چین می‌خواهد بازار به افزایش سرعت ذخیره‌سازی باتری کمک کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — چین در حال تدوین قوانینی برای جذب سرمایه گذاری بیشتر در ذخیره سازی انرژی به منظور تسریع در ساخت و ساز مورد نیاز برای حذف انتشار کربن از بخش برق خود است.

آنها در بیانیه مشترکی که این هفته به صورت آنلاین منتشر شد، گفتند که برنامه ریز اقتصادی و آژانس انرژی برتر کشور به تأسیسات ذخیره انرژی جدید، که بیشتر متکی به باتری هستند، اجازه می دهد تا از خرید و فروش برق درآمد کسب کنند. آنها همچنین از مقامات منطقه ای می خواهند که مکانیسم های قیمتی ایجاد کنند که شرکت های برق را به مشارکت در بازار ترغیب کند.

هدف تسریع در ساخت تجهیزات ذخیره سازی باتری مستقل برای کمک به تعادل ظرفیت تولید به سرعت در حال رشد اما متناوب از توربین های بادی و پانل های خورشیدی است. بزرگترین اپراتور شبکه کشور خواهان 100 گیگاوات ظرفیت ذخیره سازی تا سال 2030 است که از 3.3 گیگاوات در سطح ملی در پایان سال 2020 افزایش یافته است.

تحلیلگران Trivium China روز جمعه در یادداشتی گفتند: «سیاست جدید در نهایت به ذخیره انرژی مسیری برای رشد بازار محور می دهد. شبکه‌های چین به صدها گیگاوات ذخیره انرژی برای دستیابی به بی‌طرفی کربن قبل از سال 2060 نیاز دارند. این هرگز بدون مکانیسم‌های قیمت‌گذاری که بتواند ذخیره‌سازی انرژی را سودآور کند، اتفاق نمی‌افتد.

سیاست‌های بازار منتشر شده توسط کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی و اداره ملی انرژی، به اصطلاح «ذخیره‌سازی انرژی جدید» را هدف قرار می‌دهد که شامل باتری‌ها، هوای فشرده و سایر فن‌آوری‌ها می‌شود، اما آب پمپاژ نمی‌شود، شکل غالب ذخیره‌سازی انرژی در کشور امروز. . این فناوری نیز در حال گسترش است، از حدود 32 گیگاوات در حال حاضر به 120 تا سال 2030.

استان ساحلی ژجیانگ چین، درست در جنوب شانگهای، بر اساس برنامه پنج ساله ای که دولت شهرداری این هفته منتشر کرد، در نظر دارد بین سال های 2021 تا 2025 3 گیگاوات ظرفیت ذخیره انرژی جدید نصب کند. منطقه جنوبی گوانگشی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025، 2 گیگاوات ظرفیت ذخیره سازی متمرکز، علاوه بر مجموعه ای از پروژه های ذخیره سازی انرژی آبی پمپاژ، بسازد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور