چگونه یک ویدیو برای تبلیغ کسب و کار خود بسازید • Yoast

ویدئو ابزاری مفید و قدرتمند برای استفاده در ارتباطات بازاریابی شماست. یک ویدیو می‌تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما و آنچه ارائه می‌دهید بدانند. با این حال، فیلمبرداری یک ویدیو آسان تر از انجام آن است. اگر شما یک کسب و کار کوچک با بودجه کمی هستید، ممکن است سوالاتی مانند: از کجا شروع کنم؟ کدام تجهیزات را باید تهیه کنم؟ و چگونه باید محصولات یا خدمات خود را با استفاده از ویدئو تبلیغ کنم؟

نگران نباش! در این پست قصد دارم در مورد مراحل اولیه با شما صحبت کنم. با دنبال کردن این مراحل، می توانید اولین ویدیوی تبلیغاتی خود را در کمترین زمان ایجاد کنید. تضمین می‌کنم که افزودنی فوق‌العاده برای صفحه محصول و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما خواهد بود.

مرحله 1: نوشتن یک اسکریپت

مردم فکر می کنند عنصر کلیدی برای یک ویدیوی موفق کیفیت تولید و استفاده از عکس های چشمگیر و براق است. اسپویلر: اینطور نیست. مهمترین عنصر تقریباً هر ویدیویی داشتن یک فیلمنامه خوب است. بازدیدکنندگان می توانند تصاویر غیر استاندارد را تحمل کنند، تا زمانی که صدا واضح باشد و پیام با آنها طنین انداز شود. به همان اندازه، زیباترین و گران‌قیمت‌ترین قطعه در جهان اگر فیلمنامه منطقی نباشد، کار خاصی انجام نخواهد داد.

بیشتر از آنچه فکر می کنید برای اصلاح و ویرایش اسکریپت خود نیاز دارید، وقت بگذارید.

علاوه بر این، داشتن یک فیلمنامه خوب به اعتماد به نفس شما در هنگام فیلمبرداری کمک می کند. شما می دانید چه باید بگویید و چه کاری انجام دهید، که شانس یک عملکرد خوب را افزایش می دهد.

سه عنصر اصلی یک فیلمنامه عالی

در یک ویدیوی تبلیغاتی اولیه، شما باید چند چیز را پوشش دهید: مشکل مشتری، اعتبار شما برای حل آن مشکل، و ارزش پیشنهادی برای محصول یا خدمات شما. به عبارت انتزاعی، اینها Pathos، Ethos و Logos هستند (نباید با سه تفنگدار: آرامیس، آتوس و پورتوس اشتباه شود).

  • مسیرها طنین عاطفی است. شما می خواهید تجارت خود را به احساسات مشتری احتمالی خود متصل کنید. این می تواند نقاط درد آنها یا دلیل این باشد که آنها ممکن است در وهله اول به دنبال محصول شما باشند.
  • اخلاق اعتبار و اعتباری است که کسب و کار شما دارد. این ممکن است تجربه، چشم انداز یا موفقیت گذشته شما باشد. هر چه که باشد، باید مشتریان شما را متقاعد کند که در زمان و پول خود به شما اعتماد کنند.
  • لوگوها واقعیت های سخت است: محصول یا خدمات شما در واقع چیست و چه می کند. شما باید این را به عنوان یک پیشنهاد ارزش بیان کنید که عملکرد را با نیاز مشتری مرتبط می کند.

مثال ها

به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت B2B داشته باشید که افزونه ای را برای پرداخت های بین المللی می فروشد. پیام ضروری شما ممکن است به این خلاصه شود: “شما پول را روی میز می گذارید زیرا به مشتریان بین المللی خدمات نمی دهید. ما محصولی ساخته‌ایم که به شما امکان می‌دهد از هر کسی، از هر نقطه‌ای در جهان (آرم‌ها) پرداخت کنید. ما 3000 مشتری خوشحال داریم و کمترین کارمزد تراکنش های موجود در بازار را ارائه می دهیم.»

بیایید به یک مثال B2C نگاه کنیم. تصور کنید که شرکت شما شلوار جین می فروشد: «به سختی می توان شلوار جین عالی را پیدا کرد که مناسب باشد. ما با هزاران نفر در سرتاسر جهان کار کرده‌ایم (روش‌ها) تا برش‌های مناسبی را ایجاد کنیم که کاملاً متناسب با هر شکل (لوگو) باشد.

آن را بنویسید

سعی کنید این عناصر را برای کسب و کار خود ترسیم کنید. ببینید آیا می‌توانید آن را تا حد ممکن خلاصه کنید – در حالت ایده‌آل فقط در چند جمله. این هسته اسکریپت شما است که می توانید با اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات خود آن را گسترش دهید. شما حتی می توانید محصول خود را در صورت لزوم نشان دهید.

فیلم کوتاه، فیلمنامه کوتاه

یک ویدیوی تبلیغاتی خوب و ساده معمولاً حدود 1 تا 2 دقیقه است. از نظر فیلمنامه، این به معنای چیزی بین 100 تا 200 کلمه است. فشرده کردن همه چیزهایی که می خواهید بگویید در چنین حجم کمی از کپی دشوار است، اما ارزشش را دارد. ویدیوهای کوتاه واقعاً خوب عمل می کنند. علاوه بر این، احتمال کمتری برای از دست دادن علاقه مشتریان شما وجود دارد. موفق باشید!

مرحله 2: عکسبرداری از A-roll

A-roll اصطلاحی است که برای توصیف شات اصلی هر ویدیو استفاده می شود. در بیشتر موارد، این یک “سر صحبت” ساده است. کلاهک‌ها برای اولین ویدیوی شما رویکرد بسیار بهتری نسبت به انیمیشن‌ها دارند. چرا؟ زیرا زمانی که مردم بتوانند چهره‌های پشت یک کسب‌وکار را ببینند، اعتبار می‌افزاید.

بنابراین، شخصی را انتخاب کنید که فیلمنامه را بخواند، سپس برای فیلمبرداری ویدیوی خود آماده شوید.

یک مکان خوب برای عکاسی پیدا کنید

در حالت ایده آل، شما یک اتاق آرام با نور طبیعی خوب می خواهید. یک دیوار سفید ساده می تواند کارساز باشد، اما افزودن گیاهان یا مبلمان جالب، ویدیوی شما را از نظر بصری جذاب تر می کند. اگر می خواهید در مقابل یک دیوار سفید عکس بگیرید، مطمئن شوید که سایه شخصی که در مقابل آن ایستاده است را نمی بینید.

از سه پایه برای نگه داشتن گوشی خود استفاده کنید. لپ تاپ خود را روی پایه قرار دهید تا به عنوان تله پرومتر از آن استفاده کنید

تصمیم بگیرید که ترجیح می دهید برای ویدیوی خود بنشینید یا بایستید. اگر نشسته اید، یک چهارپایه یا صندلی پیدا کنید که شما را مجبور کند صاف بنشینید. در دوربین بهتر به نظر می رسد.

نور طبیعی را پیدا کنید

همیشه در اتاقی با نور زیاد فیلم بگیرید! بلندگوی خود را به سمت پنجره قرار دهید، در حالی که دوربین در پشت خود پنجره دارد. این بهترین نور طبیعی را تولید می کند. فیلمبرداری برعکس به سادگی کار نمی کند، زیرا بلندگوی شما در تاریکی غرق می شود. اسرارآمیز به نظر می رسد، اما در نهایت آن جوی نیست که شما می خواهید.

دوربین گوشی های هوشمند بهتر از آن چیزی است که فکر می کنید

این روزها، دوربین‌های گوشی‌های هوشمند برای فیلم‌برداری یک ویدیوی «سر صحبت» خوب کافی هستند. با این حال، اگر یک DSLR یا یک دوربین رده بالا دارید که می دانید چگونه کار کنید، حتی بهتر است.

شات خود را در ارتفاع «متوسط» خوب ردیف کنید. معنی: سر و نیم تنه به وضوح قابل مشاهده هستند و بلندگوی شما به اندازه ای نزدیک است که حالات صورت به راحتی قابل خواندن باشد.

نمونه ای از کادربندی خوب برای یک عکس A-roll ساده. اعتبار تصویر The New Leader

نکته: اگر از تلفن یا دوربین خارجی استفاده می کنید، لپ تاپ خود را پشت یا درست زیر دوربین خود قرار دهید. شما می توانید اسکریپت خود را روی صفحه نمایش دهید و از آن به عنوان تله پرومتر استفاده کنید!

از یک برنامه فیلمبرداری خوب استفاده کنید

اگر در حال عکاسی با گوشی هوشمند هستید، ارزش دانلود یک برنامه ضبط ویدیوی خاص را دارد. آنها می توانند کنترل بیشتری بر نوردهی (روشنایی عکس شما) و فوکوس (چه چیزی در فوکوس است و چه چیزی نیست) به شما بدهند. برنامه پیش‌فرض دوربین ابزارهایی برای تنظیم این تنظیمات دارد، اما ممکن است به اندازه سایر برنامه‌ها گسترده نباشند.

تلفن:

اگر با لپ‌تاپ خود عکاسی می‌کنید، تعداد زیادی برنامه ضبط رایگان خوب برای کمک به شما وجود دارد.

دسکتاپ:

اگر از دوربین دیگری استفاده می کنید، یوتیوب دوست شماست. هزاران آموزش عالی آنلاین وجود دارد.

هر چقدر که می خواهید عکس بگیرید

به جای نگرانی در مورد تلاش برای به دست آوردن همه چیز در یک حرکت عالی، وقت خود را صرف انجام درست آن کنید. تا زمانی که راضی شوید، به تعداد دلخواه عکس بگیرید. با این حال، ممکن است هنوز هم مفید باشد که قبل از شروع ضبط، متن خود را از روی قلب یاد بگیرید. همچنین می توانید از لپ تاپ برای نمایش اسکریپت خود استفاده کنید. به سادگی آن را پشت یا زیر دوربین قرار دهید.

فراموش نکنید هنگام صحبت کردن به دوربین نگاه کنید. و سعی کنید متحرک و درگیر باشید! تعداد زیادی لبخند بزرگ و انرژی مثبت تاثیر بهتری بر روی مخاطبان شما می گذارد.

مرحله 3: تیراندازی B-roll

B-roll عکس‌های اضافی هستند که ویدیوی شما را جذاب می‌کنند. آنها مقداری علاقه بصری و خلاقانه را اضافه می کنند.

اینکه چه نوع B-roll باید عکس بگیرید، بستگی زیادی به محصول یا خدمات خاصی دارد که ارائه می کنید. اگر یک محصول فیزیکی را می فروشید، ممکن است بخواهید چند عکس نزدیک از خود محصول بگیرید. اگر محصول نرم افزاری را می فروشید، برای مثال، اسکرین شات های داشبورد مناسب تر هستند. و اگر خدماتی را می فروشید، ممکن است بخواهید تصاویری کلی از خود یا تیمتان در محل کار بگیرید. این به مشتریان بالقوه ایده ای از نگرش و سبک کسب و کار شما می دهد.

نمای نزدیک محصول

محصول خود را در فضایی خنثی و پر نور نمایش دهید. مطمئن شوید که تعداد زیادی زوایای مختلف و انواع عکس ها را دریافت می کنید. همیشه گزینه های بیشتری از آنچه فکر می کنید نیاز دارید فیلم بگیرید. اگر سه پایه دارید از آن استفاده کنید. این باعث می شود تا فیلم شما تا حد ممکن پایدار بماند.

یک فضای خنثی با نور طبیعی خوب که سایه ایجاد نمی کند پیدا کنید

عکس های دفتر عمومی

به طور مشابه، برای نماهای کلی از یک دفتر یا کارخانه، مدتی را با هر دوربینی که در اختیار دارید، تا جایی که می توانید گزینه های مختلف انتخاب کنید. برخی از عکس‌های متحرک آهسته، در حالت ایده‌آل با استفاده از سه پایه، کمی حرکت و جذابیت بصری ایجاد می‌کنند، در حالی که چند عکس نزدیک از افرادی که کار می‌کنند نیز می‌توانند جذابیت بیشتری ایجاد کنند.

نمایشگرها

اگر یک محصول نرم افزاری را تبلیغ می کنید، می خواهید عملکرد و رابط کاربری آن را به نمایش بگذارید. برای انجام این کار، به یک ابزار خوب تصویربرداری از صفحه نیاز دارید. خوشبختانه، تعداد زیادی اپلیکیشن دسکتاپ و ابری برای استفاده آسان وجود دارد. چند مورد را امتحان کنید! یکی را پیدا کنید که برای شما بصری ترین است.

به خاطر داشته باشید: احتمالاً باید روی رابط کاربری خود زیاد زوم کنید تا برای بینندگان قابل مشاهده باشد. چرا؟ زیرا ویدیوی شما معمولاً در یک قاب عریض کوچکتر 640 پیکسلی به جای تمام صفحه تماشا می شود. سعی کنید با هر عکس یک چیز را به وضوح نشان دهید و محصول را در عمل نشان دهید.

مرحله 4: همه چیز را با هم ترکیب کنید

در این مرحله، به کارهای جادویی خواهید رسید. شما می خواهید فیلمی را که به تازگی گرفته اید ترکیب و ویرایش کنید و یک ویدیوی زیبا بسازید. بسیاری از برنامه‌های ویرایش ویدیوی عالی در دسترس هستند که امکان ویرایش ساده و سریع را فراهم می‌کنند.

برنامه های دسکتاپ:

برنامه های ابری:

برنامه های گوشی های هوشمند:

چگونه ویرایش را شروع کنیم

فیلم‌های خود را مرور کنید و بهترین عکس‌ها را از ضبط A-roll خود در حالت صحبت کردن پیدا کنید. اینها را به هم متصل کنید تا آهنگ صوتی و زاویه دوربین اصلی شما ایجاد شود.

سپس، مقداری از B-roll خود را در بالای فیلم دیگر قرار دهید تا به جذابیت بصری اضافه شود. همچنین می‌توانید از شوت‌های B-roll برای پنهان کردن هرگونه پرش ناخوشایند استفاده کنید. آنها اطمینان حاصل می کنند که ویدیوی شما به آرامی جریان می یابد و در عین حال محصول یا خدمات شما را به نمایش می گذارد.

هنگامی که یک برش اولیه دارید که از آن راضی هستید، می توانید با افزودن جلوه های بصری، چیزها را حتی بیشتر ارتقا دهید.

مرحله 5: عناصر متحرک اضافی را اضافه کنید

مجموعه کاملی از ابزارهای عالی در دسترس هستند که به شما امکان می‌دهند همپوشانی‌ها و انیمیشن‌های ساده را به ویدیوهای خود اضافه کنید، مانند دنباله‌های لوگو، یک سوم پایین‌تر و فراخوان‌ها. به سادگی راف برش خود را در یکی از این ابزارهای ویرایش ویدیوی آنلاین آپلود کنید. سپس هر عنصر متحرکی را اضافه کنید که بهترین کمک به بیان داستان شما دارد.

برنامه های انیمیشن ابری:

مرحله 6: اضافه کردن موسیقی

تقریباً وجود دارد! آخرین مرحله اضافه کردن موسیقی است، زیرا موسیقی می تواند پیام شما را حتی بیشتر تقویت کند. خلق و خوی خوبی ایجاد می کند که به نوبه خود می تواند بازدیدکنندگان شما را خوشحال تر کند! می توانید موسیقی را با اکثر ابزارهای ویرایش ویدیوی آنلاین ذکر شده در این پست اضافه کنید. اما شما همچنین می توانید گزینه های سهام خوب را از سایت هایی مانند Pond5 خریداری کنید. با این حال، صدای موسیقی را نسبتاً پایین نگه دارید. شما نمی خواهید صدای شما را تحت تأثیر قرار دهد یا بیش از حد حواس شما را پرت کند.

هنگامی که صدا در جای خود قرار گرفت، شما خوب هستید! ویدیوی خود را در وب سایت، یوتیوب و هر جای دیگری که برای کسب و کار شما مناسب است آپلود کنید. فقط مطمئن شوید که سئوی ویدیو را پیاده سازی کرده اید تا رتبه ویدیوی خود را بدست آورید! افزونه Yoast Video SEO می تواند به شما کمک کند تا ترافیک ویدیوها را در وب سایت خود هدایت کنید:

گرفتن ویدیوهای شما در نتایج جستجو!

افزونه Yoast Video SEO را دریافت کنید و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید:

فقط 79 یورو / در هر سال (بر اساس مالیات بر ارزش افزوده) برای 1 سایت

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور