چیست و چگونه می توان محتوای خود را در Yoast دریافت کرد

Google Discover روشی متفاوت برای جستجو در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع، این واقعاً جستجو نیست – کشف محتوایی بدون پرسش است که متناسب با ترجیحات و علایق شما باشد. بر اساس فعالیت جستجو و تعامل شما با برنامه Discover، محتوای جدیدی را پیشنهاد می کند. و آنچه را که دوست دارید یاد می گیرد، بنابراین دفعه بعد که از آن استفاده می کنید می تواند محتوای بهتری ارائه دهد. اما چگونه می توانید محتوای خود را در Discover دریافت کنید؟

Google Discover چیست؟

Google Discover یک تجربه تلفن همراه است که به شما امکان می دهد محتوایی را که حتی نمی دانستید به آن نیاز دارید کشف کنید. این یک تجربه جستجوی کاملاً متفاوت است، به این معنی که جستجو عمدتاً از بین رفته است. اگر سیستم به اندازه کافی در مورد شما یاد می‌گیرد، می‌توانید به سادگی به کشیدن انگشت خود ادامه دهید تا محتوای جدید جریان داشته باشد.

Google بر اساس فعالیت جستجو و فعالیتی که در دستگاه شما پیدا شده است، محتوایی را برای کاربر پیشنهاد می کند. به جستجوهای وب و فعالیت برنامه ها، تاریخچه مکان و تنظیمات مکان نگاه می کند. می‌توانید موضوعات یا نهادهای خاصی را دنبال کنید تا نمایه خود را بسازید و محدودیت‌هایی برای آنچه که Discover باید برای شما آشکار کند تعیین کنید.

Discover ابزار هوشمندی است که می آموزد چگونه جستجو می کنید و چه چیزی را دوست دارید تا بهترین یا به موقع ترین محتوا را برای نیازهای شما ارائه دهد. به علاوه، بدون اینکه شما به دنبال آن باشید، این کار را انجام می دهد.

تجربه Discover همیشه چیزهای جدیدی دریافت می کند. چندی پیش گوگل استوری های وب را به فید اضافه کرد. این واقعاً مفید است، زیرا استوری‌های وب به دلیل فرمت موبایل‌گرا، راهی عالی برای جلب نظر انواع خاصی از محتوا هستند. بیشتر در مورد آن در ادامه این مقاله. گوگل نیز در حال آزمایش یک ذیل قابلیتی که به کاربران امکان می دهد سایت شما را دنبال کنند تا محتوای جدید را در فید Discover خود ببینند. برای این کار، گوگل از فید RSS یا Atom وب سایت شما استفاده می کند، بنابراین مطمئن شوید که آن را به درستی فعال کرده و پیوند دهید.

گوگل در حال حرکت از رشته های به چیزها

در این دو سال گذشته، گوگل در تلاشی “از رشته ها به چیزها” به قول آنها بوده است. برای آنها، جستجو دیگر به معنای وارد کردن یک پرس و جو در نوار جستجو نیست که منجر به یک صفحه ساده با ده پیوند آبی می شود. امروزه جستجو تمام دنیا را در نظر می گیرد و حتی آن دنیا را به یک رابط تبدیل می کند.

Google Discover بخش پرس و جو را از معادله خارج می کند و سیستم هوشمندی را در اختیار شما قرار می دهد که محتوای جدید را بر اساس فعالیت و علایق شما پیشنهاد می کند. این یک روش کاملاً متفاوت برای یافتن و تجربه محتوا است. کمتر به متن و بیشتر بر تصاویر جذاب متکی است.

هدف Discover این است که شما را با چیزهای جدید، اما مرتبط در تماس قرار دهد. همیشه آنجاست وقتی نمی دانستی به آن نیاز داری. زمان زیادی طول نمی کشد تا متوجه شود که آیا شما به دنبال چیز دیگری هستید – مثلاً زمانی که تعطیلات خود را برنامه ریزی می کنید. اقدامات شما نشان دهنده تغییرات است و محتوای جدید به موقع و همیشه سبز برای لذت خواندن شما ظاهر می شود.

Google App برای تجربه‌ای بی‌نظیر، Discover را کاملاً یکپارچه کرده است

Google Discover شخصی است، بنابراین هر کسی تجربه خود را با آن خواهد داشت. Discover حتی تجربه‌ای را که با موضوعی دارید در نظر می‌گیرد. اگر تازه شروع به بررسی موضوعی کرده اید، محتوایی برای مبتدیان دریافت خواهید کرد. اگر پیشرفته تر باشید، چیزهای پیشرفته تری دریافت خواهید کرد. بنابراین هیچ راهی برای وادار کردن همه به خواندن یک مقاله وجود ندارد زیرا همه دقیقاً در یک زمان به آن نگاه نمی کنند – یا همزمان به آن علاقه مند نیستند. اما، هنگامی که یک خواننده با کلیک بر روی یک مقاله به برند یا محتوای شما علاقه نشان می دهد، شما در راه هستید!

چگونه محتوای خود را در Google Discover دریافت کنید

دریافت محتوای شما در Discover تفاوت چندانی با سئوی معمولی ندارد. تمام اصول اولیه اعمال می شود، بنابراین هر کاری که انجام می دهید سئو جامع را تمرین کنید. شما باید محتوای عالی داشته باشید که برای مخاطبان مناسب نوشته شده باشد، به علاوه باید یک وب سایت عالی داشته باشید که تجربه کاربری فوق العاده ای را ارائه دهد. با این حال، من می خواهم برخی از مواردی را که باید در نظر داشته باشید برجسته کنم.

محتوای عالی بسازید

محتوا باید نقطه کانونی برای هر کاری باشد که انجام می دهید. اما نه فقط هر محتوای قدیمی، نه محتوای عالی و با کیفیتی که به سوالاتی که ممکن است خوانندگان شما داشته باشند پاسخ دهد. در Yoast، ما ارزش محتوای عالی را می دانیم – این یکی از دلایلی است که ما ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل خوانایی ایجاد کرده ایم.

محتوای خود را بهبود بخشید

بهترین راه برای ورود به Discover نوشتن محتوای بهتر از بقیه است. البته، اگر محتوای برند دارید، ورود به آن آسان‌تر است. اما اگر محتوای شما در مورد موضوعات عمومی است و با رقابت زیادی روبرو هستید، باید روی کیفیت تمرکز کنید. درباره مخاطبان، رقبای خود، صنعت خود تحقیق کنید و بهترین مقاله ممکن را در مورد یک موضوع مرتبط بنویسید.

اطمینان حاصل کنید که می دانید خوانندگان شما چه نوع سؤالاتی می پرسند و به آنها به گونه ای پاسخ دهید که درک آن آسان و خواندن آن لذت بخش باشد. شما همچنین می توانید قدرت خود را در داستان سرایی امتحان کنید. ترکیب آن با تصاویری خوب ممکن است شما را متمایز کند – نه فقط در Discover بلکه در جستجو نیز.

مثل همیشه، ببینید رقبای شما چه می کنند. آیا محتوای آنها در Discover ظاهر می شود؟ سعی کنید دریابید که چگونه این کار را انجام دادند. کار خاصی کردند؟ به نظر شما چرا آن قطعه از محتوا وارد شد؟ سعی کنید موفقیت آنها را تقلید کنید – البته بدون کپی کردن.

نگاهی به مطالب خود بیندازید. آیا تیتر قدرتمندی دارد؟ آیا به وعده های خود عمل می کند؟ اگر X را در عنوان ذکر کنید اما هرگز X را در مقاله ذکر نکنید، کار درستی نیست. راستگو، واقعی و مقتدر باشید. عناوین عالی بنویسید و از چیزهای کلیکی خودداری کنید.

مطالب به موقع بنویسید

Discover می‌تواند در یک لحظه محتوا را کشف کند و این برای محتوای خبرساز نیز صدق می‌کند. محتوای خود را به موقع ارسال کنید و شانس بیشتری برای موفقیت در Discover دارد. به موضوعات پرطرفدار یا موضوعات محبوب در حوزه یا صنعت خود نگاه کنید و در مورد آنها بنویسید.

اما این فقط چیزهای جدیدی نیست که در Discover ظاهر می شود. محتوای با کیفیت بالا و همیشه سبز می تواند به خوبی انجام شود. از آنجایی که Discover کارهای شما را یاد می گیرد، تغییرات در عادت شما باعث ایجاد انواع جدیدی از محتوا می شود. بنابراین، اگر در حال کشیدن فید خود هستید و می‌بینید که یک خبر در مورد کرواسی ظاهر می‌شود، ممکن است به فکر رفتن به آنجا در تعطیلات باشید. اگر آن را با جستجو در مورد کرواسی دنبال کنید – یا موضوع کرواسی را در Discover دنبال کنید – نه تنها آخرین مطالب مربوط به آن موضوع، بلکه محتوای همیشه سبز را نیز دریافت خواهید کرد. این محتوایی است که ثابت کرده است ارزش دارد و همیشه ارزشمند است. شاید چیزی شبیه به 10 مقصد برتر در کرواسی؟

تخصص، اقتدار و اعتماد را بهبود بخشید

یکی از جالب ترین خطوط در اسناد Google در مورد نحوه دریافت محتوای خود در Discover، قسمت EAT است:

سیستم‌های خودکار ما محتوای سایت‌هایی را در Discover نشان می‌دهند که صفحات فردی زیادی دارند که تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را نشان می‌دهند (EAT). کسانی که به دنبال بهبود EAT هستند می توانند برخی از سوالات مشابهی را که ما صاحبان سایت را تشویق می کنیم برای جستجو در نظر بگیرند، در نظر بگیرند. در حالی که جستجو و کشف متفاوت هستند، اصول کلی EAT همانطور که برای محتوای درون آنها اعمال می شود مشابه است.

البته EAT مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است – فاکتورهای کلیدی برای تعیین میزان اعتماد شما به یک محتوا یا نویسندگان آن. برخی از صنایع وجود دارند که در آنها بسیار مهم است که نویسنده باید مهارت ها و پیشینه ای را برای ارائه اطلاعاتی که مردم می توانند به آن تکیه کنند داشته باشد.

یکی از آن صنایع، صنعت پزشکی است، اما همچنین صنعت مالی و بسیاری دیگر. این سایت ها نامیده می شوند پول شما یا زندگی شما سایت ها – به اختصار YMYL. این سایت ها توصیه هایی را ارائه می دهند که می تواند مستقیماً بر زندگی افراد تأثیر بگذارد. برای این موارد، مردم باید بدانند که شما هستید که می‌گویید هستید و شرایط لازم را دارید.

EAT فقط یک عامل برای Discover نیست، البته، برای حذف محتوای گمراه کننده و گاهی اوقات خطرناک از فهرست به طور فزاینده ای برای Google مفید است. برای محتوای خود، باید ثابت کنید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید. مطمئن شوید که مردم درک می کنند که چرا باید به شما اعتماد کنند. بگذارید بدانند که شما در این موضوع مرجع هستید!

Google برخی از پیشنهادات خواندن در EAT را جمع آوری کرد و ما همچنین پست هایی در مورد تخصص، اعتبار و اعتماد داریم.

از نهادهای خود با داده های ساختاریافته حمایت کنید

در حالی که برای دریافت محتوای خود در Google Discover نیازی به اعمال قطعات خاصی از داده های ساختار یافته Schema ندارید، مطمئن شوید که اجرای Schema شما درجه یک است. هر زمان که در مورد چیزی می نویسید، باید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد موجودیت های خود ارائه دهید.

علاوه بر این، توصیف خوب محتوای شما به آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد نیز صدق می کند. اگر از نهادهای خود با داده‌های ساختاری عالی پشتیبانی می‌کنید، موتورهای جستجو می‌توانند از این داده‌ها استفاده کنند تا درک دقیق‌تری از محتوای شما و اینکه چه کسی آن را نوشته است، به دست آورند. Yoast SEO یک پیاده سازی Schema انعطاف پذیر دارد که به شما کمک می کند بیشترین بهره را از آن ببرید.

آن را بصری کنید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهینه‌سازی برای Google Discover، جنبه بصری آن است. Discover یک رسانه بصری است. افراد یک فید را اسکن می‌کنند و به سمت محتوایی می‌روند که ظاهر و به نظر جذاب می‌رسد. یکی از مواردی که در Discover جذاب است، تصویر اصلی محتوای شماست. این یکی از اولین چیزهایی است که چشم خواننده شما روی آن متمرکز می شود.

مطمئن شوید که تصویر شما برجسته است، اما آن را مرتبط نگه دارید. از تصاویر جذاب و با کیفیت در محتوای خود استفاده کنید. و مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ هستند تا به درستی در Discover ظاهر شوند. تصاویر شما باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند و توسط آن فعال شوند max-image-preview:large تنظیمات. نگران نباشید، Yoast SEO این تنظیمات را به طور خودکار برای شما اضافه می کند.

البته این برای ویدیو هم صدق می کند. اگر یک ویدیوی عالی در مورد موضوعی دارید، آن را به محتوا اضافه کنید. از آنجایی که ویدیو روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند، داشتن راهی برای ساخت ویدیوهای با کیفیت بالا سود زیادی را به همراه خواهد داشت. اکنون، نیازی به تنظیم میلیون دلاری ندارید، اما مطمئن شوید که محتوای ویدیوی شما حرفه ای به نظر می رسد. آنها را جذاب کنید!

سایت خود را بهبود بخشید

مثل همیشه، چیزی نیست که محتوای شما را سریعاً در فهرست قرار دهد. البته تولید محتوای عالی حرف اول را می زند، اما چیزهای دیگری نیز برای بهبود وجود دارد. اگر به دنبال ترافیک Discover هستید، مطمئن شوید که سایت شما کاملاً در تلفن همراه قابل استفاده است. باید یک تجربه کاربری عالی ارائه دهد، به علاوه باید به سرعت بارگیری شود. اطلاعات بیشتر در مورد آن در راهنمای نهایی سئوی موبایل ما.

Google Web Stories را امتحان کنید

Discover همه چیز در مورد تلفن همراه است. این جریان نهایی محتوا است که به شما کمک می کند هر چیزی را که در آن لحظه به آن فکر نمی کردید پیدا کنید. برای دسترسی به این کاربران، ابزار جدیدی در اختیار دارید: Web Stories. یک داستان وب در بهترین حالت داستان سرایی تصویری موبایلی است. برداشت گوگل از قالب داستان رسانه های اجتماعی است که همه شما از فیس بوک، اسنپ چت و اینستاگرام می شناسید. اما، این باز است، در جستجو و در Google Discover قابل یافتن است.

داستان های وب برای Discover مناسب هستند. داستان‌های قابل غذا خوردن و موبایل‌گرا به راحتی قابل کشف هستند و به سرعت می‌توان آن‌ها را با انگشت در میان آنها مرور کرد. ایجاد داستان برای محتوای شما ممکن است راهی آسان در فید Discover به شما بدهد. ساخت آنها آسان است و همچنین بسیار سرگرم کننده است. آن را امتحان کنید! گوگل در حال حاضر حتی این داستان ها را در زیر بنر Visual Stories در موبایل نشان می دهد.

داستان های وب جایگاه خاص خود را در Google Discover پیدا می کنند

عملکرد Discover خود را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید

کنسول جستجوی گوگل نه تنها به شما کمک می کند تا در مورد نحوه عملکرد سایت خود در جستجو، بلکه در Discover نیز اطلاعاتی کسب کنید. یک تب اختصاصی وجود دارد که به شما کمک می کند عملکرد محتوای خود را در Discover تجزیه و تحلیل کنید. در اینجا، می توانید ترافیک کلی خود را در مدت زمان طولانی تری پیدا کنید. همچنین، می توانید به ترافیک ایجاد شده توسط پست های خاص شیرجه بزنید.

پست ما در Web Stories افزایش خوبی در بازدیدها و کلیک‌ها از Discover داشت

از این بینش ها برای یادگیری در مورد آنچه محتوای شما انجام می دهد استفاده کنید. آیا این یک خط مستقیم از ترافیک مداوم است یا در حال افزایش است؟ آیا برمی گردد؟ به نظر شما چرا یک پست خاص در یک روز خاص ترافیک زیادی دارد؟ ببینید آیا می توانید این روندها را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیمات آگاهانه تری در مورد محتوای Discover خود بگیرید.

تست کنید و بهبود بخشید

در این مقاله، چند بینش در مورد نحوه عملکرد Discover و کارهایی که می‌توانید برای ورود به آن انجام دهید به دست آورده‌اید. امیدوارم این اطلاعات به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از کار خود ببرید. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که Discover موجودی زنده و نفس گیر است و کاملاً بر اساس آنچه به آن تغذیه می کنید ساخته شده است. آنچه شما می بینید با آنچه دوستانتان می بینند متفاوت است. که پیش بینی موفقیت را دشوار می کند. تست کنید، آزمایش کنید و راه خود را برای موفقیت تنظیم کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور