چگونه منبع باز می تواند به اهداف اقلیمی کمک کند | دانش مرکز داده

قانون کاهش تورم (IRA) نشان دهنده مهم ترین سرمایه گذاری آمریکا در زمینه انرژی پاک است. این قانون گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر را تسریع می‌بخشد که شامل ارتقای عظیم زیرساخت‌ها و شبکه‌های انرژی است. اجرای آن کار ساده ای نیست.

منبع باز تنها یک بار در IRA ذکر شده است، که نیازمند ابزارهای نظارتی منبع باز برای ردیابی «استفاده از انرژی عادی شده با آب و هوا از یک خانه قبل و بعد از اجرای بازسازی بازده انرژی در خانه» است. این نیاز 4.3 میلیارد دلاری کمک مالی به ایالت ها برای بهبود بهره وری انرژی خانه برای شواهد ثابت و شفاف مبنی بر واقعی بودن تأثیرات ضروری است. این به ایجاد شبکه های انعطاف پذیرتر و مقیاس پذیرتر با استفاده از نیروگاه های مجازی کمک می کند.

نرم‌افزار متن‌باز کدی است که به‌صورت آشکار و شفاف تحت یک مجوز مجاز منتشر می‌شود، جایی که دارنده آن امکان بررسی، تغییر، اشتراک‌گذاری و استفاده از نرم‌افزار را برای هر هدفی می‌دهد. این تحت یک مدل مشارکتی توسعه یافته است، که در آن افراد از چندین سازمان، اغلب رقبا، با هم کار می کنند تا فناوری هایی را سریع تر، کارآمدتر و با عملکرد و نوآوری بالاتر از آنچه که در غیر این صورت به دست می آید بسازند.

حداقل، سیاستگذاران باید بخواهند که برای اینکه یک راه حل به عنوان منبع باز تحت IRA واجد شرایط شود، باید تحت یک مجوز مجاز اداره شود و کدی داشته باشد که برای استفاده، اشتراک گذاری و اصلاح آزادانه در دسترس باشد. محصولات تجاری ساخته شده بر روی پایگاه های کد منبع باز با رابط ها یا ویژگی های اختصاصی و پیشنهادات پشتیبانی سازمانی تا زمانی که از الزامات مجوز مربوطه پیروی کنند، می توانند منبع باز در نظر گرفته شوند. اینکه کدام بخش از نرم افزار باید منبع باز باشد تا معاملات شفاف در بازار تسهیل شود، ممکن است به مورد استفاده بستگی داشته باشد. برای مثال، ریاضیات درگیر در اندازه‌گیری‌ها باید باز و شفاف باشند، در حالی که روش‌های بهینه‌سازی جریان داده‌ها اینطور نیستند.

چرا انرژی به منبع باز نیاز دارد؟

منبع باز برای ارائه معیارهای شفاف و منسجم عملکرد ضروری است که می تواند بازار استقرار کارایی انرژی در خانه را متحرک کند. با این حال، ارزش منبع باز فراتر از بهره وری انرژی خانه است. کربن زدایی نیازمند تحول دیجیتال در تمام بخش های صنعت انرژی است. فناوری‌های مورد نیاز نمی‌تواند توسط هیچ سازمانی به تنهایی ساخته شود، و رویکردهای سنتی «جعبه سیاه» با نرم‌افزار اختصاصی انحصاری مورد استفاده در صنعت انرژی برای این دوره جدید کارساز نخواهد بود. اینها می توانند به استانداردهای متفاوتی برای اندازه گیری منجر شوند، به این معنی که ابزارها ممکن است بر اساس معیارهای مختلف مورد قضاوت قرار گیرند. منبع باز از این امر جلوگیری می کند.

بهترین روش ها برای منبع باز

گاهی اوقات فروشندگان نرم افزار کدی را در GitHub ارسال می کنند یا گزارش های تحقیقاتی را در مورد اصول نرم افزار اختصاصی منتشر می کنند و آن را منبع باز می نامند. چنین اقداماتی باعث نمی شود. بسیار مهم است که مجوز را در نظر بگیرید، که باید مجاز باشد و محدودیتی برای استفاده ایجاد نکند. مجوزهای رایج نیاز به شفافیت و به اشتراک گذاری بهبودها یا اصلاحات ایجاد شده در کد دارند. مجوزهای متن باز رایج عبارتند از مجوز عمومی گنو (GPL)، مجوز MIT و مجوز آپاچی 2.0.

توسعه متن باز باید توسط کمیته های بی طرف اداره شود. بنیادهایی مانند بنیاد لینوکس و بنیاد نرم افزار آپاچی برای انجام این کار وجود دارد. هيئت‌هاي حاكم و كميته‌هاي راهنماي فني بايد شامل ذينفعان از پيشينه‌هاي مختلف، از جمله سازمان‌ها و مناطق جغرافيايي مختلف باشد. بسیاری از پروژه‌های منبع باز به‌عنوان اختصاصی شروع می‌شوند و سپس توسط سازندگان آن‌ها به بنیادی اهدا می‌شوند تا مشارکت‌کنندگان را اضافه کنند، پذیرش را افزایش دهند و نوآوری را تسریع کنند.

مطالعه موردی: کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا

کالیفرنیا یک مبتکر در تبدیل انرژی است و نمونه ای از بهترین شیوه ها برای استفاده از منبع باز ارائه می دهد. کالیفرنیا اخیراً با دوره‌هایی مواجه شده است که تقاضای انرژی از عرضه موجود پیشی گرفته و منجر به خاموشی‌های ناگهانی شده است. فرماندار برنامه دسترسی به بازار را برای بهبود قابلیت اطمینان شبکه ایجاد کرد. این برنامه از مدل FLEXmarket’s Recurve’s LF Energy-member برای ردیابی پس انداز پروژه ها به صورت ماهانه در سطح سایت و سپس برای پرداخت در سطح نمونه کارها استفاده می کند. تجمیع کنندگان می توانند پس انداز پروژه ها را ردیابی کنند. محاسبات منبع باز با قوانین بازار هستند که توسط کتاب قوانین مصرف انرژی اندازه‌گیری شده عادی CPUC هدایت می‌شوند.

پروژه OpenEEmeter LF Energy امکان محاسبه مدل های پایه و خلاف واقع را فراهم می کند. GRIDmeter امکان نمونه گیری گروه مقایسه و تنظیم پس انداز را فراهم می کند. FLEXvalue ارزش شبکه را بر اساس تأثیر پس‌انداز ساعتی اندازه‌گیری شده و محاسبه‌گر هزینه اجتناب‌شده CPUC برای تعیین پس‌انداز قابل پرداخت محاسبه می‌کند. این روش های منبع باز، که به عنوان FLEXmeter نامیده می شوند، کالیفرنیا را قادر می سازند تا اثرات بهره وری انرژی را محاسبه کند. این پایگاه کد و روش می تواند برای دستیابی به نتایج مشابه برای سایر دولت ها مطابق با الزامات IRA تکرار شود.

ادامه این مقاله را در ادامه مطلب بخوانید هفته اطلاعات.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور