کاخ سفید از استراتژی امنیت سایبری برای ایمن نگه داشتن دستگاه های اینترنت اشیا رونمایی کرد | دانش مرکز داده

همانطور که شرکت ها حجم کار بیشتری را به فضای ابری منتقل می کنند، کسب و کار شبکه های مرکز داده نیز افزایش می یابد. سیسکو با شناخت نیازهای جدید بازار، قصد دارد به رفع نیازهای سازمانی ادامه دهد، اما همچنین با تولید تجهیزات شبکه ای که می خواهند، کسب و کار بیشتری را از hyperscalers و دیگر ارائه دهندگان ابر بزرگ به دست آورد: سوئیچ هایی که سریع و کارآمد هستند، و در میان غول های ابری، سوئیچ ها. که تفکیک شده اند.

سیسکو در آخرین مرحله از استراتژی خود، اخیراً دو سوئیچ مرکز داده 800G جدید را معرفی کرد: سوئیچ تفکیک شده سیسکو 8111 برای hyperscalers، که به آنها اجازه می دهد تا یک سیستم عامل شبکه شخص ثالث را اجرا کنند. و سوئیچ Cisco Nexus 9232E برای شرکت‌ها، مقیاس‌کننده‌های وب (شرکت‌های ابری ردیف 2)، ارائه‌دهندگان رسانه و ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی که ترجیح می‌دهند از سیستم عامل NX-OS سیسکو استفاده کنند.

سوئیچ ها با 7nn خود سیسکو تغذیه می شوند سیلیکون وان پردازنده G100، 25.6 ترابیت برثانیه پهنای باند توان عملیاتی را در فرم فاکتور فشرده 1RU ارائه می دهد. همچنین در مقایسه با چندین سوئیچ 12.8 ترابیت بر ثانیه، 77 درصد انرژی کمتر و 83 درصد فضای کمتر مصرف می کند.

مدیران سیسکو گفتند که سوئیچ‌های جدید 800G مشتریان را جذب خواهند کرد زیرا آنها را قادر می‌سازد تا انفجار مداوم ترافیک شبکه را بهتر مدیریت کنند و در عین حال مصرف برق و هزینه انرژی شبکه‌شان را کاهش دهند. توماس شایب، معاون مدیریت محصول شبکه ابری سیسکو، گفت: یکی از موارد استفاده اصلی، نیاز به پشتیبانی از خوشه‌های محاسباتی است که بارهای کاری هوش مصنوعی/یادگیری ماشین را اجرا می‌کنند.

Scheibe گفت: «مشتریان ما نیازمندی‌هایی برای شبکه‌های بسیار سریع و کم مصرف هستند. آنها فقط آنقدر انرژی دارند که وارد مرکز داده می شوند. علاوه بر این، قیمت انرژی در حال افزایش است، بنابراین باید انرژی کارآمد باشد.

چرا تفکیک ضروری است

Brad Casemore، معاون تحقیقاتی IDC مرکز داده و شبکه‌های چند ابری، گفت که استقبال سیسکو از تفکیک، همراه با تصمیم آن برای طراحی و ساخت پردازنده‌های خود برای تجهیزات شبکه، این شرکت را برای تصاحب سهم بیشتری از بازار در بازار پردرآمد ابر مقیاس قرار می‌دهد.

در سال 2018، سیسکو ملحق شد روند تفکیک در شبکه های مرکز داده، گفت که به مشتریان اجازه می دهد از هر سیستم عامل شبکه روی سوئیچ های سیسکو استفاده کنند یا NX-OS سیسکو را روی سوئیچ های شخص ثالث اجرا کنند.

مدیران سیسکو در آن زمان گفتند که سیستم‌عامل آن را از سوییچ‌هایش جدا می‌کنند تا نیازهای مقیاس‌کننده‌های بزرگ و ارائه‌دهندگان خدمات بزرگ را برآورده کنند. این روندی بود که توسط غول‌های مقیاس بزرگ مانند متا رهبری شد که ترجیح دادند از سیستم‌عامل خود استفاده کنند زیرا مدیریت مراکز داده را ساده‌تر می‌کند، امکان نوآوری سریع‌تر را فراهم می‌کند، هزینه‌ها و خطرات را کاهش می‌دهد و از قفل شدن فروشنده جلوگیری می‌کند.

اما تفکیک نیز یک استراتژی بود که سیسکو باید اتخاذ می کرد، زیرا بزرگترین رقبای تجهیزات شبکه سیسکو، Arista Networks و Juniper Networks، قبلاً جداسازی را پذیرفته بودند.

سیسکو بر بازار کلی سوئیچ مرکز داده تسلط دارد که درآمد آن در سال 2021 به 13.1 میلیارد دلار رسید. اما طبق IDC، سیسکو شاهد کاهش سهم بازار خود از 40.6 درصد در سال 2020 به 38.1 درصد در سال 2021 بوده است. در همان زمان، سهم Arista با 2.1 درصد رشد به 16.5 درصد از بازار رسیده است و پس از آن تولیدکنندگان طراحی اصلی (ODMs) قرار دارند که پس از افزایش 1.3 درصدی نسبت به سال گذشته، 13.3 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

Casemore گفت که کاهش سهم سیسکو در کل بازار سوئیچ مرکز داده به طور مستقیم به شرکت هایی نسبت داده می شود که به طور فزاینده ای برنامه ها و حجم کاری خود را به ابر منتقل می کنند. در واقع، ODM ها – که سوئیچ هایی را بر اساس نیازهای سفارشی هایپراسکیلرها ایجاد می کنند – 51 درصد از بازار سوئیچ مرکز داده هایپرمقیاس را به خود اختصاص داده اند و پس از آن Arista با حدود 30 درصد قرار دارد. سیسکو با 10% در رتبه سوم قرار دارد.

Casemore گفت: «شرکت‌ها حجم کاری را در فضای ابری قرار می‌دهند، بنابراین خریدار ابری اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. “وقتی اکثریت بازار را دارید که اساساً مستقیماً ODM است، این فقط به شما می گوید که چقدر بازار تفکیک شده است.”

چرا سوئیچ جدید 8111 برای استراتژی Hyperscale سیسکو حیاتی است؟

او گفت که سیسکو برای معکوس کردن روند سهم بازار خود، بازار سوئیچ مرکز داده های فوق مقیاس را با سوئیچ جدید Cisco 8111 هدف قرار داده است.

Casemore گفت: “این به Cisco اجازه می دهد تا تجارت را از سریع ترین مصرف کنندگان زیرساخت شبکه مرکز داده، که این hyperscalers و سایر ارائه دهندگان ابر بزرگ هستند، جذب کند.”

در واقع، در حالی که انتظار می‌رود فروش سوئیچ در این شرکت از 4.6 میلیارد دلار در سال 2021 به 3.7 میلیارد دلار در سال 2026 کاهش یابد، انتظار می‌رود فروش سوئیچ به هایپراسکیلر بیش از دو برابر شود، از 2.9 میلیارد دلار به 6.9 میلیارد دلار در آن بازه زمانی.

به گفته Casemore، هنگامی که سیسکو در ابتدا در سال 2018 پشتیبانی خود را از جداسازی اعلام کرد، ابتدا با معرفی روترهای تفکیک شده بر روی بازار شبکه گسترده (WAN) تمرکز کردند – و این شرکت با استفاده از مقیاس‌کننده‌های ابری که خواستار راه‌حل‌های تفکیک‌شده در آن بخش از بازار شبکه هستند، نفوذ کرده است.

سیسکو همچنین سوئیچ های مرکز داده تفکیک شده را در گذشته با افزودن پشتیبانی از Switch Abstraction Interface (SAI)، مشخصات پروژه محاسبات باز (OCP) روی سوئیچ های موجود خود ارائه کرد. این فوق مقیاس‌کننده‌ها را قادر می‌سازد تا هر سیستم‌عامل شبکه، مانند سیستم عامل SONiC مایکروسافت را روی هر سوییچ Cisco Nexus آماده SAI اجرا کنند.

او گفت، با این حال، سوئیچ جدید 8111 هماهنگ‌ترین تلاش سیسکو برای به دست آوردن فروش سوئیچ مرکز داده در بازار فوق مقیاس است.

این اولین باری است که سیسکو به بازار آمد و واقعاً مدلی را برای این منظور ارائه کرد. این تهاجمی ترین حمله آنها به تفکیک است.

Cisco vs the Competition

مدیران سیسکو معتقدند استراتژی تفکیک این شرکت و خانواده پردازنده های سفارشی Silicon One سیسکو که برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد، به این شرکت از نظر انعطاف پذیری و عملکرد برتری رقابتی نسبت به رقبای خود می دهد.

راکش چوپرا، همکار سیسکو، گفت که مشتریان اکنون می توانند راه حل های شبکه سیسکو را به سه طریق خریداری کنند: یک سیستم کاملاً یکپارچه که شامل سخت افزار، پردازنده و سیستم عامل سیسکو می شود یا بین دو مدل مجزا انتخاب کنند. آن‌ها می‌توانند سخت‌افزار و پردازنده سیسکو را بخرند اما از سیستم‌عامل غیرسیسکو استفاده کنند یا گزینه فقط سیلیکونی را انتخاب کنند، جایی که از تراشه سیسکو روی سوئیچ و سیستم‌عامل شخص ثالث استفاده می‌کنند.

“به یکباره، ما مرزها را پاک کردیم. شما می توانید فناوری ما را به روشی که برای شما مناسب است مصرف کنید. “ما قرار نیست تو را حبس کنیم.”

به‌عنوان مثال، در حالی که سوئیچ جدید Cisco 8111 برای فرامقیاس‌کننده‌هایی طراحی شده است که می‌خواهند تفکیک کنند، اکثر سازمان‌های دیگر – مانند شرکت‌ها، شرکت‌های مقیاس وب، ارائه‌دهندگان رسانه و ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی – یک راه‌حل یکپارچه می‌خواهند که NX-OS سیسکو را اجرا کند. Nexus 9232E این مشتریان را هدف قرار داده است.

مقداری کراس اوور وجود دارد. این شرکت گفت، برخی از مقیاس‌کننده‌های وب می‌خواهند از مدل عملیاتی hyperscaler تقلید کنند و از تقسیم‌بندی استفاده می‌کنند، در این صورت سوئیچ Cisco 8111 را به جای Nexus 9232E انتخاب می‌کنند.

آیا سیسکو می تواند سهمی از بازار در بازار فرامقیاس داشته باشد؟

سیسکو دو سوئیچ جدید مرکز داده را در اجلاس جهانی OCP 2022 در 18 اکتبر در سن خوزه، کالیفرنیا. به گفته Scheibe، سوئیچ Cisco 8111 در حال حاضر در مقادیر محدود ارسال می شود، در حالی که سوئیچ Cisco Nexus 9232E در سه ماهه اول سال 2023 در دسترس خواهد بود.

هر دو سوئیچ از 32 پورت 800G، 64 پورت 400G یا 256 پورت 100G پشتیبانی می کنند. سیسکو همچنین دو فرستنده نوری جدید را معرفی کرد.

تحلیلگران می گویند سوئیچ های مرکز داده 400G اکنون شاهد پذیرش بزرگی هستیم. ویل تاونسند، تحلیلگر ارشد امنیت، اپراتورها و شبکه‌های سازمانی در Moor Insights و گفت، وقتی سوئیچ‌های 800G در دسترس باشند، مشتریان شروع به استفاده از آن می‌کنند – با استفاده از مقیاس‌کننده‌های ابر مقیاس و دیگر شرکت‌های ابری بزرگ در میان کاربران اولیه – زیرا آنها نیاز به پهنای باند دارند. استراتژی.

«هیپراسکیلرها همه در مورد به حداکثر رساندن سرعت، توان عملیاتی و کاهش تأخیر هستند. تاونسند گفت: آنها کاملاً به آن نیاز دارند.

توان عملیاتی سریعتر همراه با مصرف انرژی کمتر و صرفه جویی در فضا در بین مشتریان طنین انداز خواهد شد. او گفت که مصرف برق یکی از بزرگترین هزینه های عملیاتی برای آنها در مرکز داده است.

تاونسند گفت: «این اعلامیه به ارائه‌دهندگان خدمات ابری عمومی این امکان را می‌دهد که مصرف برق را تا حد زیادی کاهش دهند، که تأثیر نهایی بر سودآوری آنها دارد. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پایداری و اهداف صفر خالص خود را که به طور تهاجمی برای سال‌های 2030 یا 2040 تعیین شده‌اند، برآورده کنند. بهبود عملکرد نیز حیاتی است زیرا ارائه‌دهندگان ابری همیشه مجبورند برای برآورده کردن تقاضای رو به رشد خود را کاهش دهند.

نتیجه: با سوئیچ Cisco 8111، تاونسند معتقد است که سیسکو می تواند سهم بازار را در بازار مراکز داده فوق مقیاس به دست آورد.

او گفت: «این موقعیت سیسکو را به‌خوبی می‌آورد که سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد، زیرا آنها در حال گسترش قابلیت‌های سبد خود هستند.

سیسکو در حال حاضر برنده برخی از تجارت های فوق مقیاس در مرکز داده شده است. این شرکت انتظار دارد در 5 نوامبر یک مشتری جدید غیر آمریکایی در مقیاس فوق‌العاده را معرفی کند. علاوه بر این، در سال 2021، متا در سال 2021 اعلام کرد که با سیسکو برای استقرار یک سوئیچ ODM’s Wedge400C که روی سیلیکون سیسکو کار می‌کند شریک شده است. یک پردازنده W200L و سیستم عامل FBOSS خود غول رسانه های اجتماعی.

در واقع، Casemore گفت فروش پردازنده Silicon One خود به عنوان یک پیشنهاد مستقل برای سوئیچ‌های ODM هایپراسکیلر می‌تواند فرصتی سودآور برای سیسکو باشد و باعث رقابت برادکام در این فضا شود.

او گفت: «هیپراسکیل‌کننده‌ها همیشه خواهان انتخاب هستند، و سیسکو با ارائه سیلیکون شبکه‌اش جدا از سوئیچ یکپارچه‌اش، گزینه‌های دیگری را برای سیلیکون شبکه به ابر مقیاس‌کننده‌ها می‌دهد.

به طور کلی، سیسکو یک استراتژی قوی برای بازار فوق مقیاس، از تراشه های سفارشی و اپتیک تا تحویل روترها و سوئیچ های تفکیک شده، توسعه داده است.

Casemore گفت: “سیسکو در آنجا جای پایی دارد و می خواهد آن را بزرگتر کند.” همه اینها آنها را در موقعیت بهتری قرار داده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور