok Csutoras گفت: مدت‌ها است که شرکتی است که به نظر می‌رسد تاثیر این تصمیم‌ها بر اعتماد کاربران خود را نادیده می‌گیرد، به خصوص وقتی که پشت درهای بسته و بدون توضیح انجام می‌شود.

در هر سناریویی که یک فرد یا گروهی از افراد می‌توانند اقداماتی را انجام دهند که بر روی دید محتوا در یک پلتفرم تأثیر می‌گذارد، خواه رسانه‌های اجتماعی باشد یا موتورهای جستجو، ما شاهد عقب‌نشینی و سوءاستفاده شدید کاربران بوده‌ایم.»


تصویر ویژه: رومن سامبورسکی/شاتراستاک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور